2008-05-20, 17:43
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Alla är inte heller ute efter att diskutera seriöst 24h om dygnet, fast de är "ÄLDRE" medlemmar.

Dessutom skulle jag inte kalla en som reggat sig år 2007 för en gammal medlem, okej om det var 2004-2005, men du har ju knappt varit medlem över ett år ju.
Du är ju nyare än jag på Flashback om vi ska se det så!
Jag har ett antal år på nacken i FB, jag har bara bytt konto. Så jag vet vad jag talar om. Om jag skulle skapa ett nytt konto och ville klaga skulle jag använt mitt gamla, inga problem med det (dvs om det nu låg till så som jag föreslog tidigare).
Det kan vara så att du också är en gammal medlem, eller så är du en ny, men det ifrågasätter jag inte nu när vemsomhelst får skriva.

micaele, självklart Laidback är relevant, då det är ett undantag, precis som det skulle vara om man införde en gräns för forumet Flashback. Varför vill inte du ha Laidback fritt för alla och propagerar om det? Du tycker att det finns en poäng med att ha en gräns på Laidback, men bara för att du inte tycker Flashback subforat ska ha det betyder det inte att det är "förkastligt".
Citera
2008-05-20, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wojak
Du är ju nyare än jag på Flashback om vi ska se det så!

Ja men har jag sagt annat?

Jag menade bara att "Sep 2007" inte är något gammalt, tiden går snabbt.

Citat:
Jag har ett antal år på nacken i FB, jag har bara bytt konto. Så jag vet vad jag talar om. Om jag skulle skapa ett nytt konto och ville klaga skulle jag använt mitt gamla, inga problem med det (dvs om det nu låg till så som jag föreslog tidigare).
Det kan vara så att du också är en gammal medlem, eller så är du en ny, men det ifrågasätter jag inte nu när vemsomhelst får skriva.

Så du menar att om nybörjare inte fick skriva här så skulle du ifrågasätta det?

Citat:
micaele, självklart Laidback är relevant, då det är ett undantag

Fel, LB är ett plusforum, som t.ex "outlaw" endast medlemmar som varit aktiva och har varit medlem i ett halvår har tillgång till LB för den kategorin är som ett "second level" alltså ett extra tillägg till folk som varit aktiva en längre period.

Ett supportforum skall alla ha tillgång till, annars kan flashback lika gärna stänga av registreringen och därmed stannar man vid endast äldre medlemmar men så fungerar inte det.
Senast redigerad av arkehål 2008-05-20 kl. 17:53.
Citera
2008-05-21, 09:29
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Så du menar att du skall ha mer rätt än andra? Då kan man ju lika gärna göra så som micaele skrev innan:

För enkelhets skull, ska vi inte sätta en gräns på 500 inlägg för HELA forumet? Så slipper vi även alla dessa förslag om att alla inte är lika värda.

Nej det menar jag inte.
Det jag menar är att det är fel att låsa dom ute helt då dom kan få svar på många frågor men ska det bli nån inskränkning i rättigheter här inne så får det bli med antingen tid eller antal poster innan dom själva får posta.
Citera
2008-05-21, 09:52
Medlem
Snövits avatar
Jag tycker att det är jätteviktigt att nya medlemmar kan komma med synpunkter och förslag. Visst kan en del ha kommit upp förut och andra vara helt upp åt väggarna. Men den nyes ögon kan ofta vara viktiga och som gammal medlem kan man bli hemmablind för saker som kanske bör förändras.
Citera
2008-05-21, 18:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag tycker att det är jätteviktigt att nya medlemmar kan komma med synpunkter och förslag.
Jag tycker Snövit har helt rätt i det hon säger. Hur skulle det se ut om nya medlemmar inte kom åt Flashbackdelen, där faktiskt det mesta står om hur forumet fungerar etc. Och hur ska nya medlemmar kunna få problem lösta om de inte kommer in här och eventuellt kan ställa frågor?

Däremot kan man ifrågasätta om verkligen troll som Eugen Fotogen och Jimi Hendrix ska ha tillgång till Flashbackdelen?
Citera
2008-05-21, 18:09
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tycker Snövit har helt rätt i det hon säger. Hur skulle det se ut om nya medlemmar inte kom åt Flashbackdelen, där faktiskt det mesta står om hur forumet fungerar etc. Och hur ska nya medlemmar kunna få problem lösta om de inte kommer in här och eventuellt kan ställa frågor?

Däremot kan man ifrågasätta om verkligen troll som Eugen Fotogen och Jimi Hendrix ska ha tillgång till Flashbackdelen?

De två - som ju är samma person - har bllivit permbannade så de har ingen möjlighet att skriva här. Men däremot kan de ju läsa.
Citera
2008-05-21, 18:18
Bannlyst
Vad ger det att banna folk egentligen, är ju bara att göra en ny användare och sätta igång för fullt igen.
Citera
2008-05-21, 18:23
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefiluren
Vad ger det att banna folk egentligen, är ju bara att göra en ny användare och sätta igång för fullt igen.

Visst, men blir de påkomna så åker de ut även om de skött sig denna gång.
Citera
2008-05-21, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Visst, men blir de påkomna så åker de ut även om de skött sig denna gång.

jojo, men hur räknar man ut vem någon är som inte sitter vid ett fast ip och har 1000 olika användare?
Citera
2008-05-21, 18:45
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefiluren
jojo, men hur räknar man ut vem någon är som inte sitter vid ett fast ip och har 1000 olika användare?

Att Eugen Fotogen var Tolvis Presley hade jag listat ut på sättet han skrev, men att han var Jimi Hendrix känner jag mig lite dum som inte fattade. Förstod att JH var en smurf till en mer känd användare men kopplade aldrig

Orsaken till att man känner igen folk kan bero på att man har ett karaktäristiskt sätt att skriva. T ex jag skriver gärna med STORA bokstäver de ord jag vill FÖRTYDLIGA Och så har jag LÅÅÅÅÅÅNGA* utläggningar när jag kommer i gång. Har svårt för att skriva kortfattat. Jag använder också mycket bindelsestreck i meningarna och börjar ofta en mening med ett verb och inte ordet "jag" som i meningen innan. Dessutom tror jag många som återkommer fast de är bannade hör av sig till gamla vänner på FB - och då börjar snacket gå.

*Drar också gärna UUUUUUUUUUUUUT på ord när jag skriver.
Citera
2008-05-21, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Denna forumsdel borde begränsas för Nyregistrerade med antingen 6 månader eller 500 inlägg.
6 månader är att föredra.

Anledning: Allt för många nyregistrerade kommer med galna frågeställningar och förslag som är helt uppåt väggarna.

Jag värnar yttrandefrihet, men bara om jag gillar det som yttras...

Ingen får säga fel saker vid fel tillfälle! Ingen får ställa dumma frågor! Alla måste vara tvärsäkra på att de fattar all information som finns att tillgå!

Då - men bara då, är jag för yttrandefrihet...
Citera
2008-05-23, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Knappast, jag satte stopp på jävulen genom att publicera hans smurf i hans egen tråd.

Då kände han sig så naken att han gav upp.
Hur ska de stoppas då?
Uppenbart så roas moderatorerna av deras framfart, annars skulle de åka ut direkt med rådande regelverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in