2008-05-20, 00:29
Medlem
v1ll3s avatar
Jag har fått ett problem med firefox, vet inte om det är rätt tråd att skriva i men mod får väl flytta på inlägget om det har hamnat fel.

Problemet uppstår när jag ska öppna bilder, tillexempel om jag googlar på bilder och vill se en bild, så trycker jag ju först på den för att komma vidare till hemsidan för bilden, och kan därefter trycka på bilden igen högst uppe på sidan, för att se hela bilden.

När jag gör detta så börjar firefox att ladda bilden samtidigt som den stoppar laddningen. Firefox startar därefter direkt nedladdningen igen, bara för att än en gång stoppa.

I statusfältet (längst ner i vänstra hörnet) kan jag bara se hur det blinkar extremt fort mellan "stoppar" och "laddar <URL>"

Det uppkom häromdagen för första gången och håller i sig sen dess. Extremt irriterande är det!

Den enda förändring jag kan påminna mig ha gjort är installerat skype, men det ska väl inte påverka firefox?
Citera
2008-05-20, 00:50
Medlem
Hejsan1s avatar
Testat att helt enkelt installera om Firefox? Se bara till att spara inställningar/bokmärken först vet inte om dom tas bort vid installation..
Citera
2008-05-20, 01:41
Medlem
Jag vet inte hur Skype påverkar Firefox men det installerar faktist en Plug-in till firefox, hur är det för övrigt med ''AddOns'' till firefox. Möjligtvis installerat en hel bunt och dom kanske krockar med varann? Annars så kan det vara något med din internet anslutning eller möjligtvis din router som har en eldsprutande drake inuti sig. Vem vet.
Citera
2008-05-20, 12:59
Medlem
v1ll3s avatar
Jag kan iofs installera om firefox, eller prova att ta bort skype... ska prova ^^

Jag är nästan 100 på att problemet ligger hos firefox just, för allting fungerar fint med internet explorer :/

____________-

edit:
Nu fungerar saker och ting igen. Gjorde en rejäl rensning av alla plugins
Senast redigerad av v1ll3 2008-05-20 kl. 13:15.
Citera
2008-05-20, 17:04
Medlem
Testa att skapa en ny profil i firefox. Dina gamla inställningar kommer att sparas på din nuvarande profil, så att du kan gå tillbaka till den om det inte löser problemet. Ett bättre sätt än att installera om hela skiten eftersom du slipper backuppa dina inställningar.

För att skapa ny/ändra profil kör firefox.exe -P
Citera
2008-05-20, 23:00
Medlem
v1ll3s avatar
min bror fick exakt samma problem och det avlöstes genom att avsinstallera skype pluginet till firefox.

Alltså, om ni får samma problem och har skype pluginet till firefox, avinstallera det. bara pluginet alltså ^^
Citera
2008-05-28, 23:24
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v1ll3
min bror fick exakt samma problem och det avlöstes genom att avsinstallera skype pluginet till firefox.

Alltså, om ni får samma problem och har skype pluginet till firefox, avinstallera det. bara pluginet alltså ^^

Installerade Skype och det fuckade mycket riktigt upp Firefox. Kan inte se några bilder alls på de vanliga sajterna (tinypic, skalman mfl) med Firefox medan IE funkar helt ok.

Kan nån vänlig själ berätta var man hittar Skype pluginet? Har kollat i programfilerna för både Firefox & Skype men hittar inget jag säkert kan identifiera.

EDIT: NM, hittade det under "Tillägg". Är inte van vid Firefox på svenska.
Senast redigerad av DDK 2008-05-28 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in