Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-15, 23:00
Bannlyst
Behöver en Svensk guide till att om installer windows xp PRO! Hitta ingen tråd för det så jag gör en ny om det nu finns det.. Är av märket Packard Bell om det har nån betydelse.. ha hört av folk att det har en slags betydels...

Tacksam för svar!
Citera
2008-05-15, 23:13
Medlem
TripPels avatar
Har du en skiva med XP så sätt in den i CD-läsaren och starta om datorn och följ anvisningarna. Det är inte så mycket svårare än så. Det enda du behöver göra är att läsa vad som står på skärmen.
Trust me, Microsoft har gjort vad de kan för att förenkla installationen av deras program.

Att det är en Dell spelar ingen roll. Det finns dock drivrutiner på Dells hemsida att hämta hem som är gjorda för Dell-maskiner. De behövs inte men ger lite extra funktionalitet.
Citera
2008-05-15, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel
Har du en skiva med XP så sätt in den i CD-läsaren och starta om datorn och följ anvisningarna. Det är inte så mycket svårare än så. Det enda du behöver göra är att läsa vad som står på skärmen.
Trust me, Microsoft har gjort vad de kan för att förenkla installationen av deras program.

Att det är en Dell spelar ingen roll. Det finns dock drivrutiner på Dells hemsida att hämta hem som är gjorda för Dell-maskiner. De behövs inte men ger lite extra funktionalitet.

Ok... håller just på nu och tror jag är på rätt spår faktiskt.. men aldrig fel med en exakt guide steg för steg..=)
Citera
2008-05-15, 23:40
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripPel

Nu var det dock Packard Bell det var frågan om och inte Dell, men det spelar ingen roll. Det blir på samma sätt i alla fall.

Men som TripPel sa, att installera XP är inte svårt. Du följer bara med under processen och svarar på några frågor, inget konstigt med det. Du kommer inte att behöva köra något kommando eller liknande. Du klarar det garanterat utan guide!
Citera
2008-05-15, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Nu var det dock Packard Bell det var frågan om och inte Dell, men det spelar ingen roll. Det blir på samma sätt i alla fall.

Men som TripPel sa, att installera XP är inte svårt. Du följer bara med under processen och svarar på några frågor, inget konstigt med det. Du kommer inte att behöva köra något kommando eller liknande. Du klarar det garanterat utan guide!

Jag klarade! yeah!! hehe.. men nu är det så att jag behöver drivrutinerna till datorn.. finns massa olika.. vilka ska man ta..
Citera
2008-05-17, 12:05
Medlem
TripPels avatar
Hur fan lyckades jag få Packard Bell att bli Dell?! Doh!
Det är inte samma tillverkare.

Tanka ner drivrutiner till en Packard Bell-> http://support.packardbell.com/se/ Följ informationen på skärmen.

Jag har aldrig använt ovanstående sida, men den fungerar med all sannorlikhet som alla andra tillverkares supportsidor = Utformad så att Agda 83år skall kunna använda den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in