2011-05-08, 22:30
Medlem
FarbrorKanins avatar
Tycker inte om McDonalds, det är trångt och svårt att gå in där med rullatorn. Skumma typer som jobbar där också, bara en massa ungdom. Köpte en happy meal och hamburgaren var inte genomstekt. Då är sibylla bättre.
Citera
2011-05-08, 23:37
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Man provade i flera år med en burgare som hette McGarden. Rätt god men sålde inte ett skit.
Så till slut gav man upp.

Den var ganska dyr. Nu har man macbean istället.. lika dyr.
Citera
2011-05-09, 11:27
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Combo-maskinen (glass och shake) har nått slags automatiskt program som går igång på natten i typ 2-3h. Under den tiden går den inte att använda.

Detta brukar nattöppna lösa genom att ha två maskiner. Men restauranger som är små/liten försäljning har bara en maskin och då kör man tydligen hellre med påhittet trasig maskin.

När vi körde natt så sa vi kort och gott att maskinen rengörs mellan klockan 02-05.
Stor rengöring (Combo special) tror jag att man kör en gång i månaden. Då plockas den ner i molekyler där man rengör ALLT och bla ser över/byter ut O-ringarna.
Och varför kan det inte gå igång när resturangen är stängd?
Har jobbat på McDonalds en gång i tiden och då fick vi lära oss att gästen aldrig skulle bli lidand, det verkar inte finnas på kartan längre. Nu är det viktigare att personalen kommer hem i tid efter stängning .
Citera
2011-05-09, 14:43
Medlem
justdoit1337s avatar
Varför har dom gurkjävlar på cheaseburgern?? CP!! Men men de gör inget. Beställer alltid utan gurka så får man ny gjorda. Får vänta nån minut längre men de gör inget. En gång fick jag med gurka så då åt jag halva och gick tillbaka till kassan med den och krävden ny (hade beställt utan gurka och hade kvitto på de). Sa att jag upptäckte gurkan efter halva=) Sa även att jag va allergisk. Fick en ny utan protest!
Citera
2011-05-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit1337
Varför har dom gurkjävlar på cheaseburgern??

För att den blir godare så.
Citera
2011-05-09, 18:47
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa
För att den blir godare så.

Visst är det så. Känns väldigt svenskt och tonårsrebelliskt att hata gurkan och se den som något slags problem.
Citera
2011-05-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesquid
Och varför kan det inte gå igång när resturangen är stängd?
Har jobbat på McDonalds en gång i tiden och då fick vi lära oss att gästen aldrig skulle bli lidand, det verkar inte finnas på kartan längre. Nu är det viktigare att personalen kommer hem i tid efter stängning .

De flesta McDonalds har combon programmerad så att den kör pastöriseringen under de timmar då restaurangen är stängd. Vad den gör är egentligen bara att den värmer upp shake och glassmixen till runt 70 grader och håller den temperaturen i 30-60 minuter för att ta kål på eventuella bakterier och sen kyler den ner igen.
Själv jobbar jag på en 24/7 donken och våran drar igång under frukosten då vi ändå inte serverar shake och glass, tror den startar vid 05:30 och är klar innan 9. (vi kör frukost 05-10)

Angående att ismaskinen skulle vara ur bruk på kvällar/nätter är bara bullshit dock och handlar bara om lata medarbetare, den plockas isär och görs ren precis som Combon var 14e dag och innan man gör det så SKA man se till att is finns framme i kassan och eventuell DT, utöver de 2-3 timmarna som förbrukas på att göra rent maskinen och för den att börja producera is igen så är de igång dygnet runt.

Sen nåt som inte har något med ditt inlägg att göra men som man sett och hört här å var är ju klagomålet på för lite läsk om det är is i muggen.
Till alla er kan jag bara säga att toppar du en mellanmugg utan att ha is i får du lite mer än 5dl istället för 4dl, det finns ett sträck på muggen ca 4-5cm från kanten som indikerar vart 4dl är om du inte har is i muggen.
Men tacka vet jag våran lösning, gästerna tar sin dryck själva och i driven så sköts läsken av en maskin
Citera
2011-05-09, 20:28
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Varför har dom gurkjävlar på cheaseburgern?? CP!! Men men de gör inget. Beställer alltid utan gurka så får man ny gjorda. Får vänta nån minut längre men de gör inget. En gång fick jag med gurka så då åt jag halva och gick tillbaka till kassan med den och krävden ny (hade beställt utan gurka och hade kvitto på de). Sa att jag upptäckte gurkan efter halva=) Sa även att jag va allergisk. Fick en ny utan protest!

Äter du bara cheeseburgare på Donken eller äter du BigMac ibland oxå? Och ber du dom då även ta bort såsen från BigMac:n? För det är samma gurka i såsen.
Citera
2011-05-09, 23:57
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Varför har dom gurkjävlar på cheaseburgern??
Bra fråga, en cheeseburger bör enligt min uppfattning bara bestå av bröd, kött samt en jävla massa ost.
Citat:
Äter du bara cheeseburgare på Donken eller äter du BigMac ibland oxå? Och ber du dom då även ta bort såsen från BigMac:n? För det är samma gurka i såsen.

Det blir en helt annan sak om något ingår som ingrediens i en sås, så länge man inte är allergisk.
Citera
2011-05-10, 08:39
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Citat:
Vatten, vegetabilisk olja, inlagd gurka, socker, ättika, modifierad majsstärkelse, äggula, senapsfrön, salt, konserveringsmedel: E260 (ättiksyra); E 202 (kaliumsorbat), senapsmjöl, stabiliseringsmedel: E415 (xantangummi), majssirap, naturliga aromämnen (innehåller soja, kanel), torkad vitlök, krydda, färgämne E160c (paprikaoleoresin).
http://apps.mcdonalds.se/sweden/prodfacts.nsf/ag/16E94337AF0C5540C12575BC004443B7
Skiten innehåller faktiskt gurka vilket jag inte trodde den gjorde.
Det borde stå "Kan innehålla spår av gurka och vitlök" på förpackningen.
Senast redigerad av Sjved 2011-05-10 kl. 08:50.
Citera
2011-05-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
http://apps.mcdonalds.se/sweden/prodfacts.nsf/ag/16E94337AF0C5540C12575BC004443B7

BigMacsåsen innehåller mycket gruka. Ligger hackat i såsen.
Citera
2011-05-10, 20:47
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Exakt det brukade jag "reta upp" dom tuffa fjortisarna som skulle ha BM utan gurka.
Jag frågade då:
-Ska jag ta bort såsen oxå?
-Ta bort såsen? Nä, bara gurkan sa ja ju.
-Fast det är gurka i såsen. Måste fråga ur allergisynpunkt.
-Eeh va? Nä, asså jag vill inte ha gurkskivorna. Dom är äckliga.
-Så du tycker gurkan är äcklig och ändå vill du ha samma gurka som finns i såsen?
-Öh, jo men saltgurkan ni lägger på vill jag inte ha.
-Ingen fara. Det är dillgurka.
-Kan jag få en BM utan gurkskivorna?
-Visst. Ville bara informera dig. Något mer?
-Ja, 2st BM-dipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in