2009-10-29, 02:59
Medlem
Abstruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Det ligger ju något i det, men denna person kanske har varit på forumet under en längre tid utan att göra ett acount då personen funnit att det fungerar lika bra utan tills den dagen han kommer på något som kan förbättras..

Men du har en poäng.

/IWH

Sant det du skriver. Men om man är en rutinerad lirare så kan man väl kanske bara PM:a en moderator så denne kan starta tråden? Mod får väl ge "cred" i rubriken eller nått då.
Citera
2009-10-29, 02:59
Medlem
_abous avatar
Haha, det var väl kanske lite väl hårda bud, men visst håller jag med om att dessa trådar är lite irriterande. Men jag brukar mest le lite åt dom, dom har verkligen ingen fingertoppskänsla dom där 09: orna

Jag tycker att dom ska få posta sina förslag, alla har rätt till sin åsikt. Visst, för det mesta suger deras åsikter om vad som borde förbättras, men det behövs nog lite sådana trådstarter så man lär sig.
Ingen större skada skedd enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Sant det du skriver. Men om man är en rutinerad lirare så kan man väl kanske bara PM:a en moderator så denne kan starta tråden? Mod får väl ge "cred" i rubriken eller nått då.
Hoppas verkligen inte att ett förslag skulle få bättre respons med anledningen att det föreslås av en moderator.
Tycker WankingVagina sammanfattar det jag vill ha sagt väldigt bra.
Senast redigerad av _abou 2009-10-29 kl. 03:01.
Citera
2009-10-29, 03:04
Medlem
Abstruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Haha, det var väl kanske lite väl hårda bud, men visst håller jag med om att dessa trådar är lite irriterande. Men jag brukar mest le lite åt dom, dom har verkligen ingen fingertoppskänsla dom där 09: orna

Jag tycker att dom ska få posta sina förslag, alla har rätt till sin åsikt. Visst, för det mesta suger deras åsikter om vad som borde förbättras, men det behövs nog lite sådana trådstarter så man lär sig.
Ingen större skada skedd enligt mig.

Hoppas verkligen inte att ett förslag skulle få bättre respons med anledningen att det föreslås av en moderator.
Tycker WankingVagina sammanfattar det jag vill ha sagt väldigt bra.

Grejen är den att bra förslag kan missas eftersom det postas så mkt här sedan denna forumsdelen förflyttades till toppen.

Jag tror inte att förslagen skulle få större bifall om de postas av moderatorerna, förutsatt att moderatorerna är noga med att skriva ut i rubriken vem det var som kom med förslaget.
Citera
2009-10-29, 03:28
Medlem
csts avatar
Ärligt talat, styr upp denna diskussion. Tanken är intressant, men går knappast hand i hand med att FB ska vara för alla, oavsett åsikt. Jag tycker att även 09orna ska få yttra sig. En idé kan inte vara annat än dålig och det lär ju TS märka ganska fort.
Citera
2009-10-29, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
En bra förändring är en bra förändring oavsett vem som föreslår den tycker åtminstone jag. Man kanske borde införa ett slags IQ-test som får avgöra vem som får posta här istället?

det vore kanske en bättre ide.

ett annat alternativ vore kanske att ha det som laidback, dvs dolt fram till en viss gräns inlägg.
Citera
2009-10-29, 07:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
det vore kanske en bättre ide.

ett annat alternativ vore kanske att ha det som laidback, dvs dolt fram till en viss gräns inlägg.

Ingen bra variant eftersom denna forumdel innehåller viktig info om funktioner på forumet.

OnT
För mig är även 08:or gröngölingar och kommer med galna ideér emellanåt
Det är väl inte värre än att TS blir totalsågad och trådarna papperskorgas.
Tanken är i grunden god men resultatet blir fel.
Citera
2009-10-29, 09:36
Medlem
lovejoys avatar
Det är väl inte antal år på FB som avgör hur kapabel man är att starta nya trådar här, det har väl att göra med hur man är funtad och ska man börja dra gränsen på det kriteriet så är man ute på hal is. Nej, forumet är öppet för alla oavsett när man reggade sig. Om man däremot tycker att en användare missbrukar sin rätt till att starta nya trådar så kan man ju alltid påpeka detta för en moderator.
Citera
2009-10-29, 09:46
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Det kan väl inte bara vara jag som är trött på att se alla idiotiska förbättringsförslag som dyker upp här? Gemensamnämnare för nästan alla dessa idiotiska trådstarter är att de kommer från medlemmar registrerade 09'. Det kan ju omöjligt bli någon seriös debatt kring förbättringar med tanke på alla idiotförslag som fläckar ner hela tiden.

Kan det inte införas att man måste ha varit medlem 1 år innan man får starta en ny tråd här?

Jag menar, vem FAN kommer helt ny till ett ställe och nästan direkt börjar ifrågasätta det?!

Förlåt, men bägaren rann över för mig när jag såg en 09'a som ville att loggan skulle avskaffas.

Får jag medhåll på mitt förslag eller?

EDIT:

KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".

Vad har ett förslag om förbättring något att göra med KFK?

Sedan om en reg-09 kommer med ett förslag på förbättring så skall den genast klassa som kass idé? Men om en reg-08 kommer med "samma" förslag, som reg-09 hade, så skall det var värt att "titta över"?

Ärligt så tycker jag ditt förslag är knappast genomtänkt.
Citera
2009-10-29, 10:46
Medlem
StefanHeterJags avatar
Dåliga förslag får kritik och användaren får skämmas.
Bra förslag växer och får medhåll.

Jag tror nog att oavsett hur länge man varit medlem, 1 dag eller 10 år så kan man generera lika dåliga/bra förslag, det har inte med längden på medlemsskapet att göra, inte längden på FB-kuken heller, utan snarare på hur mycket man tänkt till på förslaget.
Citera
2009-10-29, 10:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Denna forumsdel borde begränsas för Nyregistrerade med antingen 6 månader eller 500 inlägg.
6 månader är att föredra.

Anledning: Allt för många nyregistrerade kommer med galna frågeställningar och förslag som är helt uppåt väggarna.

Ja där ser man, registreringsdatum har inget med kvalitén på ett förslag att göra
Nej iden är inte bra.
Citera
2009-10-29, 10:55
Medlem
ischs avatar
Citat:
Det kan väl inte bara vara jag som är trött på att se alla idiotiska förbättringsförslag som dyker upp här? Gemensamnämnare för nästan alla dessa idiotiska trådstarter är att de kommer från medlemmar registrerade 09'. Det kan ju omöjligt bli någon seriös debatt kring förbättringar med tanke på alla idiotförslag som fläckar ner hela tiden.

Kan det inte införas att man måste ha varit medlem 1 år innan man får starta en ny tråd här?

Jag menar, vem FAN kommer helt ny till ett ställe och nästan direkt börjar ifrågasätta det?!

Förlåt, men bägaren rann över för mig när jag såg en 09'a som ville att loggan skulle avskaffas.

Får jag medhåll på mitt förslag eller?

EDIT:

KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på kvalitet och läsvärde. Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".

Du som är en sådan rutinerad forumsanvändare och har varit här sedan back in the days bör väl har fattat vad forumet handlar om och att det inte ligger i FB's linje att stänga ute folk ifrån att diskutera vissa saker. FB engagerar och bland alla bajsförslag (som detta) kommer det ibland fram små gulkorn och dessa kommer inte alltid ifrån 10k+ postare.

Dock hade man velat att folk hade använt sökfunktionen innan man poastar en ny tråd. Då slipper man dra samma gamla skit om och om ingen... så som bla. denna frågan.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in