Filmen ble vist på filmfestival i Canada natt til 30 04 2015.
Norske NRK har i dag et oppslag om filmen og filmvisningen
"Dokumentaren 'The Bolivian Case', som handler om de tre norske jentene som ble arrestert for kokainsmugling i Bolivia i 2008, ble vist på en filmfestival i Canada i natt. I dokumentaren fremkommer blant annet anklager om norske myndigheters rolle i flukten fra Bolivia.
I den nye dokumentaren er det blant annet anklager om norske myndigheters rolle i flukten fra Bolivia, kritikk av norsk medias dekning av saken og hvordan kvinnene er blitt fremstilt, samt anklager om diskriminering, ettersom Rodriguez, den av kvinnene med utenlandsklingnende etternavn, er den eneste som fortsatt sitter fengslet.
– Det er som om de bare har glemt den tredje personen, som om jeg ikke eksisterer. Jeg ble født i Norge og vokste opp der. Jeg har norsk blod og norsk familie, uansett om faren min er fra et annet land. Hvorfor skulle det spille noen rolle at navnet mitt er Rodriguez? Jeg er det samme som dem, jeg er en norsk borger, sier Rodriguez selv i filmen."
Link:
http://www.nrk.no/norge/kritiserer-norske-myndigheter-i-ny-bolivia-dokumentar-1.12336913