2008-05-23, 05:08
Medlem
Cruachans avatar
Satt och läste om cigaretter på wiki och kom då över detta ord. Är det helt enkelt en felstavning eller existerar ordet verkligen?

Meningen i sin helhet; "Många cigaretter har små filter på toppen som fittrunkar cigarettröken i samband med inhalering för att ta bort en del av tjäran som finns i röken."
Citera
2008-05-23, 05:09
Medlem
Krackshots avatar
Det kan väl vara så att det är någon användare som har haft lite kul och försökt dölja ett opassande ord i ett totalt misspassande sammanhang. Det skulle inte vara första gången, direkt.
Citera
2008-05-23, 05:23
Medlem
Zwerchstands avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cigarett#Filter

Fenomenet är som sagt inte helt nytt. Se historik på artikel Flashback Media Group, noterad i tråd Våldtäktsmän.
Citera
2008-05-23, 05:34
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Det kan väl vara så att det är någon användare som har haft lite kul och försökt dölja ett opassande ord i ett totalt misspassande sammanhang. Det skulle inte vara första gången, direkt.

Misstänkte det. Dock är ordet rätt intressant ändå. Vad gör man när man fittrunkar? Är det ett ord som används konsekvent av ungdomar idag?
Citera
2008-05-23, 08:18
Medlem
Thyselfs avatar
Komiskt. Lätt att jag ska "råka" snöa in på en diskussion om hur cigarettfiltret fittrunkar tobaksröken, bara för att skapa reaktion.

Sedan har vi ju exemplet "horunge", som egentligen har en betydelse i grammatiskt sammanhang.
Citera
2008-05-23, 09:56
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyself
... Sedan har vi ju exemplet "horunge", som egentligen har en betydelse i grammatiskt sammanhang.
I varje fall i typografi och textredigering (NE):
horunge, inom den grafiska branschen benämning på antingen ett textstyckes slutrad som hamnat överst på en trycksida (eller tidningsspalt) eller ett textstyckes första rad som hamnat nederst på en trycksida. Särskilt förr i tiden betraktades förekomsten av horungar i satt text som allvarliga skönhetsfläckar.
Tänk på stilen, en lånad fras är mindre laddad:
... a lady rubbing her berry ...
Senast redigerad av Egon3 2008-05-23 kl. 10:16.
Citera
2008-05-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Misstänkte det. Dock är ordet rätt intressant ändå. Vad gör man när man fittrunkar? Är det ett ord som används konsekvent av ungdomar idag?

Jag tror jag vet hur man fittrunkar, och det är rätt gött faktiskt! (hur lät inte det..aja!)

Tappar erektionen lätt när jag druckit, vem gör inte det? - och den vill ej alltid resa sig helt på egen hand, ligger bruden redan på alla fyra med röven i vädret så vill man ju inte be henne ändra ställning! (bra utsikt!) Runka upp den medans du låter endast ollonet vara inne i henne!

Det är min definition på att "fittrunka"!
Citera
2008-05-23, 13:49
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Jag tror jag vet hur man fittrunkar, och det är rätt gött faktiskt! (hur lät inte det..aja!)

Tappar erektionen lätt när jag druckit, vem gör inte det? - och den vill ej alltid resa sig helt på egen hand, ligger bruden redan på alla fyra med röven i vädret så vill man ju inte be henne ändra ställning! (bra utsikt!) Runka upp den medans du låter endast ollonet vara inne i henne!

Det är min definition på att "fittrunka"!

Så hade nog min definition sett ut också. Det är nice!
Citera
2008-05-23, 13:57
Medlem
Eh Whatevers avatar
Nej, fittrunkar används inte bland ungdomar idag.
Citera
2008-06-04, 15:46
Medlem
Nazipolizeis avatar
Kan det inte helt enkelt vara så att det är det kvinnlig onani?
Citera
2008-06-05, 01:47
Medlem
Niccoos avatar
Fick lära mig att rövrunka betyder att du för in din hand i baken på en tjej samtidigt som ni idkar sexuellt umgänge och därefter försöker runka dig genom mellanväggen, vilket inte låter alldeles enkelt

Fittrunka skulle då alltså analogt kunna översättas till...
Citera
2008-06-05, 19:34
Medlem
Egon3s avatar
Möjligen kan kopplingen till cigarett bero på likheten mellan en tampong och en
cigarett, särskilt en sådan med filter. Den fyndige, som ganska säkert var en
grabb, kan ha levt i föreställningen att införandet av en tampong skulle vara
ett sorts njutbart surrogat för tyngre doningar.

Omvänt skulle införandet av en filtercigarett strax under näsan innebära en
laddad symbolik, trots munnens horisontella orientering. Vem vet, inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in