2021-01-25, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 13121312
Haha troligtvis

Hände i en skånsk stad för 10 talet år sedan. Är du insatt i detta gäng så bör du känna till historien.
Citera
2021-01-26, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Ja
Jag måste bara få ge mitt bidrag till tråden då min avsky mot dessa mc (bög-klubbar) är ganska hög.

Men i min hemstad i Sverige så satt vi några jobbkompisar och drack öl på en pub och in kom en av fjantarna från Bandidos och sade att deras president skulle vilja snacka med honom utanför.
Min kompis kanske 10 cm lägre än mig, och mindre men ytterst kompakt person. Dessutom tävlat i Ironman och tillika värsting i ungdomen.

Så min vän tyckte det kunde vara kul och han gick ut från puben mot gänget på 7-8 personer och rakt fram till deras stora ledare och gav han en sån härlig smäll så jag tror presidenten somnande direkt och min vän satte sig grensle över honom och matade in slagen på honom, medans coola presidentens anhängare och bög-kamrater stod och tittade på för ingen vågade ingripa.

Min vän som sagt i samma yrke som mig och han klarade alla fysproven vi hade årligen som de var typ en kafferast för honom. Aldrig tränat kampsport eller något. Men ett energi paket som aldrig gav upp och aldrig blev trött.

Skulle tro detta är ett av de roligaste minnena jag har från denna klubben.

Så Bandidos. tänk efter en gång till innan ni kallar ut en liten kille utanför en krog. För det kan vara en mycket fel person för er som kostar tänder och ert anseende.

Ps personligen aldrig haft problem med dem eller er. dock tycker jag ändå hela grejen med mc klubb är bög-varning på.
Är absolut inget fan av hattarna, men, snälla?
7-8 man bara lägg ner, vidare så undrar jag vad du får ut utav att skriva en sådan här hittepå story? Man liksom behöver inte hitta på sånt här i och med att dessa gossar är relativt duktiga på att göra bort sig själva ändå.
Finns massvis med storys om deras förehavanden här i tråden, dessutom med fupar, domar tidningsartiklar osv.
Citera
2021-01-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Ja sedan vaknade jag.

Tråkigt höra att mc -fikus tiden dog ut på 80-talet?

Idag skrämmer dem endast fattiga småföretagare för alla andra slår tillbaka och då springer mc fikusarna med sina läder kläder.

Vaknade? Låter som din kompis tog fel.... Troligen ett lokalt moppegäng med 8st moppekillar. Mustang mamba, livsfarliga med sin ägckastning och tjuvrökning.... Sanningen är att din polare skulle varit sönderpiskad nu eller borta om han nitat en av dom killarna som figurerar i din psykos....
Citera
2021-02-02, 00:24
Medlem
Någon som vet hur relationen mellan Bandidos och HA ser ut i Sverige i dagsläget? Hört och sett bilder från danmark m.m. där HA och Bandidos festar tillsammans och i övrigt verkar ha vänskapliga band. Är det strikt motsats i sverige fortfarande?
Citera
2021-02-11, 13:54
Medlem
gronagubbens avatar
Vem äger varumärket Bandidos?

Wish säljer Bandidos kläder

https://www.wish.com/product/5b8e3972504e7f67cddf433f?hide_login_modal=true&fro m_ad=goog_shopping&_display_country_code=SE&_force _currency_code=SEK&pid=googleadwords_int&c=%7Bcamp aignId%7D&ad_cid=5b8e3972504e7f67cddf433f&ad_cc=SE &ad_curr=SEK&ad_price=424.00&campaign_id=952773115 5&exclude_install=true&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsA JG2h5euatUHkDOWtRS8BI0E0LRR-it1w99bbze2K9Q4AlNSUdsOJQhXijEaArTyEALw_wcB&share= web
Citera
2021-02-11, 15:20
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Vem äger varumärket Bandidos?

Wish säljer Bandidos kläder

https://www.wish.com/product/5b8e3972504e7f67cddf433f?hide_login_modal=true&fro m_ad=goog_shopping&_display_country_code=SE&_force _currency_code=SEK&pid=googleadwords_int&c=%7Bcamp aignId%7D&ad_cid=5b8e3972504e7f67cddf433f&ad_cc=SE &ad_curr=SEK&ad_price=424.00&campaign_id=952773115 5&exclude_install=true&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsA JG2h5euatUHkDOWtRS8BI0E0LRR-it1w99bbze2K9Q4AlNSUdsOJQhXijEaArTyEALw_wcB&share= web

Det gör Bandidos MC.
Wish säljer allt de kan tjäna pengar på, vem som äger ett varumärke skiter de i.
Citera
2021-02-12, 14:20
Medlem
Ligger det någon betydelse på färg på västen?

Svart har ju de flesta men har även sett bruna och gröna?
Citera
2021-02-15, 09:10
Medlem
vad hände med bandidos halmstad och deras medlemmar?
Citera
2021-02-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Ligger det någon betydelse på färg på västen?

Svart har ju de flesta men har även sett bruna och gröna?
Det är nog en smaksak, har sett vissa som har i alligatorskinn samt kamouflagefärgade västar. Har dock aldrig sett någon i HA ha färgad väst så det är nog bara i BMC man får ha det.
Citera
2021-02-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Det är nog en smaksak, har sett vissa som har i alligatorskinn samt kamouflagefärgade västar. Har dock aldrig sett någon i HA ha färgad väst så det är nog bara i BMC man får ha det.

Kollar man bilder på utländska chapters så verkar det förekomma alla möjliga sorters västar, camouflage, bruna med fransar, blåa jeansvästar, och även en och annan vit väst inom HA.

Möjligt att Sverige håller lite hårdare, känns mer strikt än vad det ser ut att vara på andra ställen runtom i världen.
Citera
2021-02-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Kollar man bilder på utländska chapters så verkar det förekomma alla möjliga sorters västar, camouflage, bruna med fransar, blåa jeansvästar, och även en och annan vit väst inom HA.

Möjligt att Sverige håller lite hårdare, känns mer strikt än vad det ser ut att vara på andra ställen runtom i världen.
Ja, nu när du säger det så har ja nog också stött på en vit HA-väst. Kan dock inte minnas att det skulle vara från någon i Sverige. Men BMC i sverige har iaf lite mer fria tyglar med sina västar :P
Citera
2021-02-16, 10:55
Medlem
Svenskarna kör nästan alltid svart. Bofu har brun väst inte sett annars.
I danmark är det mera blandat, sett nån från aarhus med grön camo bland annat. Brian Sandberg brukade ha vit. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in