2008-08-20, 19:04
Medlem
truperts avatar
Någon som köpt Rock Band från vg+? Problem med tull etc? Om det blir taget i tullen, vad händer? Krävs bara en inbetalning? Dröjer mycket längre tid?
Citera
2008-08-21, 02:06
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Någon som köpt Rock Band från vg+? Problem med tull etc? Om det blir taget i tullen, vad händer? Krävs bara en inbetalning? Dröjer mycket längre tid?

Rock Band blir väl dyrare att beställa från VG+ än att köpa i butik här i sverige? Senast jag kollade gick det på 2000 i butik och ungefär 2500 med frakt från VG+..
Citera
2008-08-21, 11:17
Medlem
Glericuss avatar
jag tror att frakten blir väldigt dyr om du beställer den där, själv väntar jag på guitar hero 4 som kommer hit i oktober, dom ska tydligen ha bättre trummor och gitarr.
Citera
2008-08-21, 22:50
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
jag tror att frakten blir väldigt dyr om du beställer den där, själv väntar jag på guitar hero 4 som kommer hit i oktober, dom ska tydligen ha bättre trummor och gitarr.

Okej, det måste kollas upp!
Nej jag räknade aldrig in frakten där men som ni nämnde så springer den iväg:
International Shipping (Worldwide SE : 6 lb(s)) $249.99CDN
Rock Band Special Edition Bundle - PS3 (Limit 1 Per Customer) (In stock usually ships within 24hrs) (In store pickup available please call store) $169.99CDN

Slutar på lite över 2500.

Men jag ska genast kolla upp guitar hero 4!
Citera
2008-08-22, 19:31
Medlem
En liten fråga om VG+, är det USA dollar eller Kanadensiska dollar? Jävligt sugen att köpa därifrån, sjukt billigt ju och jag har Full-HDTV och det skulle inte vara några problem då?

Regionsfritt var det också ja?

tack på förhand!
Citera
2008-08-23, 01:39
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillmeister
En liten fråga om VG+, är det USA dollar eller Kanadensiska dollar? Jävligt sugen att köpa därifrån, sjukt billigt ju och jag har Full-HDTV och det skulle inte vara några problem då?

Regionsfritt var det också ja?

tack på förhand!

Det går att välja på sidan, men jag skulle rekommendera att ha CAD för den står lite lägre en USD, finns även GBP, EUR och AUD som jag tror är lägst.
Jag har alltid CAD valt när jag handlar där.
Citera
2008-08-23, 23:12
Medlem
Whoho!
Ps3 i lager, nu kliar det ordentlig om fingrarna.

Vad jag har läst på prisjakt och flashback så är det ingen som har åkt på tull.
Nu till frågorna, fungerar europeiska tillbehör?

Hur betalade ni? Paypal eller Visa kort?

Fungerar det att byta in US spel på GAME ?
Senast redigerad av Haubits87 2008-08-23 kl. 23:16.
Citera
2008-08-29, 16:06
Medlem
erroZs avatar
Jag beställde 2 PS3 spel från VG+ förra fredagen, och statusen "shipped" kom på mail för 4 dagar sen. Är ju lite surt att dem inte hann komma nu innan helgen så får nog vänta några arbetsdagar till.

Så frågan: Någon som har en aning på hur ungefär lång tid det kommer ta för spelen att komma fram?
Citera
2008-08-30, 12:48
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Jag beställde 2 PS3 spel från VG+ förra fredagen, och statusen "shipped" kom på mail för 4 dagar sen. Är ju lite surt att dem inte hann komma nu innan helgen så får nog vänta några arbetsdagar till.

Så frågan: Någon som har en aning på hur ungefär lång tid det kommer ta för spelen att komma fram?

ca 1 vecka inkl helg +/- någon/ra dag
Citera
2008-09-02, 19:19
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Whoho!
Ps3 i lager, nu kliar det ordentlig om fingrarna.

Vad jag har läst på prisjakt och flashback så är det ingen som har åkt på tull.
Nu till frågorna, fungerar europeiska tillbehör?

Hur betalade ni? Paypal eller Visa kort?

Fungerar det att byta in US spel på GAME ?

De fungerar ja.
VISA, lättast för mig

Fungerar inte alls
Citera
2008-09-03, 18:08
Medlem
LastCaresss avatar
Tack för att den här tråden finns. Nu ska jag börja köpa spel från VG+, och börjar med Disgaea 3
Citera
2008-09-03, 18:19
Medlem
Impulse202s avatar
Hur är det med spelen från VG+, har dem våran regionskod?
Har fått för mig att spel från andra regioner visst går att spela på våra europeiska Ps3or, men när det kommer till DLC så fungerar det inte lika bra..
Dvs köper jag ett spel i amerika, fungerar inte tilläggen till spelet som SCEE lägger ut.. Utan måste vara tillägg från SCEA.

Eller hur är det ni som har testat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in