2008-06-02, 17:50
Medlem
Hejsan!

För ett år sedan registerade jag som så många andra en gratis webbadress hos Binero.

Nu har jag fått en faktura från dom, hur kan de göra så här. Borde inte fakturan bara gälla om jag vill fortsätta ha min sida hos dom ?
Citera
2008-06-02, 17:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Det beror väl på vad som stod i villkoren... Första året gratis därefter o.s.v uppsägning m.m.
Citera
2008-06-02, 18:06
Medlem
men alltså det måste vara fler som registrerat sig där
Citera
2008-06-02, 19:39
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona_Tumba
Hejsan!

För ett år sedan registerade jag som så många andra en gratis webbadress hos Binero.

Nu har jag fått en faktura från dom, hur kan de göra så här. Borde inte fakturan bara gälla om jag vill fortsätta ha min sida hos dom ?

Läs avtalet du skrev under troligen är de som nämt tidigare ett år gratis osv.
Brukar iaf vara så , sen får man säga upp den om man inte vill ha den.
Visst lite av en fulgrej men är väl ändå rätt många företag som kör med såna metoder?
Citera
2008-06-02, 19:51
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Att läsa fakturan innan du postar vore en bra början...

Kolla vilken period fakturan gäller för så förstår du vad jag menar. Min faktura är för perioden juli 2008-juni 2009, och har förfallodatumet 28/6, dvs. om en månad. Säger man upp avtalet nu så slipper man betala, med tanke på att de har en månads uppsägningstid.

Binero är bland de mest juste webbhotell när det gäller villkor.
Senast redigerad av CodeMAN 2008-06-02 kl. 19:54.
Citera
2008-06-02, 21:02
Medlem
Okej det är så det är, jo förfallo datumet är samma hos mig, va bra då skall jag genast göra det. Måste jag ringa dom och prata om det imorgon eller går det att göra på hemsidan ?
Citera
2008-06-02, 21:09
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Måste jag ringa dom och prata om det imorgon eller går det att göra på hemsidan ?
Du kan gå in på "Kundcenter", och under "Mina tjänster" kan du säga upp ditt webbkonto:

https://www.binero.se/kundcenter/tjanster
Citera
2008-06-02, 21:14
Medlem
Knaon, Binero verkar ju kanon, kunde välja att det skulle uppgå omgående.
Citera
2008-06-02, 21:15
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Villken adress hade du registrerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in