2008-06-01, 16:47
Medlem
Napoleons avatar
Hej!

I nästa vecka (antagligen) kommer jag få tillbaka skitmycket pengar på skatten Jag har bestämmt mig för att köpa en ny laptop och en mac ska det va, valet står mellan macbook eller macbook air, lutar mest åt den vanliga macbooken.

Det jag undrar över är hur jag ska göra med World of Warcraft, måste jag köpa ett helt nytt spel för mac eller kan jag ladda ner spelet från Blizzard (http://www.wow-europe.com/en/downloads/classic/index.html) och spela vidare precis som vanligt? Eller behöver man en speciell reg.key för mac?

Jag byter från en vanlig pc till en mac, därav min stilla undran. Jag har sökt lite på forumet men inte hittat något.
Citera
2008-06-01, 16:50
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Hej!

I nästa vecka (antagligen) kommer jag få tillbaka skitmycket pengar på skatten Jag har bestämmt mig för att köpa en ny laptop och en mac ska det va, valet står mellan macbook eller macbook air, lutar mest åt den vanliga macbooken.

Det jag undrar över är hur jag ska göra med World of Warcraft, måste jag köpa ett helt nytt spel för mac eller kan jag ladda ner spelet från Blizzard (http://www.wow-europe.com/en/downloads/classic/index.html) och spela vidare precis som vanligt? Eller behöver man en speciell reg.key för mac?

Jag byter från en vanlig pc till en mac, därav min stilla undran. Jag har sökt lite på forumet men inte hittat något.

Bara ladda ner.
Citera
2008-06-01, 19:14
Medlem
PetterHaralds avatar
Skivan du får när du köper spelet (jag antar att du köpt spelet i butik, om inte får du väl ladda ned det från blizzards hemsida) kan användas även på mac.

Ang. CD-nyckeln så används den aldrig i installationen utan när du skapar ditt konto. Så det är bara att installera spelet och logga in på ditt konto som vanligt.
Citera
2008-06-01, 19:39
Medlem
Napoleons avatar
Bra, precis det svar jag ville ha bara att stoppa in skivorna då alltså.

Tack för hjälpen
Citera
2008-06-01, 19:46
Medlem
Som det nämnts så fungerar dina gamla skivor för att installera Wow så du kan spela. Maskin mässigt så kör jag på en macbook 2GHz med 4Gb ram och det snurrar på bra förrutom vid vissa tillfällen (städer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in