2008-11-22, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Självklart finns det ambitiösa människor inom båda lägren.
Men jag köper tyvärr Cissis snack.

Precis, han stirrar på undantagen och börjar rabbla upp vissa yrken och grejer
Citera
2008-11-22, 01:14
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ja det är tur att andra kan tala för dig.

Ja det är bara att tacka och buga. Förövrigt nej jag supportar inte gängena min poäng var att polis och samhälle verkar ha vikit sig och lämnat spelplanen öppen för motståndaren.
Citera
2008-11-22, 01:20
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja det är bara att tacka och buga. Förövrigt nej jag supportar inte gängena min poäng var att polis och samhälle verkar ha vikit sig och lämnat spelplanen öppen för motståndaren.

Du har fel, vi är många som inte vikt oss, det finns gott om poliser som inte vikt sig och aldrig kommer att göra det heller.
Ta inte illa upp men jag tycker du svamlar på tok för mycket.

Det är snarare en fråga om ekonomi och resurser, du skyller bristerna i samhället på polisen istället för våra politiker. De är giraffen Fredrik och resten av hans äckliga parti som ställt till det rejält den senaste tiden.

Polisen är vaken, men tyvärr så är inte våra politiker det. Du bör ha mer fakta bakom dina utspel.
Citera
2008-11-22, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Great comeback. Det är ju det som är poängen med dig. Du pratar alltid kulisser men aldrig ger du dig in i detalj.

Logik är att en kriminell alltid ligger steget före pga att han gör brottet. Fantasi är att polis aldrig hinner ikapp.

Jo visst hinner blåljuset ikapp. Om de har tur. Men vem hinns ikapp ? Jo den som sprang före. Han som leder loppet, om/tills blåljuset hinner/hann ikapp.

Vad händer sen? Jo han som sprang först tar täten igen, eller så tar någon annan vid. Blåljuset hänger kanske efter i hasorna. Kanske t.om ikapp. Men bara ikapp.

Vad händer sen ? Just det. Så går hjulet hela tiden. Polis och tjuv.

Dina exempel om bygg och industri är ju bara 'garv'
Citera
2008-11-22, 01:42
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Du har fel, vi är många som inte vikt oss, det finns gott om poliser som inte vikt sig och aldrig kommer att göra det heller.

Det är snarare en fråga om ekonomi och resurser, du skyller bristerna i samhället på polisen istället för våra politiker. De är giraffen Fredrik och resten av hans äckliga parti som ställt till det rejält den senaste tiden.

Polisen är vaken, men tyvärr så är inte våra politiker det. Du bör ha mer fakta bakom dina utspel.

Jo jag svamlar säkert det börjar bli lite sent nu men det känns skönt att inte hela rättsapparaten har kollapsat. Och vad gäller ekonomin ja det är ju där mitt resonemang om skatterna kommer in. Vi måste ha mer resurser till polis och åklagare mm. Precis som till sjukvården mm. Det är inte så att jag tycker att det är häftigt att betala skatt men det är ett nödvändigt ont. Jag betalar hellre till polisen en till BMC. Jag vill ha ett gott samhälle inte ett alltigenom ego samhälle.
Citera
2008-11-22, 01:47
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Jo jag svamlar säkert det börjar bli lite sent nu men det känns skönt att inte hela rättsapparaten har kollapsat. Och vad gäller ekonomin ja det är ju där mitt resonemang om skatterna kommer in. Vi måste ha mer resurser till polis och åklagare mm. Precis som till sjukvården mm. Det är inte så att jag tycker att det är häftigt att betala skatt men det är ett nödvändigt ont. Jag betalar hellre till polisen en till BMC. Jag vill ha ett gott samhälle inte ett alltigenom ego samhälle.

Ok.

Men problemet är inte skatterna, snarare prioriteringar som bla Polisen får ta. Tänk hur mycket en högrisk-match i allsvenskan kostar, det är inget billigt kalas. Hur man än vänder och vrider på det så hamnar man på rutan ett igen.

Men att påstå att polisen vikt sig när det gäller BMC är fel.
Citera
2008-11-22, 01:49
Medlem
jamssons avatar
Citat:

Min fetmarkering.

Ja jag anar vad du menar men det går säkert att reparera den skadan. (Får vi hoppas iallafall.) .
Citera
2008-11-22, 01:52
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Min fetmarkering.

Ja jag anar vad du menar men det går säkert att reparera den skadan. (Får vi hoppas iallafall.) .

Tiden läker alla sår
Citera
2008-11-22, 01:55
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ok.

Men problemet är inte skatterna, snarare prioriteringar som bla Polisen får ta. Tänk hur mycket en högrisk-match i allsvenskan kostar, det är inget billigt kalas. Hur man än vänder och vrider på det så hamnar man på rutan ett igen.

Men att påstå att polisen vikt sig när det gäller BMC är fel.

OK uppfattat.Då har jag fått lära mig något nytt idag och det är det fina med flash back. Här är man inte utelämnad till massmedia, här kan man få ett annat perspektiv på saker och ting. Tackar för lektionen.Går nog och lägger mig nu innan hjärnan såsar ihop alldeles.
Citera
2008-11-22, 11:31
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Du Ego Boy - det är du som spammar. Det enda du gör att självbelåtet nedvärdera allt och alla. Denna tråd hade varit och var bättre innan du satte ditt fula tryne här. Det finns väl en anledning till att folk kallar dig pajas...så som sagt provokatör eller korkad.....hmmmm a brainer...korkad. Seriös debatt? You don't have a clue.

För att återgå till ämnet så vart det PARTY i fredags på BMC kontoret i HBG.

Bara för att jag inte delar dina åsikter om BMC gör inte det mig till en pajas. Tack vare mig och vissa andra som delar min syn på de här parasiterna så händer det lite i tråden.

Ser man tillbaks i tråden så har debatten gått i ett spår och det är tungan upp i röven på BMC.

Inte så konstigt att det varit fest nere i Hbg, det ska väl firas att den feta paddan släpptes. Kokainet och smuggelspriten flödade som vanligt.
Citera
2008-11-22, 18:06
Medlem
My name is Earls avatar
Leffe:Att man inte delar dina åsikter innebär inte att man automatiskt har BMC som idoler; men allt är inte svart eller vitt, du kommer med påståenden som du själv menar är sanning och kan inte redovisa ett dugg varifrån dina uppgifter kommer (99% av alla i BMC är kriminella) ; men du förväntar att folk som inte tycker som du ska redovisa detta.
Jag misstänker att din våta dröm är att ta emot tipssamtal under Efterlyst och att du verkligen ser fram emot den dagen du är färdigutbildat polis, stå och vissitera folk och videofilma fulla och otrevliga folk vid mc-festerna.

Och sluta spamma ner den här tråden med idiotiska inlägg som en iller på speed!
Citera
2008-11-23, 12:52
Medlem
Vem är 23 åringen från Uppsala?

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=77-AV_ID=831408,00.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in