2008-05-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Det var ju knappast det jag eller han/hon du citerade menade.

Han kanske bara behövde en jävla spade eller andra vanliga prylar som kan vara till nytta om man vill göra sig av med en kropp.

Jag menade inte, och jag tror inte någon annan heller gjorde det, att dom försvunna 1500 kronorna gick åt till att leja någon annan att fixa kroppen. Men lite extra stålar från en död person är ju inte helt fel i det läget. Men jag hoppas verkligen jag har fel och att hon återfinns vid liv.

Du menar att han grävde ner henne och tog pengarna? Tror jag inte. Att pengarna är borta väcker uppmärksamhet. Han kan iofs varit extremt klantig.

Det svåra är knappast att få tag på en spade, det knepiga är att frakta personen, gräva ned henne osedd, att få kroppen att inte osa katt osv.
Citera
2008-05-19, 11:15
Medlem
perVers2.1s avatar
För att kunna skapa sig en bild av möjliga scenarion skulle jag vilja veta:

1. Flyttade N hem till pojkvännen, eller köpte dom lgh tillsammans?
2. Har dom bott tillsammans innan?
3. Varför / vad bråkar man om 2 veckor efter man flyttat ihop?
4. Har pojkvännen tillgång till bil o isf var är den parkerad, -källargarage?
5. Att N skulle blivit bragd om livet i lgh anser jag som högst osannolikt, för då väl borde spår kunnat säkrats? Däremot i källar / vinds förråd, kanske gamla porrfilmer som ställt till det igen...
6. Självmord 2 veckor efter sammanflyttning med pojkvännen, låter inte
troligt?
Citera
2008-05-19, 11:18
Medlem
rataxess avatar
Vore intressant att få reda på pojkvännens nattövningar.
Om vi kan ha ett koncensus om att hon som någon sa va vid liv 19:40 och pojkvännen svarade i telefon vid 20, så kan hon ju inte vara gömd och begraven redan då.

Bragde han henne om livet måste han ha betydligt mer tid, en timma i minsta fall för att gömma henne.
Då måste givetvis en bil vara inblandad, ingen kan ju gå släpa runt på en död kropp över stan bara sådär.

Att han skulle lurat iväg henne någonstans o där tagit livet av henne(så att hon gått dit för egen maskin) verkar ju svårt tidsmässigt 19:40-20:00.

Någon som vet pojkvännens community-identitet? Inloggningar o.s.v?
Citera
2008-05-19, 11:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rataxes
Någon som vet pojkvännens community-identitet? Inloggningar o.s.v?

På Helgon.net har hon relationen "tillsammans" med en användare som kallar sig BTP. Denna är dock inte längre medlem på sajten, och loggade senast in 15/3. Har inte lyckats hitta någon som ser ut att vara pojkvän nånannanstans. Han tycks exempelvis inte finnas på potatissajten.

Åldern stämmer, men det står att han bor i Herrrljunga (vilket han kan gjort innan de flyttade ihop kanske).
Citera
2008-05-19, 11:29
Medlem
3. Varför / vad bråkar man om 2 veckor efter man flyttat ihop?

Kan finnas rätt mycket att bråka om. Man ska ju samsas och kompromissa på ett helt nytt sätt, allt är inte bara gulli gull längre...tips: bråk om städning, matlagning, inredning,porrsurfande, pengar...
Citera
2008-05-19, 11:32
Medlem
kesobollens avatar
Vilken tidpunkt är det bekräftat att hon verkligen var hemma? Inte av hennes pojkvän utan av familj osv? Om jag låter fantasin flöda lite så kanske de började bråka vid 15.00 eller nåt, ett slag utdelades, tjejan ramla fick en kniv i ögat och dog.

Han gjorde sig på något sätt av med kroppen lugnt och sansat, säkrade lite alibin kanske, loggade in på hennes internet-account senare på kvällen och för att sedan påstå att hon gick ut?
Citera
2008-05-19, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
För att kunna skapa sig en bild av möjliga scenarion skulle jag vilja veta:

1. Flyttade N hem till pojkvännen, eller köpte dom lgh tillsammans?
2. Har dom bott tillsammans innan?
...
4. Har pojkvännen tillgång till bil o isf var är den parkerad, -källargarage?
5. Att N skulle blivit bragd om livet i lgh anser jag som högst osannolikt, för då väl borde spår kunnat säkrats?

1. Även pojkvännen tycks ha flyttat in i lägenheten den första maj. Åtminstone var det då han skrev sig där.

2. Innan han flyttade in i lägenheten var han skriven på en adress i Herrljunga. Vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att han bodde där.

4. Pojkvännen har B-körkort, men inget fordon registrerat på sig.

5. En teknisk undersökning av lägenheten är med största sannolikhet inte gjord. Mig veterligen finns det, än så länge, inte ens någon formell misstanke om brott.
Senast redigerad av Troian 2008-05-19 kl. 11:45.
Citera
2008-05-19, 11:34
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Du menar att han grävde ner henne och tog pengarna? Tror jag inte. Att pengarna är borta väcker uppmärksamhet. Han kan iofs varit extremt klantig.

Det svåra är knappast att få tag på en spade, det knepiga är att frakta personen, gräva ned henne osedd, att få kroppen att inte osa katt osv.

Nej, det menar jag inte. Jag menar att OM han nu dödat henne så kan han ju ha tagit pengarna. Så att dom är borta är ju inte per automatik ett bevis på att hon har använt dom eller att storyn stämmer. Tror att OM han dödat henne så har han också tagit hennes pengar. Men som jag skrev tidigare, så kanske han tyckte att det var för riskabelt att göra sig av med ytterkläder o.s.v.
Citera
2008-05-19, 11:36
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crassappeal
Det känns som att polisen hade fått "vibbar" när dom förhör pojkvännen? Även om han är iskall och inte visar nån ångest så lär dom väl se det med? Känns lite sådär att det ska vara han, polisen borde märka det rätt snart isf,,

Jag nämnde Tubay tidigare. Det tog nästan två månader från hennes försvinnande till polisen anhöll hennes man. Då hade inte kroppen återfunnits. I det fallet hade också mannen jiddrat om försvunna pengar och mystiska omständigheter. Iofs en större summa, men det visade sig vara lögn.

Hur säkert fastställt är det att Nathalie var online 19:35-19:40? Är det enbart spekulationer i denna tråd?
Citera
2008-05-19, 11:36
Medlem
rataxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
Vilken tidpunkt är det bekräftat att hon verkligen var hemma? Inte av hennes pojkvän utan av familj osv? Om jag låter fantasin flöda lite så kanske de började bråka vid 15.00 eller nåt, ett slag utdelades, tjejan ramla fick en kniv i ögat och dog.

Han gjorde sig på något sätt av med kroppen lugnt och sansat, säkrade lite alibin kanske, loggade in på hennes internet-account senare på kvällen och för att sedan påstå att hon gick ut?

Morsan pratade på msn med henne vid 19.35-19-40 tiden.
Hon har inte varit inloggad på nån community efter den tiden.
Så hon var ju högst troligt vid liv vid den tidpunkten.

Hon kan ju fortfarande va i livet, att bli mördad är en väldigt ovanlig händelse, det får man komma ihåg.
Citera
2008-05-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Nej, det menar jag inte. Jag menar att OM han nu dödat henne så kan han ju ha tagit pengarna. Så att dom är borta är ju inte per automatik ett bevis på att hon har använt dom eller att storyn stämmer. Tror att OM han dödat henne så har han också tagit hennes pengar. Men som jag skrev tidigare, så kanske han tyckte att det var för riskabelt att göra sig av med ytterkläder o.s.v.

Jo, för det är ju inte besvärligt att göra sig av med en hel kropp...
En konsum kasse med jacka och skor får ju direkt ögonen på sig.
Citera
2008-05-19, 11:39
Medlem
kesobollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rataxes
Morsan pratade på msn med henne vid 19.35-19-40 tiden.
Hon har inte varit inloggad på nån community efter den tiden.
Så hon var ju högst troligt vid liv vid den tidpunkten.

Hon kan ju fortfarande va i livet, att bli mördad är en väldigt ovanlig händelse, det får man komma ihåg.

"Prata på msn", menar du alltså att dom skrev eller att dom pratade med mic? Borde väl inte var så svårt för killen att logga in på hennes account och skriva lite hit och dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in