2008-05-19, 04:23
Bannlyst
Alltså, har haft denna jävla data i snart 1.5 år.

Den är helt fuckad och åtminstone ett gigantiskt fel dyker upp i månaden. Just nu så är problemet följande:

Vissa sidor, t.ex. google, TPB och leangains.com (en blogg jag besöker regelbundet) kommer jag inte in på. Den där laddande grejen bara snurrar och snurrar, har jag tur blir sidan ibland vit, men aldrig mer.

Någon som vet vad det kan vara?

Internetfarten är inget vidare - har bara råd med 2Mb just nu (studerar) - tankar på 200Kb/sekund.

Tack på förhand.
Citera
2008-05-19, 04:28
Medlem
Bajskorvs avatar
Jag tror att det är internet som är cepe, din dator och uppkoppling verkar ju helt ok. Min datorfläkt har börjat låta med, är nog inte en slump.

Fler som känner att internet är cepe just nu ?
Citera
2008-05-19, 04:40
Medlem
CronoSs avatar
Låter fläkten säger du? Betyder väl att den fungerar då.
Citera
2008-05-19, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskorv
Jag tror att det är internet som är cepe, din dator och uppkoppling verkar ju helt ok. Min datorfläkt har börjat låta med, är nog inte en slump.

Fler som känner att internet är cepe just nu ?

Gotta love the FB
Citera
2008-05-19, 15:16
Internetfarten är som den ska...

Ring till dom, berätta vad som är fel. Det är väl ändå det första man gör?

Och sen för hvete, det heter DATOR, inte data.
Citera
2008-05-19, 15:22
Medlem
Hejsan1s avatar
Ja 1.5 år gammal data kan vara farligt, betyder att det är dags att ladda ner något nytt snart och slänga dom där gamla filmerna i papperskorgen!
Sen är jag också säker på att det är internet det är fel på, någon snubbla på ledningen till internet så nu fungerar det inte! Kan absolut inte vara din dator eller din uppkoppling!
Citera
2008-05-19, 17:22
Medlem
tubularBells avatar
Om du kör torrents samtidigt som du surfar kan det ju strula. Går väl att ställa in i torrentklienten så att surfandet prioriteras, men det är jag inte alls insatt i.

Har själv haft liknande strul, men sedan jag bytte upp mig till 24mbit har det fungerat avsevärt bättre. En mer primitiv lösning kan vara att endast köra torrentklienten när du INTE surfar.
Senast redigerad av tubularBell 2008-05-19 kl. 17:26.
Citera
2008-05-19, 20:11
Medlem
Melongrasss avatar
Funkar det att komma in på dem sidorna via en proxy?

EDIT: läs inte detta.. jag läste inte igenom första posten ordentligt
Citera
2008-05-19, 21:31
Medlem
lycklig_mans avatar
Grattis till en lyckad rubrik

Så nån har knullat all din data? Och det är inte du? Datan har alltså varit otrogen, troligtvis med hela internet. Du undrar varför datan väljer något som har en cepe-skada framför dig? Du är lessen och besviken och måste posta det på FB?

Mod: Flytta till relationer och samlevnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in