Jag förstår att det kan vara svårt att förstå allt. Allt beror på vem du är och vad du vill göra. Det stora problemet är att turister inte hittar de billiga ställena. De går på MBK, bor i Phuket och allt det där och tror att det är billigt. För mig är Bangkok nummer ett om man vill festa. Kan du tänka dig att bara vara i Bangkok är det bäst att hyra ställen per månad. Bra boende ganska centralt med pool, internet, kabel tv, el och vatten(inte för att dricka) kostar mellan 2000 kr - 70 000 kr(skicka meddelande om du är intresserad av billiga förslag). Det som kanske är jobbigt för en som aldrig varit här är att då lever du inte så mycket som turist utan måste klara dig själv. För din del låter det som: sova, vakna, ligga poolen, köpa mat på gatan, party. Upprepa

.
Sen har vi detta med maten. Du kan äta billigt. Thaimat är billigt. Den måltid som kostar kostar 80 kronor i Sverige i thairestaurang kanske kostar ungefär på gatan 10 kronor här. På gatan betyder inte slum. Tänk dig en stad i Sverige som har hamburgerkiosker och korvvagnar överallt, så är Thailand lite fast med thaimat. Kan du klara dig på thaimat är det bra. För farangmaten är det annorlunda, inte alls så billig. Äta på Pizza hut kostar minst 50 kr. Mcdonalds är halva priset med Sverige tror jag (säg om jag har fel). Ska du köpa svenskt lösgodis (karamellkung)på world trade center kostar det 14 kronor kilot.
När man festar i Bangkok köper man inte drinkar, det gör ingen. Man köper hela flaskor. I slutet av kvällen så lämnar du in flasan i baren och får ett kort. Nästa gång du kommer ger du kortet och då hämtar dom din flaska. Ett flaska Johnny Walker Black (inte Malaysia import) kostar runt 1000-1800 baht på en bra klubb. På studentställen och sånt blir det billigare (exempel 1 liter spey royal whisky 300 baht).
har du tänkt att resa runt och leva som en turist säger jag som jag skrevförut 300kr/dag.
Jag vill att du ska vet att resa i Thailand är mycket lätt, kanske lättare än Danmark, men glöm inte reseförsäkring.