2009-03-01, 21:19
  #3877
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Violence
Är det sant? Har han gjort detta och även suttit för det??

Det är sant JA
Citera
2009-03-01, 21:20
  #3878
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Nu är jag inte helt säker, men satt inte han inne för detta brott då han häktades för bildbomben?

Så nu är frågan (om man utgår från att så var fallet och att domen i tingsrätten kvarstår), hur lång volta blir det totalt? Jag menar kommer han nu få sitta delen från den första voltan eller hur räknar man?


Han fick 3 år för bränderna och 2.6 år för medhjälp till bomberna totalt 5.6 år
Citera
2009-03-01, 22:06
  #3879
Medlem
toker1s avatar
Haha, så jävla meningslöst av johnson att bränna ner de där, bla stället där ungdomar och pensionärer träffas.

Glad att man flyttat därifrån
Citera
2009-03-01, 22:31
  #3880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldboyback
Det är sant JA

Fy fan va pinsamt jävla dåligt, Vilken sopa! Vad manlig han måste känna sig på kåken när frågan om vad han sitter för kommer....
Citera
2009-03-02, 07:40
  #3881
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldboyback
Han fick 3 år för bränderna och 2.6 år för medhjälp till bomberna totalt 5.6 år

han är ute efter 2år sen kör han på igen och bränner ner hus
Citera
2009-03-03, 08:23
  #3882
Medlem
JJDecays avatar
Uppenbarligen en hel del röd/gult på barinvigning hos Warriors MC...Bandidos och Solidos...förmodligen även X-team...

Var kommer alla dessa medlemmar i dessa klubbar ifrån? Man har aldrig tidigare sett dom på en MC? (inte nu heller iof)..Men från att man aldrig sett dem på en MC i ens län/kommun..Till medlemmar i BMC, Solidos etc...Det kan ju iallafall inte rekryteras i vanliga MC kretsar
Citera
2009-03-03, 16:21
  #3883
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Uppenbarligen en hel del röd/gult på barinvigning hos Warriors MC...Bandidos och Solidos...förmodligen även X-team...

Var kommer alla dessa medlemmar i dessa klubbar ifrån? Man har aldrig tidigare sett dom på en MC? (inte nu heller iof)..Men från att man aldrig sett dem på en MC i ens län/kommun..Till medlemmar i BMC, Solidos etc...Det kan ju iallafall inte rekryteras i vanliga MC kretsar

Nja mc´n är väl bara ett nödvändigt ont för dessa herrar.
Personligen är jag tvärtom...åker hoj, men är inte intresserad av att gå med nån klubb.
Det räcker med att några fler i kompiskretsen åker.
Citera
2009-03-03, 19:37
  #3884
Medlem
Hur ser egentligen de första medlemmarna i Helsingborg som startade Bandidos i Sverige på att Bandidos Sverige har blivit något som mer och mer liknar en invandrarorganisation som OG och Asir och inte en motorcykelklubb?
Citera
2009-03-03, 21:41
  #3885
Medlem
redaxegoldzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur ser egentligen de första medlemmarna i Helsingborg som startade Bandidos i Sverige på att Bandidos Sverige har blivit något som mer och mer liknar en invandrarorganisation som OG och Asir och inte en motorcykelklubb?
Dom flesta i bandidos har hoj, men kanske inte åker så ofta. och det finns en del invandrare JA. Men dom är ju bra att använda för skitjob etc. plus att alla invandrare inte är störda
Citera
2009-03-03, 21:47
  #3886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hur ser egentligen de första medlemmarna i Helsingborg som startade Bandidos i Sverige på att Bandidos Sverige har blivit något som mer och mer liknar en invandrarorganisation som OG och Asir och inte en motorcykelklubb?


De kanske är glada att de drar in pengar tuill organisationen, jag undrar vad som hände med bytet från Landvetter som kördes till Helsingborg t ex?
Citera
2009-03-03, 22:08
  #3887
Medlem
Alpha-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BONDOCK-SAINTS
Tack för upplysningen! Nu har jag ett ansikte på mannen som jag hört en del om, Han heter Ma_tias någonting och gjorde tjejerna på smällen nästan samtidigt om jag förstått saken riktigt. Det ryktas om att han är den som avancerat snabbast inom Bandidos Sverige. (Dragit in stålar till klubben förmodar jag). Misstänks vara inblandad i en stöldräd mot Lager 157 i Gällstad.
Han har visst haft ihop det med Brygganägarens dotter, men efter att det vart slut och Bandidos tagit över hela Pluto så ville dom inte ha så mycket konkurrens. Ma_tias sa till ägarens kompanjoner att Bryggan skulle tona ner sin verksamhet. Ägaren blev förbannad på sin tidigare svärson och skällde ut honom. Så det att Bryggägren fått en käftsmäll kan nog stämma.
Sägs att Bandidos ofta sitter och dricker bärs med en hord av snorvalpar och wannabes på Pluto.
Ma_tias satt inne för drograttfylla och släpptes i mars förra året.
Han hade kört på och skadat en tej på Riks 40. Då han släpptes hade dom visst en stor fest vid klubbhuset i Falskog. Polisen var naturligtvis där och styrde upp. He he.
Åkte en gång förbi deras ställe och kom ikapp en liten röd skabbig bil som blinkade in till klubbhuset. Fick ögonkontakt med en liten Indier som såg helt livrädd ut då jag körde om. Det första jag tänkte: Åh nej! Stackars lilla Indier. Han äger säkert en liten restaurang i Borås och är nu tvungen att åka dit och betala sina surt förvärvade slantar i beskydd till dom stora hemska jättestarka Bandidos-medlemmarna. Han såg ut som en snäll miniatyr-Gandhi.
Här är en bild på den stackars mannen. Andra bilden längst till höger.

http://www.bandidosmchstd.se/saffle/default.asp?sida=59&sub=13

Japp, det är han, Å*e heter han i efternamn o har alltid varit lite kickers i Uhamn, typ gick med platådojjer o liknande när det begav sig!
Har hört att ahn flyttat tillbaka nu, då den bruden, R*bec*a tog tillbaka honom igen.
Stor satans hund har dem oxå, rottweiler!
Men enligt grannarna i huset så ska dem vara hur trevliga som helst, inga som helst problem.. även hans polare med väst är skittrevliga, gör typ inget väsen av sig!

Den infon om Lager157 var nytt för mig.. tack, matnyttigt !
Måste luskas vidare i..
Konstigt att bandidos Borås tråden blev låst, hade vart intressant o läst mer där!
Citera
2009-03-03, 22:19
  #3888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redaxegoldz
Dom flesta i bandidos har hoj, men kanske inte åker så ofta. och det finns en del invandrare JA. Men dom är ju bra att använda för skitjob etc. plus att alla invandrare inte är störda

Jag har träffat en del folk från HA och Red devils och de har alla varit väldigt motorcykelintresserade och intresserade av att ha en klubb som betyder något för dem. Känner inte dem gamla i Bandidos att de säljer ut det som de skapade i Sverige när de tar in folk som inte bryr sig om bikerlivsstilen låter de gå i klubbens färger och symboler fastän de inte bryr sig ett skit om klubben?
Förstår att pengar och folk som gör skitjobbet är lockande men svider det inte för dem ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in