Citat:
Ursprungligen postat av thesquid
Och varför kan det inte gå igång när resturangen är stängd?
Har jobbat på McDonalds en gång i tiden och då fick vi lära oss att gästen aldrig skulle bli lidand, det verkar inte finnas på kartan längre. Nu är det viktigare att personalen kommer hem i tid efter stängning

.
De flesta McDonalds har combon programmerad så att den kör pastöriseringen under de timmar då restaurangen är stängd. Vad den gör är egentligen bara att den värmer upp shake och glassmixen till runt 70 grader och håller den temperaturen i 30-60 minuter för att ta kål på eventuella bakterier och sen kyler den ner igen.
Själv jobbar jag på en 24/7 donken och våran drar igång under frukosten då vi ändå inte serverar shake och glass, tror den startar vid 05:30 och är klar innan 9. (vi kör frukost 05-10)
Angående att ismaskinen skulle vara ur bruk på kvällar/nätter är bara bullshit dock och handlar bara om lata medarbetare, den plockas isär och görs ren precis som Combon var 14e dag och innan man gör det så SKA man se till att is finns framme i kassan och eventuell DT, utöver de 2-3 timmarna som förbrukas på att göra rent maskinen och för den att börja producera is igen så är de igång dygnet runt.
Sen nåt som inte har något med ditt inlägg att göra men som man sett och hört här å var är ju klagomålet på för lite läsk om det är is i muggen.
Till alla er kan jag bara säga att toppar du en mellanmugg utan att ha is i får du lite mer än 5dl istället för 4dl, det finns ett sträck på muggen ca 4-5cm från kanten som indikerar vart 4dl är om du inte har is i muggen.
Men tacka vet jag våran lösning, gästerna tar sin dryck själva och i driven så sköts läsken av en maskin