2010-06-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Hur bör han formulera sig i fortsättningen?
"Individerna som av en slump råkar vara med i samma ökända mc-klubb, kanske bestämmer sig för att ta över droghandeln." Hur låter det?

Ja det handlar ju om hundratals miljarder att tjäna på droghandel i Söderhamn....
Citera
2010-06-03, 14:56
Medlem
Angående det här med Söderhamn så bombhotades samtliga skolor i den kommunen idag och på lokaltidningens webb kan man läsa:

"Vem som står bakom hotet vill polisen inte avslöja. Vad tidningen erfar kan det handla om en rivaliserande MC-gruppering som inte vill att Bandidos ska etablera sig i Söderhamn."
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.2075016-polisen-fortegen-om-bomhotet

Vad tror ni om det, långdraget?

EDIT: Verkar röra sig om ett falsklarm enligt polisen. Och tidningen skriver:
"Vad tidningen erfar ska avsändaren ha gjort sken av att vara en rivaliserande MC-gruppering till Bandidos. Motivet till spränghotet ska ha varit att hindra Bandidos från att sig i Söderhamn."
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.2075016-polisen-hotet-ar-inte-seriost-

Detta lär ha stått: "After 13 o'clock today maybe it bang at any school in Söderhamn. Evacaute the school immediately. No Bandidos i Bromsäng." enligt Expressen
http://www.expressen.se/Nyheter/1.2011148/skolor-utrymda-efter-bombhot-i-soderhamn
Senast redigerad av eXplorist 2010-06-03 kl. 15:11.
Citera
2010-06-03, 15:54
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist
Angående det här med Söderhamn så bombhotades samtliga skolor i den kommunen idag och på lokaltidningens webb kan man läsa:

"Vem som står bakom hotet vill polisen inte avslöja. Vad tidningen erfar kan det handla om en rivaliserande MC-gruppering som inte vill att Bandidos ska etablera sig i Söderhamn."

"Vad tidningen erfar ska avsändaren ha gjort sken av att vara en rivaliserande MC-gruppering till Bandidos. Motivet till spränghotet ska ha varit att hindra Bandidos från att sig i Söderhamn."

Detta lär ha stått: "After 13 o'clock today maybe it bang at any school in Söderhamn. Evacaute the school immediately. No Bandidos i Bromsäng." enligt Expressen
http://www.expressen.se/Nyheter/1.2011148/skolor-utrymda-efter-bombhot-i-soderhamn

Det där var tamejfan det dummaste jag hört!
Varför skulde "ett rivaliserande MC-gäng" bombhota en skola för att stoppa BMC:s eventuella köp av en fastighet, för jävla idiotiskt att nån går på sån snack.
Citera
2010-06-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist

Denna Lokal-tidning är ju totalt PANTAD!!
Motivet, att hindra BMC från att etablera sig i Söderhamn. Herre jösses. Jag visste inte ens var Söderhamn låg....
Och Polisen vill inte kommentera, kan handla om en rivaliserande mc-gruppering (Heter MC-Klubb pga att det e klubbar), vilken rival e det då? S-Hamn touring?
Men nu säljer dom tidningar i mängder i alla fall. Så snabbt gick det att lära sig att sälja, skriv om BMC/HA/OMC etc.. FTW

Leffe, din kommentar tack!
Citera
2010-06-03, 16:48
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det där var tamejfan det dummaste jag hört!
Varför skulde "ett rivaliserande MC-gäng" bombhota en skola för att stoppa BMC:s eventuella köp av en fastighet, för jävla idiotiskt att nån går på sån snack.

Jag tror nog varken polisen eller tidningarna gick på det, men polisen kan ju knappast chansa när det gäller bombhot emot skolor och media älskar ju sånt här trams så kontentan är att: Ingen gick på det.
Citera
2010-06-03, 16:49
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus183
Fattar du inte, eller?
Hur fan tar man "över" någon jävla droghandel har du tänkt dig?
Pundare, dom har sina kanaler.
att en bmc (stockholm) sitter på ett straff för narkotika, en medlem, betyder inte att bmc är en droghandlarklubb. Snart skall dom väl ta "över" hela nattklubbslivet....
Men visst, spekulera ni vidare. Enbart tröttsamt att läsa.
Fatta att Jag saknar Leffe & Co...
Det är mycket möjligt att Bandidos inte har något med droghantering att göra.
För att ta över droghandeln skulle de kunna leta upp de som säljer nu, förklara att de ska ta över marknaden och de som inte accepterar blir misshandlade eller något annat otäckt.
Sedan börjar de sälja själva. Eller tvingar langarna att sälja åt dem om de ska fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Haha kunde nog inte gett ett bättre svar. Hur man skulle kunna ta över droghandeln skulle jag vilja ha ett svar på. För de är ju inte ett företag man köper upp med kontakter till gamla kunder. Så ALLA NI SOM SÄGER/TROR att BMC skulle ta över någon droghandel får gärna utveckla hur detta ska gå till, ni får fria händer att spekulera
Var svaret ovanför till belåtelse?
Köparna köper där det finns. Att hitta de som säljer lär inte vara så svårt med lite kontakter.
Citera
2010-06-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jag tror nog varken polisen eller tidningarna gick på det, men polisen kan ju knappast chansa när det gäller bombhot emot skolor och media älskar ju sånt här trams så kontentan är att: Ingen gick på det.

Jag kan mycket väl tänka mig att ett gäng källar-pundare vrider sig av skratt i en källare nära dig, troligen den typen som ligger bakom detta. Sant det du skriver, media älskar dessa rubriker, allt med bmc och bomb i samma mening, säljer tidningar.
Propaganda kallar jag det. Nu skall loka opinion vändas mot, utan att ens ge en milli-chans.
värsta sortens fördommar.
Det om det.
Citera
2010-06-03, 16:56
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
För att ta över droghandeln skulle de kunna leta upp de som säljer nu, förklara att de ska ta över marknaden och de som inte accepterar blir misshandlade eller något annat otäckt.
Sedan börjar de sälja själva. Eller tvingar langarna att sälja åt dem om de ska fortsätta.

Köparna köper där det finns. Att hitta de som säljer lär inte vara så svårt med lite kontakter.

Jadå du har tänkt till. Men jag tror inte det kommer hända, men jag ska inte säga för mycket. För övrigt så Söderhamn ligger ju inte allt för många mil norr om Gävle.
Citera
2010-06-03, 16:56
Medlem
Citat:

Fattar du inte?
Hur skall du tvinga langare att sälja? Och skall någon sälja för någon skall ju pengar upp på bordet mot grejer eller grejer lämnas ut på krita. Jo, tjena..
Hur många i BMC känner du till som håller på med någon jävla gatulangning? Du är off-side..mycket..
Du skriver "leta upp de som säljer nu...." , ge dig nu. Sluta läs sago-böcker.. Langare, i gula sidorna eller? Eller tror du att kontainer-pundarna ger upp sina kanaler osv.
Fan, jag orkar inte mera...
Citera
2010-06-03, 16:57
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att ett gäng källar-pundare vrider sig av skratt i en källare nära dig, troligen den typen som ligger bakom detta. Sant det du skriver, media älskar dessa rubriker, allt med bmc och bomb i samma mening, säljer tidningar.
Propaganda kallar jag det. Nu skall loka opinion vändas mot, utan att ens ge en milli-chans.
värsta sortens fördommar.
Det om det.

Spånar man vidare så kan det ju vara lokalägaren som vill trissa upp priset med att försöka få kommunen att gå in och köpa lokalen, vem vet?
Citera
2010-06-03, 17:18
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Fattar du inte?
Hur skall du tvinga langare att sälja? Och skall någon sälja för någon skall ju pengar upp på bordet mot grejer eller grejer lämnas ut på krita. Jo, tjena..
Nej, det är möjligt att jag inte förstår. Förklara gärna.
Ja, antingen så finns pengar eller så får de krita. Vad finns det mer för alternativ?

Citat:
Hur många i BMC känner du till som håller på med någon jävla gatulangning? Du är off-.side..mycket..
Du skriver "leta upp de som säljer nu...." , ge dig nu. Sluta läs sago-böcker.. Langare, i gula sidorna eller? Eller tror du att kontainer-pundarna ger upp sina kanaler osv.
Fan, jag orkar inte mera...
Jag känner ingen i BMC som håller på med gatulangning. Håller de på med drogaffärer tror jag de är högre upp i kedjan.
Jag är övertygad om att det finns många knarkare som skulle ge upp sin kran för att komma på god fot med de nya säljarna. Det finns förmodligen många som hade velat göra BMC en tjänst.
Det började som spekulation och är det fortfarande.
Vad är du ute efter?
Citera
2010-06-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Spånar man vidare så kan det ju vara lokalägaren som vill trissa upp priset med att försöka få kommunen att gå in och köpa lokalen, vem vet?

Som jag var inne på i ett tidigare inlägg, "kanske en bra affärs-idé att "hota" med att etablera sig i en liten skit-ort+ska handla hus= kommunen skriker och springer till banken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in