2008-05-19, 16:34
Bannlyst
Lägsta

Citat:
Ursprungligen postat av frivol
hur hög misstänksgrad är skäligen misstänkt egentligen?
Det är lägsta möjliga för frihetsberövande. Om man begär någon häktad som skäligen misstänkt har man en vecka på sig att stärka bevisningen. Annars släpps vederbörande automatiskt.
Utan kropp eller bevis blir det säkert en veckas häktning på den grunden.
Citera
2008-05-19, 16:35
Medlem
wonderlands avatar
Hoppas drömmen loggar in snart. Inte så stor chans väl, det lär ju hända saker därborta om nu en man har blivit misstänkt.
Citera
2008-05-19, 16:35
Medlem
rataxess avatar
Finns så få uppgifter i det här fallet. Kan ju vara någon annan som blivit häktad än pojkvännen. Polisen kan ju ha spår som vi inte har fakta att ens börja fantisera om.
Det troliga är dock pojkvännen som många säger.
Upprörande om det skulle vara så att en så ung tjej med livet framför sig har blivit bragd om livet. fy tusan.
Citera
2008-05-19, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
På vilket sätt låter det inte suicid att lämna hemmet utan mobil och plånbok? Finns väl ingen anledning att ta med sig varken mobil eller plånbok om man ska ta livet av sig.

Det faktum att hon enligt uppgift tog ut kontanter ur plånboken innan hon lämnade hemmet. Jag har svårt att se något skäl till att någon som ska ta sitt liv bestämmer sig för att ta kontanter men inte kort. Vad är skälet: En glass innan självmordet?
Däremot kan detta vara ganska förslaget om hon nyligen tagit ut pengar och pojkvännen snott dem. Då är det en förklaring varför de inte finns kvar i plånboken.
Citera
2008-05-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Hoppas drömmen loggar in snart. Inte så stor chans väl, det lär ju hända saker därborta om nu en man har blivit misstänkt.

Jag är kvar här.
Citera
Medlem
Raouls avatar
Vem har de sugit in nu? Pojkvännen eller någon kriminellt belastad våldsman i trappuppgången? Har de hittat blodspår i lägenheten då?

Nåväl, jag har inte läst någonstans om N var påverkad av något när hon drog iväg från lägenheten. Sprit eller andra droger? Någon annan som sett om detta har nämnts?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det faktum att hon enligt uppgift tog ut kontanter ur plånboken innan hon lämnade hemmet. Jag har svårt att se något skäl till att någon som ska ta sitt liv bestämmer sig för att ta kontanter men inte kort. Vad är skälet: En glass innan självmordet?
Däremot kan detta vara ganska förslaget om hon nyligen tagit ut pengar och pojkvännen snott dem. Då är det en förklaring varför de inte finns kvar i plånboken.

Hon fick ju 1500 i kontanter(?) av sin mamma i födelsedagspresent. Hon kanske ville ha dem med sig, av något skäl. Sen är man väl knappast särskilt logisk i tanken om man beslutat sig för något så drastiskt som att ta bort sig, men det är ju bara spekulationer.

Men det kanske är ett brott ändå. Verkar dock inte så smidigt eller genomtänkt om det är pv som är boven i dramat.
Citera
2008-05-19, 16:40
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Jag är kvar här.

Ah, goodie. Såg bara att din lampa slocknat. Jag antar att du inte vill säga vem de tagit in? Eller om du vet?
Citera
2008-05-19, 16:40
Medlem
svempa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drömmen
Jag är kvar här.
Är det hennes kille som är häktad?
Citera
2008-05-19, 16:41
Medlem
Tutar igen i självmordshornet. Folk tenderar inte att tro det, men faktum är att folk tar livet av sig till höger och vänster.

Så länge det inte utryckligen finns tecken på att något skumt har skett eller vi får veta något om deras privatliv så satsar jag på statisken att det är självmord.
Citera
2008-05-19, 16:42
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Vem har de sugit in nu? Pojkvännen eller någon kriminellt belastad våldsman i trappuppgången? Har de hittat blodspår i lägenheten då?

Nåväl, jag har inte läst någonstans om N var påverkad av något när hon drog iväg från lägenheten. Sprit eller andra droger? Någon annan som sett om detta har nämnts?

Nej, hon ska inte ha varit påverkad. Finns ju inte så mycket info att gå på, utan rena spekulationer.
Citera
2008-05-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ah, goodie. Såg bara att din lampa slocknat. Jag antar att du inte vill säga vem de tagit in? Eller om du vet?

Jag läser bara vad det skrivs här nu.. inget mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in