2008-06-01, 08:55
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölkmustasch
Intressant. Låter ju på resonemanget som om han vet nåt. Förresten borde det inte gå att spåra samtalet till mormodern??

Instämmer, mkt intressant. Kan ev vara så att den anonyma tipsaren har fått en bekännelse av GM, tipsaren är kanske en nära anhörig till GM ( inte ovanligt att förövare bekänner inför en nära anhörig). Nu är det bara att avvakta och invänta att tipsaren hör av sig till mormodern alt. polisen igen och förklarar vad som föranleder att polisen skulle leta just i det området.

Allt går att spåra, men jag tror att det krävs fullmakter för detta.
Citera
2008-06-01, 09:02
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cegermyran
Varför tipsar man anonymt om man inte är GM eller en total bluff!?
Jag tror att det är nån som haft lite & göra... tyvärr!

Vad menar du med att det är nån som haft lite & göra? Menar du att folk är så sysslolösa att de ringer in och tipsar anonymt.
Ang din bild på din avatar... bilden signalerar ett barn som vet något men som inget får säga.
Ut med informationen du har.
Citera
2008-06-01, 09:03
Bannlyst
Man behöver inte ha någon anknytning till platsen där ex N göms. Det visar otaliga andra mord.
Att polien alltid sparar någonting för sig själv sker alltid, för att om dom griper en misstänkt GM kunna lägga fram detta som slutgiltigt bevis och det skall bli besvärande omständigheter för misstänkt GM.

Var inte länskriminalen inkopplad, då söker dom var dom vill utan att borås söker på sitt område gbg på sitt, finns inget sådant, dom är ej heller insatt i detta ärende så mkt. dom bär sina egn problem.

Polisen bär ha resonerat om det hemliga tipset, hur bäraktigt dt är om man skall sök där, just nu kan man i princip söka övrallt. samt att ingen vet vad en hög poliser vet som dom ej släpper. allmänheten har inte med det att göra.
Dråp
ger 6-10 år och mord 10 år till livstid, men dråp är passerat för länge sedan.

Utan ett mord är det vidhåller jag fortfarande! och troligtvis pojkvännen eller någon nätkontakt.

Appropå självmord så kan inte världerns bästa psykiatriker säga orden "hon är för stark för det" läma det därhän!

Men en mikroskopisk chans finns ju att hon stuckit med någon nätkontakt. Men den är liten, men värre saker har hänt i svedala.

Samtidigt heder till alla som varit ute och sökt N, bra gjort!
Citera
2008-06-01, 09:12
Bannlyst
Polisen får in en massa tips, sedan är det dom som tänker vilket som dom skall göra, titta på efterlyst, där aro o GW säger ideligen " ni får vara anonyma" viktigaste är att det för fram utredningen som nu verkar blivit ett spanningsmord.

Så inte säger polisen vad dom får för samtal, det angår ingen, dom sovrar själv, och varför skulle det vara av allmänintresse, varning för lite "hänt i veckan här" låt polisen sköta inringda samtal.

Det här är trots allt ett mkt svårt fall och tror på mord och väl gömd N och kanske aldrig klaras upp, men hoppas på att så inte är fallet.
Citera
2008-06-01, 09:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Intressant. Låter ju på resonemanget som om han vet nåt. Förresten borde det inte gå att spåra samtalet till mormodern??

Det skulle innebära att få skulle tipsa polisen anonymt fortsättningsvis. Ringer du anonymt (från ett dolt nummer) ska du ha rätt att vara anonym. På så sätt kan brott ibland lösas. Vill polisen ha mer info, efterlyser de det i media. -Vill den som tipsade anonymt vara vänlig och höra av sig igen -Det är mycket viktigt att du hör av dig igen. Vad jag förstår har polisen gått ut med ett uppmaning till denne man också.
Citera
2008-06-01, 11:22
Medlem
Citat:

I mina öron låter detta tips klart tveksamt.

Varför ringer man mormodern? Kanske kände tipsaren modern, och ville inte riskera att hon skulle känna igen rösten? Eller att samtal till modern eventuellt spelas in? Lättare vore väl annars att ringa modern, där numret redan funnits lite varstans.

Om man nu vill hjälpa polisen bör man väl ge liiite mer information?

Nej, jag lutar mig mer åt det som Cynthia funderade kring för ett par sidor sedan. Att det var ett villospår.

Hoppas dock jag har fel...
Citera
2008-06-01, 11:41
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svesve
I mina öron låter detta tips klart tveksamt.

Varför ringer man mormodern? Kanske kände tipsaren modern, och ville inte riskera att hon skulle känna igen rösten? Eller att samtal till modern eventuellt spelas in? Lättare vore väl annars att ringa modern, där numret redan funnits lite varstans.

Om man nu vill hjälpa polisen bör man väl ge liiite mer information?

Nej, jag lutar mig mer åt det som Cynthia funderade kring för ett par sidor sedan. Att det var ett villospår.

Hoppas dock jag har fel...

Han ringde moderns telefon, men det var mormodern som svarade.
Citera
2008-06-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Han ringde moderns telefon, men det var mormodern som svarade.

Tala gärna om var du fått den informationen. Jag läser i gt-artikeln: "Det var vid sextiden på kvällen som mannen ringde från dolt nummer på Karin Johansens telefon". Var läser du?
Senast redigerad av Svesve 2008-06-01 kl. 11:46.
Citera
2008-06-01, 11:48
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Tala gärna om var du fått den informationen. Jag läser i gt-artikeln: "Det var vid sextiden på kvällen som mannen ringde från dolt nummer på Karin Johansens telefon". Var läser du?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2585411.ab

"Den anonyme mannen ringde på Nathalies mammas mobil. Mormor Karin svarade eftersom Lillemor var dålig."
Citera
2008-06-01, 11:50
Bannlyst
Citat:

Hej! fortfarande verkar ni tro överdrivet på stessade jounalister. Tå åt er det ni tycker stämmer med verkligheten, att den tidning ni läser är faktiskt den tidning ni köpte! Störsa skvallerkällan är just tidningen, ta det med en stor nypa salt.
Citera
2008-06-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2585411.ab

"Den anonyme mannen ringde på Nathalies mammas mobil. Mormor Karin svarade eftersom Lillemor var dålig."

Ok, tack. Då tar jag tillbaks vissa delar av det jag skrev.

Jag hade inte läst i AB. Däremot GT. Jobbigt när det där står "...på Karin Johansens telefon".
Citera
2008-06-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Hej! fortfarande verkar ni tro överdrivet på stessade jounalister. Tå åt er det ni tycker stämmer med verkligheten, att den tidning ni läser är faktiskt den tidning ni köpte! Störsa skvallerkällan är just tidningen, ta det med en stor nypa salt.

Vi är väl här delvis för att älta olika teorier, och försöka pussla ihop något? Då bör man väl lyssna på ALLT? Sedan är det ju upp till var och en att sila det han/hon vill. Om man bara lyssnar på det man vill öppnas nog inte så många nya dörrar.

Att det är mest skvaller i tidningarna annars, det håller jag med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in