2008-05-19, 19:25
Medlem
Det behöver inte ha varit en annan hon egentligen ville ha, utan något hon tog till när de bråkade. När hon sedan ville gå tillbaka till sin kille som hon egentligen älskade gick det kanske snett.
Antingen är det så eller så är det pojkvännen
Citera
2008-05-19, 19:28
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Det behöver inte ha varit en annan hon egentligen ville ha, utan något hon tog till när de bråkade. När hon sedan ville gå tillbaka till sin kille som hon egentligen älskade gick det kanske snett.
Antingen är det så eller så är det pojkvännen
Ja,det är ju tänkbart förstås.

Det snackas en hel del på stan iallafall,inte så konstigt när tre feta löpsedlar skriker ut det här förstås.En del posters också,mest i närmaste omgivningarna runt bostaden vad jag sett.
Citera
2008-05-19, 19:42
Medlem
Mr.Zebs avatar
Antagligen mord... men om något hemskt begåtts hoppas jag mer på självmord, dock hemskt och det är ett misslyckande på många sätt men då har hon valt det själv...

Spekulationer angående ett eventuellt självmord...
Jag läste artikeln som finns i aftonbadet och tidigare blivit länkad till i tråden...
Då sitter den förkrossade mamman och berättar...

där tycker jag mig se att Natalie måste ha haft problem... hon drömde om att bli undersköteska och det blir man väl som 19 åring då man slutat gymnasiet... har hon gått en annan linje vore det då inte bättre att läsa vidare till sjuksyster direkt... än att göra om gymnasieutbildningen.
dock gick hon ingen annan linje utan hon jobbade och det i äldresjukvården... bara det fruktansvärt deprimerande...

nu vet jag inte hur vanligt det är att komma hem till mamma dagen efter ett kalas, med blommor och tacka och berätta hur underbar hon är. Det skulle kunna vara ett tecken på att hon åker till sin mor och tar farväl...
Men det kanske är jättevanligt bland tjejer att göra så...
Citera
2008-05-19, 19:46
Bannlyst
Tycker fortfarande det låter osannolikt att det är pojkvännen. Om det är som drömmen tidigare sagt, att han aktivt deltgo i sökandet efter henne hela natten efter försvinnandet, det var han som anmälde henne försvunnen, de endast har bott tillsammans en kortare tid, ingen av dem verkar ha några direkta problem, båda är i 20-års åldern och så vidare och så vidare, så låter det rätt otroligt.

Håller med loo, något i mammans berättelse i tidningen får en att tro att Nathalie inte mådde så bra psykiskt.

Jag skulle vilja veta vad det är för "slags" människor, om man nu får generalisera i den månen.
Citera
2008-05-19, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Antagligen mord... men om något hemskt begåtts hoppas jag mer på självmord, dock hemskt och det är ett misslyckande på många sätt men då har hon valt det själv...

Spekulationer angående ett eventuellt självmord...
Jag läste artikeln som finns i aftonbadet och tidigare blivit länkad till i tråden...
Då sitter den förkrossade mamman och berättar...

där tycker jag mig se att Natalie måste ha haft problem... hon drömde om att bli undersköteska och det blir man väl som 19 åring då man slutat gymnasiet... har hon gått en annan linje vore det då inte bättre att läsa vidare till sjuksyster direkt... än att göra om gymnasieutbildningen.
dock gick hon ingen annan linje utan hon jobbade och det i äldresjukvården... bara det fruktansvärt deprimerande...

nu vet jag inte hur vanligt det är att komma hem till mamma dagen efter ett kalas, med blommor och tacka och berätta hur underbar hon är. Det skulle kunna vara ett tecken på att hon åker till sin mor och tar farväl...
Men det kanske är jättevanligt bland tjejer att göra så...

Eh, seriöst? Är du dum på något sätt?

Det är inte direkt ovanligt att tjejer vill bli undersköterskor eller jobba inom vården. Inte heller att fundera och vara osäker i den åldern. Bara för att du tycker att det är "deprimerande" att jobba inom äldreomsorgen, så innebär det inte att det faktiskt är det. För övrigt står det att hon vill bli läkarsekreterare på en community, sjuksköterska på en annan osv, och det krävs åtminstone ett års utbildning för det det första och en flerårig för det andra.

Om man har blivit firad på sin 20 års dag med kalas, uppvaktning och presenter hör det väl bara till god ton att tacka för firandet och uppskatta familjens vänliga gester.
Senast redigerad av frivol 2008-05-19 kl. 19:59.
Citera
2008-05-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Tycker fortfarande det låter osannolikt att det är pojkvännen. Om det är som drömmen tidigare sagt, att han aktivt deltgo i sökandet efter henne hela natten efter försvinnandet, det var han som anmälde henne försvunnen

Vilket också kan tolkas som ett försök att göra sig mindre misstänkt, liknande saker har hänt otaliga gånger förut. Jag säger absolut inte att det är så i det här fallet och jag har personligen inga teorier alls om vem som gjort det, men det är inte alls något som helt säkert talar till hans fördel.
Citera
2008-05-19, 19:56
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Håller med loo, något i mammans berättelse i tidningen får en att tro att Nathalie inte mådde så bra psykiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Bästa kompisen Lisa Wiberg, 19, träffade Nathalie samma dag som hon försvann.

– Man tänker nästan att det värsta har hänt. Men jag vet inte alls längre. Vi umgås väldigt ofta och hon brukar berätta för mig om hon mår dåligt, säger Lisa Wiberg.
Det uttalandet av hennes kompis tyder på vissa problem tidigare.
Citera
2008-05-19, 20:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tycker fortfarande det låter osannolikt att det är pojkvännen. Om det är som drömmen tidigare sagt, att han aktivt deltgo i sökandet efter henne hela natten efter försvinnandet, det var han som anmälde henne försvunnen, de endast har bott tillsammans en kortare tid, ingen av dem verkar ha några direkta problem, båda är i 20-års åldern och så vidare och så vidare, så låter det rätt otroligt.

Har det stått någonstans att det var pojkvännen som anmälde henne försvunnen?
Citera
2008-05-19, 20:09
Medlem
cynthias avatar
Kan också vara så att hon mådde dåligt för att ha bråkat med pojkvännen och ville ha någon att prata med.
Citera
2008-05-19, 20:14
Medlem
citiuss avatar
Angående de här me skorna, att inga saknas...de lär va rätt omöjligt för en kille att hålla koll på vilka/ens hur många skor tjejen har..?? E vanligen ett antal o de hade inte bott ihop så länge direkt...

Men killen som ju va hemma när hon "drog" borde väl ändå ha märkt om hon tog på sig ett par skor lr inte? Om han nu såg att hon tog pengarna...
Citera
2008-05-19, 20:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citius
Men killen som ju va hemma när hon "drog" borde väl ändå ha märkt om hon tog på sig ett par skor lr inte? Om han nu såg att hon tog pengarna...

Äh, inte nödvändigtvis. Han kanske satt i vardagsrummet och glodde på hockey. Hon kom in och hämtade pengarna som låg i ett kuvert på bordet, sen hör han ytterdörren smällas igen. Typ.
Citera
2008-05-19, 20:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Det uttalandet av hennes kompis tyder på vissa problem tidigare.

Alla mår dåligt nångång. Vänner anförtror man sig till, tror inte man ska tolka för mycket av det där. Det var ju säkerligen reporten som frågade om hon mått dåligt? Och sedan klipper dom ihop citaten lite som dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in