2012-05-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
http://www.heraldsun.com.au/news/more-news/new-bikie-gang-called-soldiers-of-islam-is-gaining-momentum-on-the-gold-coast/story-e6frf7l6-1225969899977

En gammal artikel om dem, vet inte om de finns kvar nu nästan två år senare. Men det är pengar som styr, inte etnicitet, politik eller religion.

Och definitivt inte motorcyklar heller...
Citera
2012-05-12, 10:45
Medlem
viciousnightmares avatar
Mc-Bröder-Kvinnor-Öl vart tog världen vägen
Citera
2012-05-12, 11:15
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viciousnightmare
Mc-Bröder-Kvinnor-Öl vart tog världen vägen

Den finns kvar, men inte under organiserad brottslighet.
Citera
2012-05-12, 12:00
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ag3nt0rang3
Bandidos i Australien har tydligen bildat en stödklubb för enbart muslimer. Dom kallar klubben för Soldiers Of Islam och under polisraider har man hittat idolbilder av Usama Bin Laden. En del av medlemmarna är före detta Irakiska soldater.
Där försvann den sista lilla romantiska bild jag hade av bikers iaf. Nu blir det till att rösta för hårdare tag och inte fan tänker jag någonsin under några omständigheter stödja någon klubb genom inköp av t-shirts eller spendera pengar på mc-träffar där inkomster går till sådant här drägg.
Sons Of Islam?! Det handlar verkligen enbart om cash numer och man drar sig inte för att rekrytera vem som helst och vad som helst så länge det kan ge stålar. Jag skulle inte pissa på en Bandidosmedlem om jag såg honom stå i brand.

Tja - det är de importerade klubbarnas dilemma - de är ju franchise - allt kan fås för pengar. Det är väl egentligen bara The Finks som klarar sig från detta i AU.
Citera
2012-05-12, 12:33
Medlem
OfrivilligOfrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Tja - det är de importerade klubbarnas dilemma - de är ju franchise - allt kan fås för pengar. Det är väl egentligen bara The Finks som klarar sig från detta i AU.

Lust att förtydliga? Är tyvärr oinsatt i området :/

Bandidos är ju kända för att göra ena dårskapen efter den andra för att stjäla någon tusenlapp, men "Sons of Islam"??
Citera
2012-05-12, 13:01
Medlem
Citat:

En snabb googling visade att det inte heller stämmer. Minst en ledande medlem är muslim och uppmärksammades efter att ha fått tokspel på ett sjukhus när läkare och sköterskor inte var snabba nog med att avlägsna hans hustrus hemorrojder. Jag menar vad är det här för cirkusclowner? Begreppet enprocentare kanske syftar på deras hjärnceller.
Citera
2012-05-12, 16:02
Medlem
fewdollarss avatar
Det känns som om Mother-chapter i de flesta stora amerikanska klubbarna skiter i vikla som representerar dem ute i världen. Får de en kalkyl på "Hey! we're gonna make atleast 15,000$ dollars a year letting theese guys fly our colors" så går dom med på det direkt!!!

OnT: OM det nu är sant att BMC har nått närmare samarbete med den islamska förening så beror det "only and solely" på att det finns pengar att hämta och manskap att nyttja. BMC+religion=no love
Man kan gå långt, långt för soldater och handlingskraft. Folk skrattar åt vissa klubbar som "tummar" på mc-korts kravet för fullvärdiga medlemmar då de vill ha in folk fort i klubben, då får de väl svälja stoltheten när det gäller sånt här.

Nu är det väl inte bekräftat att BMC värvat massa muslimer, men OM dom nu har gjort det så måste jag säga.... Är väl bättre att BMC styr dem än Usamas vänner? hehe
Citera
2012-05-12, 16:08
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ag3nt0rang3
En snabb googling visade att det inte heller stämmer. Minst en ledande medlem är muslim och uppmärksammades efter att ha fått tokspel på ett sjukhus när läkare och sköterskor inte var snabba nog med att avlägsna hans hustrus hemorrojder. Jag menar vad är det här för cirkusclowner? Begreppet enprocentare kanske syftar på deras hjärnceller.

Tja - då är det ju fucked up med hela MC scenen. Det går utför...
Citera
2012-05-12, 17:40
Medlem
Citat:
Tja - då är det ju fucked up med hela MC scenen. Det går utför...

Alla dina hardcoreillusioner faller som dominobrickor, "Mr Knowitall".
Inte ens Aussiescenen ser ut som du vill framställa den.
När även den sista idolklubben Finks kukar ur, vad gör du då? Börjar propagera för "lets dance"-juryn?
Citera
2012-05-13, 08:45
Medlem
en man blev skjuten igår utanför bandidoslokalen är det någon som vet vem som blev skjuten och varför
Citera
2012-05-13, 10:54
Medlem
nomembernofairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.puppy
en man blev skjuten igår utanför bandidoslokalen är det någon som vet vem som blev skjuten och varför
vilken lokal ? eller vilken stad narmare sakt !
Citera
2012-05-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomembernofair
vilken lokal ? eller vilken stad narmare sakt !
helsingborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in