Jag har lite samma inställning till Mors Dag/Fars Dag som jag har till tex. Alla Hjärtans Dag. Det känns så krystat på något vis och lite fel att fira någon bara för att almenackan säger så. Tycker det räcker gott med födelsedagarna om man nu måste fira på en bestämd dag. Annars tycker jag att det är finare med presenter som man köper lite sådär spontant bara för att man tycker om någon och inte nödvändigtvis för att fira något speciellt.
Men jag firar Mors Dag och Fars Dag iallafall, man gör det väl mest på rutin och för att inte riskera att mor eller far ska bli ledsna. Även fast dom säger att det inte spelar någon roll. Det dumma är dock att mor fyller år typ 2 veckor efter, och pågrund av begränsad ekonomi, så blir det oftast bara någon blomma och lite choklad, för det vet jag att hon älskar. Sen satsar jag på något finare och lite dyrare på hennes födelsedag istället.
Senast redigerad av puckot 2008-05-20 kl. 03:17.
Fars dag har jag aldrig firat tror jag inte, fast jag har bra kontakt med farsan. Mors Dag känns ändå lite viktigare. Konstigt egentligen.
Fast man ska fan inte göra för stor grej av det, tycker de är rätt jobbigt med alla påhittade högtidsdagar egentligen.
vi firar mors dag. Inte värsta kalaset men mer "bättre" middag t.e.x eller att bara se till att alla ungar kommer hem till mamma just den dagen.
Det känns rätt kul som en extra födelsedag fast utan presenter