2019-04-28, 12:38
Medlem
DangerDooms avatar
Öppnade upp en One-Punch man-tråd för oss som vill nörda ner oss kring den! ^^
Citera
2019-05-08, 15:12
Medlem
OnePieceGarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtFever
Tänkte på en grej häromdagen när det gäller kvinnliga karaktärer och devil fruits.
När Oda introducerar en paramecia som har nån form av oblockbar attack så är det nästan alltid ett fruntimmer som har den (Kalifa, Perona, Bonney, Hancock, Tsuru, Sugar, Viola, Jora, Big Mom, Pudding).

Visst, det finns manliga undantag, t.ex. Law, Kuma, Vitskägg. Och det finns ibland sätt att överkomma dem, t.ex. Usopp mot Perona (är redan pessimist), Luffy mot Hancock (asexuell), Jinbe mot Big Mom (inte rädd för döden), men det är hyfsat ovanligt.

Det känns lite som att Oda inte vill att tjejer ska slåss på egen hand, utan alltid med nån sorts hax handikapp.

Kanske även Shinoubi kan läggas till om det visar sig att hon kan få en att vittra sönder Kanske även Alvida också ja det verkar vara en tydlig trend och låt oss inte glömma miss wednesday, mr.3s partner (hon som har den där färgpaletten som hon använde mot Luffy). Det är kul att det finns kvinnor som inte nödvändigtvis är fysiska fighters på samma styrkenivå som män i alla lägen men kan likväl konkurrera genom kombination med färdigheter i kamp och sina respektive df. Nico Robin kunde i princip plocka alla stråhattar i Whiskey Peak om hon velat.
Citera
2019-05-24, 11:40
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Efter dagen kapitel känns det som att det drar igång lite igen spännande att se vad som kommer härnäst
Citera
2019-06-03, 02:02
Medlem
Domyojis avatar
Killer o Kidd <3

Nästa kapitel kmr bli siiiick
Citera
2019-07-09, 00:56
Medlem
Palmen1993s avatar
Trött på dessa pauserna. Oda kommer kola vippen innan serien är slut tippar jag på.
Citera
2019-07-14, 15:30
Medlem
Thalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmen1993
Trött på dessa pauserna. Oda kommer kola vippen innan serien är slut tippar jag på.
Hehe, förstår frustrationen, men i sånna fall oroar jag mig nog mer för andra favoriter såsom Hunter x Hunter eller Berserk personligen.
Citera
2019-07-15, 22:43
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalle
Hehe, förstår frustrationen, men i sånna fall oroar jag mig nog mer för andra favoriter såsom Hunter x Hunter eller Berserk personligen.

De går ju inte framåt för fem öre. Att Oda släpper 3,5 kapitel per 5 veckor elr ngt är fortfarande på de den bra sidan.

Han Han o Berserk är... Ja, det är vad det är. Blir bara drygt för man kommer ju knappt ihåg saker as it goes liksom...

Men för att vara en manga som kanske kommer avslutas om 250 kapitel har jag svårt o se hur det ska hinnas med i detta tempo. För 250 kapitel sedan nådde de Dressrosa, det har inte hänt mkt sedan dess, bro.
Svårt o se det hända, se ett slut än. Dö inte on us please alltså 😂
Citera
2019-07-22, 16:45
Medlem
Thalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
De går ju inte framåt för fem öre. Att Oda släpper 3,5 kapitel per 5 veckor elr ngt är fortfarande på de den bra sidan.

Han Han o Berserk är... Ja, det är vad det är. Blir bara drygt för man kommer ju knappt ihåg saker as it goes liksom...

Men för att vara en manga som kanske kommer avslutas om 250 kapitel har jag svårt o se hur det ska hinnas med i detta tempo. För 250 kapitel sedan nådde de Dressrosa, det har inte hänt mkt sedan dess, bro.
Svårt o se det hända, se ett slut än. Dö inte on us please alltså 😂
Hehe ja, eller hur. Tråkigt för det är väldigt bra serier tycker jag, men kan nog bli att dom droppas för att istället läsas i sin helhet till slut.

Vad beträffar OP så ja, jag har också gått i liknande tankar, det behövs verkligen till några radikala skeenden för att det ska hinnas med ett slut till det är tänkt. Många lösa trådar som fortfarande behöver knytas ihop. Visserligen har jag tankar på om inte det kan bli en konfrontation med dödlig utgång om nu Big Mom ställs öga mot öga med Kaidou. Dom verkar inte direkt vara bästa vänner så som jag uppfattar det.
Citera
2019-07-27, 21:55
Medlem
Vad är era favorit ögonblick ur One piece?

Detta är en anime men också en manga som har många som gillar den och många som hatar den och dessutom har den ett enormt antal episoder att titta på det vill säga över 880 episoder så här långt och serien har sänts sen 1999 i Japan och sen 1997 har den getts ut som manga.

Det är dessutom världens mest sålda manga och en av världens sålda bokserier tillsammans med batman och stålmannen vilket har gjort seriens skapare Eichiro Oda snuskigt rik och han har gjort i stort sett allt själv.

Det finns så otroligt mycket att gilla med one piece oavsett om det är de många underbara karaktärerna och att till och med mindre viktiga karaktärer får sin egen bakhistoria och karaktärutveckling.

Episka handlingar och kapitel finns det gott om t.ex marineford eller water 7 samtidigt som det
finns gott om humor som sorgliga och tragiska ögonblick och historier.

Det jag vill veta är vad är era personliga favorit ögonblick ur one piece animen och mangan är samt vad ni tycker om one piece .

Själv spenderade jag fyra månader med att kolla igenom one piece animen det var en oförglömlig resa jag sällan kommer glömma även när One piece mangan tar slut och animen visar sina sista episoder.

Det tog mig ett par veckor att läsa igenom mangan som var nästan lika bra som animen om inte bättre.
Citera
2019-07-27, 23:38
Medlem
Ryggradsluss avatar
Vad är så bra med den? Vad har du lärt dig?

Att använda i den här världen.
Citera
2019-07-28, 01:31
Medlem
Yllevantars avatar
Såg typ de 3 första avsnitten, de var ganska underhållande. Vet inte varför jag valde att inte titta mer... Hade iofs på den tiden en sambo som tyckte det var konstigt att bo ihop med en vuxen man som tittade på tecknade gubbar.

Hur som helst, den var i alla fall rolig vill jag minnas!
Citera
2019-07-28, 01:35
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Såg typ de 3 första avsnitten, de var ganska underhållande. Vet inte varför jag valde att inte titta mer... Hade iofs på den tiden en sambo som tyckte det var konstigt att bo ihop med en vuxen man som tittade på tecknade gubbar.

Hur som helst, den var i alla fall rolig vill jag minnas!
Haha. Har upplevt typ samma en tjej blev typ "avtänd" mena hon när jag ville se och älskade, Min granne Totoro.
Viktigpettrar.
Jag får kolla in one piece. Allt behöver ju inte va så lärorikt. Häftigt och roligt kan vara bra när det passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in