2008-05-22, 22:03
Medlem
Herrings avatar
Hello!
Har en grå kostym (min enda) som jag använder lite då och då. Nu känner jag att jag vill förnya mig lite men fortfarande köra på den gråa kostymen. Kan man ha fluga? Vilken färg på den och skjortan isf? Annars färg på skjortan och slipsen?

Tack
Citera
2008-05-22, 22:21
Medlem
Giffoxs avatar
Dubbelvikt manschett på skjortan med ett par snygga och simpla manschettknappar. Fixa till en snygg bröstnäsduk och du har piffat upp klädseln ordentligt. Glöm inte ett bra par skor, hellre bättre än sämre jämfört med själva kostymen.
Citera
2008-05-22, 22:25
Medlem
jag träffade en kille en gång på en festival som hade en asschysst grå kostym på sig. Jag var rätt så berusad så jag minns inte direkt hans accessoarer förutom en.
En svart gammaldags bergssprängare han hade på axeln.
det var jävligt schysst, de kankse borde testa det!
Citera
2008-05-22, 22:27
Medlem
csts avatar
Svarta oxford skor, en snygg poshette i rött kanske, dubbelvikt manchett var ett bra förslag. Poshetten får gärna matcha slips. Skjortan kan ju vara i princip vilken färg som helst. Grått funkar tillsammans med det mesta.
Citera
2008-05-22, 22:31
Medlem
fixa en slips som är grå/rosa, det är sjukt snyggt
som andra sagt manschettknappar är snyggt
Fixa an snygg näsduk i bröstfickan
köp ett par sjyssta myggjägare, tidlösa och funkar alltid
Citera
2008-05-22, 22:33
Medlem
Herrings avatar
tack för svaren!

ingen som har nån info om flyga till grå kostym?
Citera
2008-05-22, 22:38
Medlem
NSXs avatar
Ska själv bära grå kostym i övermorgon, solvalla. Elitloppet.

Blir svarta loafers, rosa skjorta, rektangulära manchettknappar, loafers, svart läder bälte, stålklocka. Ingen slips för min del. vit näsduk, solglasögon.. solvalla.. HERE I COME!
Citera
2008-05-22, 22:39
Medlem
Giffoxs avatar
Om du behöver fråga kommer du antagligen inte klara av att bära upp flugan, tyvärr. Mest för excentriker och akademiker..

Sen kan du även sticka bort till en bättre skräddare och be honom ta en titt och se om några justeringar kan göras, fixa till det där lilla, lilla extra

EDIT: ljusblå skjorta med en strukturerad men enfärgad vinröd slips. testa lite med näsdukarna, rosa, vit etc. Bara inte vinröd
Senast redigerad av Giffox 2008-05-22 kl. 22:43.
Citera
2008-05-22, 22:49
Medlem
Herrings avatar
Tro mig, excentriska grejer är min grej. Dock är det på senare tid jag intresserat mig för det mer dressade. Därför vill jag veta om det passar med en fluga till en grå kostym? Och om ja vad man ska tänka på?

Ett par myggjagar blir det aldrig, känns mer som att dom går bra till The Strokes annan indie-stil. Oxford dojjor var dock intressanta...

Vart går man lämpligast för man-to-man hjälp med detta, NK?
Citera
2008-05-22, 22:57
Medlem
Giffoxs avatar
Tja, jag tackar allt som oftast nej till hjälp men valfri "äkta herrekipering" borde kunna hjälpa dig mer än väl. Om de inte har en "in-house" skräddare bör de åtminstone kunna rekommendera någon nära dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in