2008-05-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Centralt.. tja, vad jag förstått så är det centrala att allt som profeten har
gjort eller sagt är gjutet i betong och kan eller får ej ifrågasättas eller
förnekas, inte ens om sånt dravel som fakta eller vetenskap skulle
totalt kullkasta profetens handlingar eller uttalanden.

Detta gör att du aldrig kommer att få en troende muslim att säga att slaveri
är fel, detta för att profeten hade slavar, du kommer heller aldrig att få
höra en troende muslim säga att barnäktenskap/pedofili är fel, för det
ägnade sig profeten åt, så då är det per automatik sant och helt rätt.

Skulle en troende muslim tvärtemot detta ändå säga att slaveri och pedofili är
fel så begår de en oerhört stor synd vilket skall staffas med stening/förvisning
och helst döden ett par tre gånger om.

Shine On!

Greve Rutger MacLean

Ja, den perfekte profeten, pedofil och mördare hade också annat på sitt samvete; han ägde och sålde slavar-han låg med sina slavinnor trots han hade en drös med fruar att förkusta sig med.

Västvärlden höll på med det skamliga slaverier, det muslimska har hållit på sedan Muhammads dagar-i dag fortsätter MUSLIMER i Sudan att mörda svarta, och ta främst kvinnor till slavinnor.

Den muslimska världen tiger i vanlig ordning. För Muhammad själv, hade slavar och såg inget fel med det.
Citera
2008-05-25, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Slavar var vanligt under den tiden, idag är det inte det. Vilket jag tycker är bra, för vi lever i en annan tidsålder och vi har möjlighet att utföra goda gärningar (istället för att frige slavar) på andra sätt.

Mot pedofili ja, men Islams profet saaw ansågs inte vara en pedofil för drygt 1400 år sedan. Hade han varit det och lagen varit sådan, hade han blivit dömd för det. Men det blev han inte. Alltså måste man se till det historiska perspektivet hur det låg till och det var inte ovanligt att äldre män gifte sig med unga kvinnor på den tiden. Utan att det var för den skulle handlade om pedofili - utan de var barn av sin tid och det vanligt förekommande.

Aisha va ringen ung kvinna-hon var ett barn-det är fel i alla tider-liksom pedofiler funnits i alla tider.
Citera
2008-05-25, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mo0o
Profeten köpte slavar och släppte de som fria män, vilken religion de än var i. Han bad sina män att gör detsamma.

Vilket skitsnack.

Volume 3, Book 34, Number 436:
Narrated Abu Huraira:

I heard the Prophet saying, "If a slave-girl of yours commits illegal sexual intercourse and her illegal sexual intercourse is proved, she should be lashed, and after that nobody should blame her, and if she commits illegal sexual intercourse the second time, she should be lashed and nobody should blame her after that, and if she does the offense for the third time and her illegal sexual intercourse is proved, she should be sold even for a hair rope."
Citera
2008-05-25, 07:19
Medlem
Citat:
Bismillah

Dark Horse

Dravel tycker då inte jag det är, för jag tycker det är viktigt att sätta sig in i hur man såg på slaveriet, utifrån islamisk vinkel.

Alltså det är slaveri inte tjänstefolk som du talar om?

När det gäller sexslavar så vet inte jag om det är i första hand ett muslimskt problem. För i Islam finns det inte utrymme för sexslavar. Det är en form av prostitution och det är förbjudet i Islam.
Därför är det också viktigt - för att inte direkt köpa att Islam skulle stödja sexslaveri att verkligen ta del av HUR slavar ska behandlas. Det var därför jag satte ut artiklarna för de är inte ivägen när man ska förstå innebörden av det.

Det är det som jag menar - 'behandlas värre än djur', det STRIDER mot hur slavar ska behandlas. Så de som gör det handlar då inte i enlighet med Islam.

Skämtar du???? Män har laglig rätt att ligga med sina slavinnor! Det om något innebär väl att vara sexslav?

Du tar inte avstånd från slaveriet, trots att det är fullkomligt vidrigt.

Sunan Abu Dawud, bok 33, kap. 1605, nr 4347
When a slave runs away and reverts to polytheism, he may lawfully be killed.
Citera
2008-05-25, 07:27
Medlem
Citat:
Bismillah

Det är du som tycker det. Jag har läst horribla historier ur verkliga livet där män inte har minsta samvetskval att de är otrogna på löpande band. Och varför skulle de - egentligen? Lagen säger inget, det kan man tolka som det är ok. Och att det inte finns något stopp för vad ev frun tycker är ju redan överkört. Så jag tror visst människor även behöver riktlinjer för det som kan tyckas är uppenbart.

Det är du som säger att alkohol inte är förbjudet (och då antar jag du menar att dricka det?) Jag tror du skriver det för att DU vill dricka det - har jag fel rätta mig. Men det är ofta så en del muslimer resonerar i diverse frågor. Det världsliga som de själv tycker om att göra, 'finns det inga restriktioner för'.

Det finns muslimska kvinnor som gifter sig med icke muslimska män 'för Islam förenkar det inte', det finns de som inte använder hijab 'för Islam påbjuder det inte' osv. Fråga upp och fråga ner.

Jag upplever det som om man försöker att övertyga sig själv att det inte är så farligt. För man vill inte sluta med det man håller på med. Rätt eller fel? Sant eller inte? Så jag tycker den här frågan även handlar om självkritik och självrannsakan.

Visst jag struntar fullständigt i vad du gör LGM, men det behöver inte betyda att jag ska hålla tyst. Som du vet så är jag inte kristen 'som ska tiga i församlingen' utan jag har samma rätt som du att göra min röst hörd. Och har jag nåt att säga så hör du från mig. Men vad du gör eller inte gör är inte mitt ansvar. Men jag kommer att disktuera det som kommer på bordet.

Ja, visst finns det män som är otrogna på löpande band (och kvinnor) med det som är underbart med ett fritt land som Sverige-att kvinnan kan lämna en sådan skithög, och börja ett nytt liv.

För den delen är muslimska män otrogna på löpande band-trots att de inte får.

Enligt islamisk lag kan den äkta mannen vara otrogen lagligt-han kan ta upp till fyra fruar-och ha sex med sina slavinnor. Som i Sudan.
Citera
2008-05-25, 07:36
Medlem
Att kn*lla med barn säger mer om profeten än om det stackars barnet
som blev utsatt för ett fruktansvärt övergrepp av både profeten samt
av att bli totalt utlämnad av sina föräldrar. Du kan säga vad du vill,
men för mig är det vedervärdigt. Inga argument i världen kan rättfärdiga
det handlandet. Genom att ingen muslim jag har talat med ens har
velat påskina att profeten utförde en direkt motbjudande handling, så
har jag sakta fått inse att det är helt ok enligt islams sätt att se det,
tråkigt men sant./Rutger

BRA!!!!!!!
Citera
2008-05-25, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
tråkigt men sant./Rutger

BRA!!!!!!!

Sluta bitcha fröken sverige och gå tillbaka till FOMI och lipa.
Citera
2008-05-26, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av principessas
tråkigt men sant./Rutger

BRA!!!!!!!

Du är ett levande bevis på nedsatt intelligens.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in