2008-05-22, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Jag är nog ruggigt trött men jag fattar inte riktigt vart du vill komma..

Hårdhet... Albantrådarna ligger annorstädes

Jag är inte trött men jag ser inte din poäng.
Citera
2008-05-22, 22:14
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Varför?

Hur mycket måste man tycka om en mc för att kunna bära väst?

Kanske de andra ska bort 1% från sina?
Väst kan du väl bära även om du inte alls är intresserad av motorcyklar eller den kulturen, BSK är ett bra exempel.
Fast om man bär en väst där det står MC, så tycker jag att huvudanledningen till att man bär en sådan väst ska vara att man tycker om att åka motorcykel, mekar med den och har ett intresse för mc kulturen och allt vad den innebär. Inte för att man ska kunna gadda ihop sig med andra kriminella i samma gäng/klubb för att sedan knarka och begå brott ihop. 1% märkerna har suttit på diverse klubbars västar långt innan BMC tog in sånt folk som de gör idag, så det är knappast så att de nya förmågorna är en anledning för andra att ta av sig märkerna.
Citera
2008-05-22, 22:20
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEWEREWOLF
Väst kan du väl bära även om du inte alls är intresserad av motorcyklar eller den kulturen, BSK är ett bra exempel.
Fast om man bär en väst där det står MC, så tycker jag att huvudanledningen till att man bär en sådan väst ska vara att man tycker om att åka motorcykel, mekar med den och har ett intresse för mc kulturen och allt vad den innebär. Inte för att man ska kunna gadda ihop sig med andra kriminella i samma gäng/klubb för att sedan knarka och begå brott ihop. 1% märkerna har suttit på diverse klubbars västar långt innan BMC tog in sånt folk som de gör idag, så det är knappast så att de nya förmågorna är en anledning för andra att ta av sig märkerna.

Stilla min nyfikenhet. Misstänker att du ibland bär väst. Seriöst, roar det inte dig någon gång att vissas förutfattade meningar och rädsla för en kille med väst på något sätt fått dig att känna dig lite större och tuffare?
Citera
2008-05-22, 22:20
Bannlyst
Citat:

Och BMC-grabbarna gillar inte att åka hoj?
Citera
2008-05-22, 22:23
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Och BMC-grabbarna gillar inte att åka hoj?
När du med flit missar min poäng så kan du då lika gärna att skita i att ens svara!
Citera
2008-05-22, 22:23
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
De är klart att de alla lever på märkets respekt som inarbetats av få individer.

Det är ingenting som talar för att en biker skulle vara hårdare än någon annan. Oavsett kriminell eller inte. Bara val av livsstil defar en biker, nada mas.

Nja - hårdare eller inte. Jag kände en "krogkompis" - som är hårdare än de flesta jag träffat - och han hängde med HA i Hbg innan de blev HA (ja ni fattar). Jag frågade varför han inte blev medlem - "du får offra allt - och jag kände att jag var inte orkade det". Han är fortfarande i sfären - visade mig nått slags AFFA medlemskort....whatever.

Anyway, spagge och lite kriminella handlingar = Bandidos
Rätta virket och 100% dedication = HA

Förenklat.
Citera
2008-05-22, 22:25
Bannlyst
Citat:
När du med flit missar min poäng så kan du då lika gärna att skita i att ens svara!

Jag förstår din poäng, men den grundar sig på att några gillar lite MC mindre.

HA-killar uppfattas som hårda och kriminella av folk, borde de inte ta av sig märket då, för de är ju mer biker än tuffa/kriminella?
Citera
2008-05-22, 22:30
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Stilla min nyfikenhet. Misstänker att du ibland bär väst. Seriöst, roar det inte dig någon gång att vissas förutfattade meningar och rädsla för en kille med väst på något sätt fått dig att känna dig lite större och tuffare?
Haha, nej jag bär inte en väst och har aldrig gjort. Haft dock möjligheter att ge mig in i leken, men valt att inte göra det då jag just inte är särskilt intresserad av motorcyklar eller av att leva ett gängliv med allt vad det innebär.
Citera
2008-05-22, 22:35
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Jag förstår din poäng, men den grundar sig på att några gillar lite MC mindre.

HA-killar uppfattas som hårda och kriminella av folk, borde de inte ta av sig märket då, för de är ju mer biker än tuffa/kriminella?
Jag anser att om man ska bära en väst med MC tryck ska det vara av den anledningen att man intresserar sig för motorcyklar och den kulturen, för det är väl därför man går med i en MC klubb, eller? Sen var man drar gränsen på hur mc intresserad man ska vara och så vidare orkar jag inte ens gå in på.
Citera
2008-05-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Nja - hårdare eller inte. Jag kände en "krogkompis" - som är hårdare än de flesta jag träffat - och han hängde med HA i Hbg innan de blev HA (ja ni fattar). Jag frågade varför han inte blev medlem - "du får offra allt - och jag kände att jag var inte orkade det". Han är fortfarande i sfären - visade mig nått slags AFFA medlemskort....whatever.

Anyway, spagge och lite kriminella handlingar = Bandidos
Rätta virket och 100% dedication = HA

Förenklat.

bra sammanfattning
Citera
2008-05-22, 22:38
Bannlyst
Citat:
Jag anser att om man ska bära en väst med MC tryck ska det vara av den anledningen att man intresserar sig för motorcyklar och den kulturen, för det är väl därför man går med i en MC klubb, eller? Sen var man drar gränsen på hur mc intresserad man ska vara och så vidare orkar jag inte ens gå in på.

Okej, du anser det.

Du kan inte se ngn fördel med att ha med hårda gubbar i en bransch där hårdhet är viktigare än biker-intresse?
Citera
2008-05-22, 22:45
Medlem
WHITEWEREWOLFs avatar
Citat:
Okej, du anser det.

Du kan inte se ngn fördel med att ha med hårda gubbar i en bransch där hårdhet är viktigare än biker-intresse?
Visst kan jag det. Bandidos tar in massor av kriminella utan ett mc intresse och på så sätt skapar en stark kriminell organisation. Fast är det fortfarande en mc klubb när det mer handlar om att tjäna pengar på brott än att meka och åka mc? Därför skrev jag tidigare att de borde iaf. överväga att ta bort MC i sina västar. Nu menar jag BMC i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in