Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Lollo M***n från Sangis blev ju en legend i sin livstid. En gång frampå vårkanten hade han varit på fyllfest i Luleå. Framåt nattkröken drabbades han av häftig hemlängtan. Vad gör man när det inte går bussar o ingen bil finns? Jo, man går ut och snattar en snöskoter! Sagt o gjort! Lollo fick igång skotern o glad i hågen drog han iväg mot Kalix efter E4. Det väckte ju en viss uppmärksamhet så Lagens väktare ingrep. Dom fick inte stopp på ekipaget förrän strax utanför Kalix o då hade Lollo nött ut styrskidorna mot asfalten....
Denne mytomspunna herre har ju t o m jag hört talas om även om jag inte har anknytning till just kalixområdet. Vill minnas en story där han spöa på nån stackare genom att banka träskon i skallen på killen.
Min egen erfarenhet av honom är högst blygsam. En midsommar på Pite Havsband under senare hälften av 1980-talet såg jag en herre med hyfsat stirrig blick komma åkandes i ett raggaråk med en j-la massa damer runtomkring sig. Det kändes som att precis varenda fest i stugorna bara dog för ett par sekunder när sällskapet kom glidandes. All uppmärksamhet drogs till dem. Hyfsad pimpvarning kan väl också tilläggas men också en känsla av respekt.
Efter vissa efterforskningar under kvällen kom namnet fram på personen...jorå Lollo M***n var namnet på pimpen. Måste erkänna att respekten fortsatte över hela helgen då det visade sig att han bodde i nån av stugorna en bit bort.
Personligen passerade jag inte direkt det huset den helgen - hellre tog jag en omväg. F-n, jag kommer ihåg att jag tyckte att han såg helt j-la livsfarlig! Kommer också ihåg att mina äldre vänner talade lite tystare när de såg honom i närheten. Vilket minne! Vad hände med honom, någon???