2008-06-27, 19:57
Medlem
svampdamps avatar
Skulle vara roligt med en teaser eller lite mer bilder,

gammla nyheter -> synd att detta blir det sista Half-Life bara.

Citat:
There is perfect chance that there will be a series of episodic Half-Life games after Episode 3 (but unconnected to the current story arc). Then again, we cannot deny the possibility of a full-fledged title like Half-Life 3. Hell, for all we know, it might even be a prequel!
Senast redigerad av svampdamp 2008-06-27 kl. 20:02.
Citera
2008-06-27, 20:04
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Skulle vara roligt med en teaser eller lite mer bilder, synd att detta blir det sista Half-Life bara.

Nej då, det tror jag inte. Ett sånt bra spel kommer att mjölkas...
Citera
2008-06-27, 23:12
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Nej då, det tror jag inte. Ett sånt bra spel kommer att mjölkas...

Hörru din jävla posthunter. Försvinn härifrån! Half-Life 3 sen är det slut och vi som tycker om HL sörjer.
Citera
2008-07-01, 12:32
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Citat:
There is perfect chance that there will be a series of episodic Half-Life games after Episode 3 (but unconnected to the current story arc). Then again, we cannot deny the possibility of a full-fledged title like Half-Life 3. Hell, for all we know, it might even be a prequel!

Skulle vara lite kul med en prequel, men det kan ju omöjligen innefatta Gordons shananigans, "Half-Life 0.1: Gordon goes to college", han var väl bara en tam forskare i inledningen av HL?

Jag har, precis som ni, svårt att se en lika tung story i HL3 som den i E2, å andra sidan lyckades dom ju att göra en helvändning i och med HL2 så vem vet! Det jag dock är rädd för är att HL3 kommer bli en raksträcka som leder fram till Borealis, kändes lite så en bit in i tvåan, det fanns inte så mycket sidostorys kvar så en stor del fördrivs i "bilen". Om det sen skulle utspela sig i London så innebär ju det att hela jorden är påverkad, och det ger ju en hel del goa potential, Gordon i ett postapocalyptiskt europa!
Citera
2008-07-01, 15:02
Medlem
Da3DaLuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr_jonas_an
Om det sen skulle utspela sig i London så innebär ju det att hela jorden är påverkad, och det ger ju en hel del goa potential, Gordon i ett postapocalyptiskt europa!

City 17 ligger i ett postapokalyptiskt Europa
Citera
2008-07-01, 15:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Hörru din jävla posthunter. Försvinn härifrån! Half-Life 3 sen är det slut och vi som tycker om HL sörjer.
Vad pratar du för skit.

Jag tror också det kommer komma mer grejer, tex vad Barney sysslat med eller det jag helst vill se, Adrian Shepard och marinsoldaterna.
Citera
2008-07-01, 15:30
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da3DaLuZ
City 17 ligger i ett postapokalyptiskt Europa

Hehe coolt! Googlade lite och hittade den exakta positionen (troligtvis):

http://atlas.mapquest.com/maps/map.a...in=2&longsec=0

Det jag menar är att de borde spelet till lite mer kända platser, ex. ovan nämnda London, de flörtar ju med en del olika Europeiska länder, läste på ett forum att det står på svenska på en bensinpump i HL2.
Citera
2008-07-01, 18:02
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr_jonas_an
Hehe coolt! Googlade lite och hittade den exakta positionen (troligtvis):

http://atlas.mapquest.com/maps/map.a...in=2&longsec=0

Det jag menar är att de borde spelet till lite mer kända platser, ex. ovan nämnda London, de flörtar ju med en del olika Europeiska länder, läste på ett forum att det står på svenska på en bensinpump i HL2.

Jag trodde det alltid legat i usa då du har har bitar ur grand canoyn i Half life1.

Sen blev jag fundersam hur de kan ha flyttats i 2an. Visst Black mesa är stort. Men så stort?
Citera
2008-07-01, 18:17
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Jag trodde det alltid legat i usa då du har har bitar ur grand canoyn i Half life1.

Sen blev jag fundersam hur de kan ha flyttats i 2an. Visst Black mesa är stort. Men så stort?

Black Mesa Research Facility ligger i New Mexico har jag för mig
Black Mesa East ligger i Europa, vart vet jag inte

Citat:
Skulle vara lite kul med en prequel, men det kan ju omöjligen innefatta Gordons shananigans, "Half-Life 0.1: Gordon goes to college", han var väl bara en tam forskare i inledningen av HL?

Tam och tam, han hade en M.I.T utbildning, men visst skulle det vara trevligare att spela Dr.Kleiner
Senast redigerad av svampdamp 2008-07-01 kl. 18:22.
Citera
2008-07-02, 14:51
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Jo alltså ettan utspelar sig i USA. Det har du ehlt rätt i.

Black Mesa East är väl nåt de kallar det bara fär skojs skull Eli och Kleiner.
Citera
2008-07-02, 15:29
Medlem
kr_jonas_ans avatar
Citat:

Half Life 2 utspelar sig ett par år efter incidenten på Black Mesa Research Facility. Efter vad jag googlat fram så har inget gått ut med exakt vart City 17 ligger, det kan vara Sofia (Bulgarien), St Petersburg (Ryssland) eller Odessa (Ukraina).
Citera
2008-07-02, 17:09
Medlem
icares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Jag tror också det kommer komma mer grejer, tex vad Barney sysslat med eller det jag helst vill se, Adrian Shepard och marinsoldaterna.

I second that! Det är den historia som jag jämt velat se en uppföljare på, vad hände med adrian? vi alla vet vad som hände med honom, men en sån kille kan ju inte G-man ha fängslad för evigt. Man blev ju lite ledsen i slutet på Opposing Force. Aja, jag håller tummarna på att dom försöker återuppliva Shepard, troligtvis inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in