2008-05-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Nu handlar ju inte tråden om vad som är normalt, eller vad normalt står för, eller vad vi har för kunskaper inom dess innebörd. O-S-V.

Tråden handlar om att folk har olika sexualiteter, så därmed bör man kunna diskutera homosexualitet i "Erotik och sexualitet" för diskuterar man om att föda barn där?

Nej! Man diskuterar om knulleri, och då bör även homosexualitet diskuteras där vare sig denna sexuella läggning intresserar dig eller inte.

Det är vår poäng, men din hjärna är för trögfattad för att förstå detta.

Men, orsaken till att alt. sex finns är ju för att man har delat upp "sexualiteterna" i normala och onormala. Vanliga och ovanliga. Alltså är det ju just det saken handlar om. Om homofili inte ska vara i alt. sex, varför ska då något vara i alt. sex?

Uppdelningen är ju heller inte gjord med bakgrund i några moraliska eller ideologiska grunder, den är gjord av FB. FB är inte moraliskt för 5 öre, snarare tvärtom. Hade en moralisk person som jag fått bestämma så så hade alt. sex på sin höjd fått diskuteras i "psykakuten."
2008-05-31, 00:14
Medlem
konstigkonsts avatar
I dagens samhälle så borde väl nästan homos ha en egen forumsdel. Ungefär 10% är homo/bi enligt några siffror jag såg för ett tag sen.
2008-05-31, 00:18
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
I dagens samhälle så borde väl nästan homos ha en egen forumsdel. Ungefär 10% är homo/bi enligt några siffror jag såg för ett tag sen.
Det vore en bra ide faktiskt. Ett underforum i alt.sex (eller vanliga sex beroende på vem som får säga sitt) vore nog en bra lösning. Frågan är dock hur vi gör med övriga alt.sex alternativ. Villka ska få en egen forum del och vilka ska inte få det? Vad ska kriterierna vara?
2008-05-31, 00:27
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Ja är ju skillnad på "karlar" som packar bajs på varann och tjejer som har det lite mysigt ihop..

Tja du hade mig fram till "två karlar som packar bajs"

Som sagt det finns homosexuella karlar som avskyr bajspackning
medan det finns homosexuella kvinnor som gillar bajspackning även om dessa kvinnor får ta hjälp med fingrana..

Lite tråkigt att folk trycker på detta med "bajspackning" på bögar då det är inget "norm" för bögar. Varför inte "avsky" något utan att använda någon förklaringar som ändå inte stämmer med verkligheten ?

/Emp *med en fot i både homovärlden och heterovärlden*
2008-05-31, 00:36
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst

Beror ju på..
Bisexuella hamnar på båda sidorna.

Lever en bisexuell med någon av det egna könet så klssa den bisexuella rent statistikmässigt som homo..
Eller om den bisexuelle lever med det motsatta känet så blir den bisexuella hetero rent statistiskt.

Så skall man jaga rätt på oss bisexuella så får man fråga ur en annat perspektiv.
2008-05-31, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Oj vad trevligt att du erkänner till sist. Det var ju moget av dig.. Det hade dock varit att föredra om du hade låtit bli med att ljuga från första början.

Det du inte förstår är ironin i det hela. Jag missuppfattade ditt inlägg, och du missuppfattade hans inlägg.

Ironi!

Citat:
Men jag förstår mycket väl vad du är för en typ av människa, när argumenten tryter tar du till lögner för att rädda ditt patetisiska skinn. Undra vem av oss som är hycklaren här...

Det är inte jag som är hycklare, jag ville bevisa ironin i det hela. Så per automatik blir du hycklaren, om jag sedan går och kallar nästa person som försöker bevisa ironin i mitt inlägg för efterbliven då är det jag som är hycklare!

Men detta har jag inte gjort, för att jag tillskillnad från dig vet vad ironi är för något.

Citat:
Har jag sagt att homosexuella är mindre värda? Nej. Jag har dock en annan uppfattning än du vad som är normalt, vad gäller sexuella preferenser.

Att du anser att dom inte har rättigheter som att bli diskuterade i rätt forum anser du ju att dom är mindre värda tyvärr.

Att dom måste bli jämförda med pedofiler och dylikt = visar att dom är mindre värda än oss heterosexuella.

Citat:
Alla har rätt att kalla sig vad de vill vad mig anbelangar, men JAG kallar inte "DEM" för normala då jag inte anser det vara normalt. Jag anser INTE homosexuella vara mindre värda för det.

Nej, det är inte poängen pucko, du anser att dom inte skall få ha samma forum som heterosexuella och då anser du att dom är mindre värda på den punkten, får dom vara med där så är dom lika mycket värda sexuelltmässigt.
2008-05-31, 00:49
Medlem
honken80s avatar
Homosexualitet är såpass onormalt idag att 70% av svenskarna tycker att de skall kunna få gifta sig i ordets rätta bemärkelse. Allt enligt en nylig undersökning i samband med kommande lagändring.

Ska man utgå från att forumen skall handla om sexualitet så bör ju därför alla perversa saker som heterosexuella hittar på flyttas från alt.sex till sex. En persons sexualitet ändras väl inte om man väljer att piffa upp sin älskog med lite kinky?

Varför ska normaliteten ses från den fruktbärande och gudsaktiga synen på sexualitet? Ordet normal är inte det mest intressanta utan mot vad det ordet skall användas. Jag tycer att ordet normal skall bedömas mer mot den allmäna opinionen och inte en version av sexualitetens fackindelning.

Helt klart ska inte homosexuelitet och bisexualitet ligga under alt.sex som det ser ut idag. Antingen flyttar man över all heterorelaterad kink till sex eller så flyttar man över homo och bisex.

det är lite 1880 att vara homofob och rätt så pinsamt tecken på osäkerhet. Vad är det man är rädd för egentligen?

Nej, detta bör upp i outlaw för debatt och omröstning eller om det är admin själv som ska öertygas. Logiken idag haltar.
2008-05-31, 00:57
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Homosexualitet är såpass onormalt idag att 70% av svenskarna tycker att de skall kunna få gifta sig i ordets rätta bemärkelse. Allt enligt en nylig undersökning i samband med kommande lagändring.

Ska man utgå från att forumen skall handla om sexualitet så bör ju därför alla perversa saker som heterosexuella hittar på flyttas från alt.sex till sex. En persons sexualitet ändras väl inte om man väljer att piffa upp sin älskog med lite kinky?

Varför ska normaliteten ses från den fruktbärande och gudsaktiga synen på sexualitet? Ordet normal är inte det mest intressanta utan mot vad det ordet skall användas. Jag tycer att ordet normal skall bedömas mer mot den allmäna opinionen och inte en version av sexualitetens fackindelning.

Helt klart ska inte homosexuelitet och bisexualitet ligga under alt.sex som det ser ut idag. Antingen flyttar man över all heterorelaterad kink till sex eller så flyttar man över homo och bisex.

det är lite 1880 att vara homofob och rätt så pinsamt tecken på osäkerhet. Vad är det man är rädd för egentligen?

Nej, detta bör upp i outlaw för debatt och omröstning eller om det är admin själv som ska öertygas. Logiken idag haltar.

Det handlar inte om rädsla, det handlar om att känna äckel.
2008-05-31, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain

Tror du inte att en homosexuell känner "äckel" över vad en heterosexuell gör? Känner man "äckel" bör man inte ha sex överhuvudtaget isåfall.

Det är lika äckligt.
2008-05-31, 01:01
Medlem
Empresss avatar
Hetronormativitet..

Urdrag från wikipedia..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Heteronormativitet
Citat:
Ibland används heteronormativitet felaktigt som synonym för homofobi eller för att beskriva ogillande av andra sexuella läggningar än heterosexualitet.

Som sagt fel att använda heteronormativiteten för att ä'nna igen en homofob..
Precis lika felaktigt att använda heteronormativiteten för att beskriva sitt ogillande av homosexuella.

Ofta man ser heterosexuella använda heteronormativiteten felaktikt..

Nej, jag blundar inte för att de finns dem som använder heteronormativiteten för att kalla någon homofob. Men denna grej ser man inte lika ofta av någon anledning..

__________________________________________________ __________________________________________________ ____________________

Citat:
Ursprungligen postat av arkehål

Citat:
Har jag sagt att homosexuella är mindre värda? Nej. Jag har dock en annan uppfattning än du vad som är normalt, vad gäller sexuella preferenser.

Att dom måste bli jämförda med pedofiler och dylikt = visar att dom är mindre värda än oss heterosexuella.

Håller med dig arkehål..

Det är fel att jämföra något som handlar om frivillighet mellan vuxna (homo-/bi-/heterosexualitet) med beroendställning mellan vuxen och barn (pedofili).
Undra hur många som jämför homosexuelitet med pedofili ser själva vilket felaktighet de gör? Eller väljer de att blunda för sanningen med flit i sitt hat emot homosar och oss bi?
Undra om någon som avskyr homosexuella kan svara på detta?

__________________________________________________ ________________________________________

Citat:

Tack för ett fint inlägg.. Kan inget annat säga att jag håller med dig..
Senast redigerad av Empress 2008-05-31 kl. 01:04.
2008-05-31, 01:03
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain

Ser fortfarande inte varför din personliga äckelkänsla över detta ska ha någon tyngd i denna fråga. Kan personligen känna äckel för trångsynta personer, men nog låter jag de vara med bäst de kan för det. Tyvärr haltar deras förmåga till socialt umgänge en del gånger, men det får man ta.
2008-05-31, 01:04
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ser fortfarande inte varför din personliga äckelkänsla över detta ska ha någon tyngd i denna fråga. Kan personligen känna äckel för trångsynta personer, men nog låter jag de vara med bäst de kan för det. Tyvärr haltar deras förmåga till socialt umgänge en del gånger, men det får man ta.

Varför ska ni homosexuella pracka på alla liv-alstrande heterosexuella eran livsstil? Jag tycker ni ska få en homoavdelning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in