2012-08-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
j-vligt fyndigt din lustigkurre.

Fick reda på en del av en glappkäftad ung anhängare att utveckligen i den lilla skithålan tycks bli spännande inför den kommande tiden.
Fan, Du är inte dum du... Och dig dissade jag det första jag gjorde. Kanske är du en av få som faktiskt sprider lite mer än halvsanningar.
http://www.dt.se/brottsplats/1.4957945-skottlossning-mellan-mc-gang
Citera
2012-08-02, 13:24
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Fan, Du är inte dum du... Och dig dissade jag det första jag gjorde. Kanske är du en av få som faktiskt sprider lite mer än halvsanningar.
http://www.dt.se/brottsplats/1.4957945-skottlossning-mellan-mc-gang

Jag är iaf inte dum nog att gola en massa. Se hur det går då.
Citera
2012-08-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Jag är iaf inte dum nog att gola en massa. Se hur det går då.
Det där fattade jag inte mycket av? Är det grunden i skjutningen menar du, Golning? Ingen aning om vem som gjort vad. Visste inte ens att det fanns gäng/klubbar i Hedemora med dessa kopplingar, än mindre vet jag om det hör hemma i BMC tråden, Där av mitt mongosvar när frågan om Hedemora kom upp. Hur som haver så blev jag att tänka på din fråga om Hedemora när jag såg artikeln.. Och kände mig dummare än tåget. Nog om det... Finns säkert en tråd om händelsen redan. Stay safe.
Citera
2012-08-02, 15:10
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Ja fan vad dum jag är, Järven var det :P
Jaså, det sket sig. Gick han in i något annat gäng efter det?

Umgicks med han en hel del innan han gjorde "karriär", men hörde aldrig att nån kalla han för järven dock.

Han var med ett gäng som kallade sig Cosa Nostra och bestod av andra chillenare, men förmycket piller å allt va de hör till så gick de väl så där för dom
Citera
2012-08-07, 11:11
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus

källa

SKARABORGS TINGSRÄTT - 2012-07-24 - B 1857-12

Karlsson - Olaga tvång/Försök till utpressning/Märkesförfalskning
Fängelse 1 år

Klingvall - Olaga tvång/Försök till utpressning
Fängelse 1 år

källa

sen har det visat sig att Advokat Göran Insulán lämnat in en skyhög räkning (100 613 kr) som i dag ligger i Hovrätten för bedömning...
Citera
2012-08-07, 18:02
Medlem
Hej!
Ursäkta om jag stör, jag har bara en liten fråga. Eller den är inte så liten, inte heller bara en, men jag är så förbannat nyfiken. Går jag över nån gräns jag inte vet om får ni väl ignorera katten.

Hur går det till?
Jag har fattat att man avancerar som i vilket företag som helst, men om det inte finns någon klubb alls, var börjar man för att bli ett kapitel? Om man bara har bågen liksom.
Startar man klubb och ansöker? Nästlar man sig in hos andra kaptiel och släpar hem nån i nackhåret? Blir man erbjuden? Hur fixar man klubblokal? Måste sånt finnas innan?
Sitter man på kammaren och röker på och fabulerer ihop att man bara ÄR medlem? (Nej, naturligtvis inte det, men jag vill ändå få veta )
Jag har läst flera hundra inlägg lite här och där, och svaren i den här tråden är mest tjafs om jag får vara ärlig. Det är jobbigt att läsa tjafs. Så därför frågar jag så här.
Jag har sett SoA, lite grepp har jag. Är den serien nära? Och då menar jag naturligtvis hierarkin, broderskapet och typ kvinnosynen, inte BMCs mellanhavanden eller inte med lagen.
Citera
2012-08-08, 15:09
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacatta
Hej!
Ursäkta om jag stör, jag har bara en liten fråga. Eller den är inte så liten, inte heller bara en, men jag är så förbannat nyfiken. Går jag över nån gräns jag inte vet om får ni väl ignorera katten.

Hur går det till?
Jag har fattat att man avancerar som i vilket företag som helst, men om det inte finns någon klubb alls, var börjar man för att bli ett kapitel? Om man bara har bågen liksom.
Startar man klubb och ansöker? Nästlar man sig in hos andra kaptiel och släpar hem nån i nackhåret? Blir man erbjuden? Hur fixar man klubblokal? Måste sånt finnas innan?
Sitter man på kammaren och röker på och fabulerer ihop att man bara ÄR medlem? (Nej, naturligtvis inte det, men jag vill ändå få veta )
Jag har läst flera hundra inlägg lite här och där, och svaren i den här tråden är mest tjafs om jag får vara ärlig. Det är jobbigt att läsa tjafs. Så därför frågar jag så här.
Jag har sett SoA, lite grepp har jag. Är den serien nära? Och då menar jag naturligtvis hierarkin, broderskapet och typ kvinnosynen, inte BMCs mellanhavanden eller inte med lagen.

Om du har alla dessa frågor är du inte rätt person........

Saludos
Citera
2012-08-08, 17:37
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacatta
Hej!

Hur går det till?

Du kanske åker lite hoj, du kanske gör det ihop med ett gäng kompisar, ni kanske behöver någonstans att mecka med hojen, ni kanske fixar lite inredning, ni kanske åker på en hojträff och träffar lika sinnade, ni kanske börjar åka och bygga hoj ihop, ni kanske tycker det vore kul och döpa er till något osv osv
Citera
2012-08-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Om du har alla dessa frågor är du inte rätt person........

Saludos

Äh, tänkte bara fråga. Det skadar aldrig att fråga, annars lär jag inte få några svar alls.
Citera
2012-08-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Du kanske åker lite hoj, du kanske gör det ihop med ett gäng kompisar, ni kanske behöver någonstans att mecka med hojen, ni kanske fixar lite inredning, ni kanske åker på en hojträff och träffar lika sinnade, ni kanske börjar åka och bygga hoj ihop, ni kanske tycker det vore kul och döpa er till något osv osv

Sen då?
Citera
2012-08-08, 20:45
Medlem
@ mammacatta

Lite osäker på VAD du fiskar efter... om du menar att starta upp en klubb så är det vanligen något i stil med det Tjack-i-starkol beskrev. Man är ett par som hojjar ihop, gillar det och samlas kring det. Ju tightare man kommer varann i den samlingen desto närmare hojklubb kommer man.

Men... eftersom frågan ligger här, i R&G tråden, kan ju frågan vara hur man startar upp ett chapter i R&G?? Där blir d liiiite mer å tänka på eftersom det är en 1% klubb.

Förenklat, vill du komma in i en klubb... vilken klubb som helst.... så är det att umgås med dem. Det är vanligen inte alls vidare svårt, åk på klubbens aktiviteter typ fikakvällar, runs osv. Oavsett vad folk säger så, kör du inte hoj, mycket hoj, så är de mer seriösa klubbarna inte direkt intresserade av dig.

Vanligen är klubbarna jävligt välkomnande och vänliga och är man en schysst person så blir man förr eller senare en regelbunden gäst... sen en välsedd gäst... Klickar det sedan bra så glider det på hur som helst, du kan bli inbjuden att köra med på ett run, till en hojträff eller så.

Funkar det så kommer du närmare, gör det inte det så kan du kvarstanna som en välsedd gäst. Kom ihåg att sk traditionella hojklubbar är tajta med varann och släpper inte in folk hur som helst.

Om du kommer närmare så kan det funka nästan hur som helst, de kan förvänta sig att du ställer frågan eller tar upp ämnet om ev prospecting. Är du en klockren kille så kan klubben ta steget och fråga dig, detta är inte så vanligt men kan hända.

Ett tipps eller 2.
DE/KLUBBEN bestämmer vem de vill ha in, de bestämmer också tempot.
Fråga inte "med eftertryck", de berättar vad de tycker att de vill berätta.
Respektera dem, deras flickvänner, deras stil, deras humor.
Njut, alldeles oavsett det att hojkulturen har förändrats så är det en jävligt underbar miljö att vistas i OM MAN ÄR HOJÅKARE!! Är man den typen av människa som vill ha en snygg väst som accessoar till sina märkesjeans är man fel ute.
Ytterligare ett tips, tillrättavisningar här är ibland mera.. klargörande.. än i andra kulturer.

Rajd on
Mespropp
Citera
2012-08-09, 00:10
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
såg det på dansk tv

men här är det från en ekstrabladets nätsida http://ekstrabladet.dk/112/article1800916.ece

tydligen hände det i juli men dom offentliggjorda det idag

Den ene dansker tilhører 'nomads-gruppen', der ikke hører under en bestemt afdeling i Bandidos. Den anden dansker har løsere tilknytning til rockergruppen, mens svenskeren er i Bandidos' afdeling i Helsingborg.

Kan ju bara finnas en i Helsingborgsavdelningen det kan vara... eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in