Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-19, 13:14
Medlem
Hej alla kära flashbackare

Vet inte om jag skall posta på hårdvara eller här men flytta gärna mod om det är fel

Nu till mitt problem

I fredags började med jag kom hem, datorn var avstängd som den aldrig är, för någon i min familj hade dragit ut gren uttaget där datorn får sin ström ifrån.

Starta datorn som vanligt, gick lite segt & efter ett tag hängde sig allting

Stängde av den på knappen och nu när jag startar den kommer det upp att antingen kan man välja mellan:

Starta i felsäkert läge
Starta i felsäkert läge i nätverk
Starta i felsäkert läge i kommandotolken ("cmd")

Starta i senaste fungerande inställning

Starta windows normalt

Har testat alla, men det enda som händer är att den laddar själva windows "loadingscreenenen" sen kommer typ en "bluescreen" som visas i knappt 1 sekund sen startar den om igen.

Har haft den igång i flera timmar, samma sak varje gång

Har även haft den avstängd under 2 dagar och senare försökt, går itne

Bytat plats på ram-minnena för en gammal godvän sa till mig att det kunde varit så, men detta var ej fallet, problemet kvarstår

Snälla hjälp mig

Väldigt tacksam för svar

Over and out.....

Ps. Stavfelen bjuder jag på =)

edit: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294 här är datorn som jag har problem med
Citera
2008-05-19, 13:19
Medlem
thejs avatar
Hoppa in i Bios innan datorn startar, (Oftast via knappen Delete eller liknande).

Leta upp ett val som heter något i stil med "Reboot on error", och ställ om det så att datorn inte startar om vid fel. (Varierar på olika Bios).

Då kommer du mest troligt att kunna läsa din bluescreen som försvinner direkt, och därigenom kunna få fram lite mer information om vad som skulle kunna vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in