Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-26, 14:54
Medlem
Det är så att jag precis laddat ner Command and Conquer: Tiberium Wars för mac, laddade ner innan och lirade lite i xp mode men bestämde mig för att skaffa det till mac så jag slipper köra xp samtidigt.

Men fick problem direkt när jag skulle använda den nerladdade .dmg filen.

Hur ska jag göra för att kunna installera spelet?
Citera
2008-05-26, 14:57
Medlem
Ehm en .DMG fil ska du bara kunna dubbelklicka på. Den ska sedan mounta filen av sig själv, du får sedan upp skivavbilden på skrivbordet. När du sedan fått upp den på skrivbordet brukar spelet bara vara en fil, dra sedan filen dit du vill ha den.
Citera
2008-05-26, 15:21
Medlem
massor utav tack till dig
Citera
2008-05-26, 16:20
Medlem
PetterHaralds avatar
Inte för att vara elak men hur tänkte du innan du startade tråden? Man brukar väl åtminstone testa att öppna filen innan man frågar?
Citera
2008-05-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHarald
Inte för att vara elak men hur tänkte du innan du startade tråden? Man brukar väl åtminstone testa att öppna filen innan man frågar?

tvekade först att ladda ner ner en 5 gb stor fil igen i .dmg format. tog sitt lilla tag. Vet att jag skrev att jag precis laddat ner den, men det var torrenten :P får dock snart igång spelet om inget skiter sig med TC:n

sen har ni väldigt rätt om att jag är ny på mac
Citera
2008-05-26, 22:22
Medlem
Saken är väl den att man som van PC-användare tror att allt ska vara precis lika överjävligt bökigt att få till på Macen? Ännu en person som bedrog sig
Citera
2008-05-27, 13:51
Medlem
skinner5000s avatar
OT raderat, diskussioner om XP eller OS X är simplare får ni ta någon annan stans än i denna tråden.

/
Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in