Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-14, 22:21
Medlem
Body_mikes avatar
tja..

jag har Windows vista home premium och vill nu installera windows xp service pack 3, men det går inte alls, har windows på skiva & har försökt att boota vid omstart, men kommer bara upp hårddisken som alternativ. vill bli av med det här jävla Vista, hur ska jag gå till väga?

Kan jag på nåt sätt omformatera datorn så vista försvinner och sedan starta datorn på nytt med min xp skiva och installera det istället?

kan min dator kanske vara byggd för enbart vista och inget annat?

snälla, nån som vet?

HJÄLP!

MVH /Mike
Senast redigerad av Body_mike 2008-05-14 kl. 22:28.
Citera
2008-05-14, 22:26
Medlem
Body_mikes avatar
Hur ska jag omformatera min dator från Vista till XP SP3

Citat:
Ursprungligen postat av Body_mike
tja..

jag har Windows vista home premium och vill nu installera windows xp service pack 3, men det går inte alls, har windows på skiva & har försökt att boota vid omstart, men kommer bara upp hårddisken som alternativ. vill bli av med det här jävla Vista, hur ska jag gå till väga?

Kan jag på nåt sätt omformatera datorn så vista försvinner och sedan starta datorn på nytt med min xp skiva och installera det istället?

kan min dator kanske vara byggd för enbart vista och inget annat?

snälla, nån som vet?

HJÄLP!

MVH /Mike

hjälp..
Citera
2008-05-14, 22:37
Medlem
Snazels avatar
Google är din vän:

http://www.removevista.com/remove_uninstall_delete_windows_vista_xp_c.html
Citera
2008-05-14, 22:47
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snazel
Google är din vän:

http://www.removevista.com/remove_uninstall_delete_windows_vista_xp_c.html

tack som fan

men:

(note: you may have to change your BIOS settings to give priority to loading your CDROM drive instead of your hard drive!)

hur ändrar jag att datorn ska läsa direkt från cd romen vid startup.?
mvh
Citera
2008-05-14, 22:57
Medlem
ManUniteds avatar
Står ibörjan när du startar upp datorn vilken knapp du ska trycka på för att komma in i bios.
Brukar stå "Press DEL to run setup" eller liknande. Du borde se på skärmen när det står det.
Tryck en gång på knappen å sen kommer du in i bios-inställningen.

Sen letar du fram "advanced bios features" och där inne kan du välja boot-device och i vilken ordning datorn ska boota. Brukar vara Page-up och Page-down man väljer mellan de olika alternativen.

Hoppas du förstår vad jag menar

mvh manunited
Citera
2008-05-14, 22:59
Medlem
Majakovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Body_mike
tack som fan

men:

(note: you may have to change your BIOS settings to give priority to loading your CDROM drive instead of your hard drive!)

hur ändrar jag att datorn ska läsa direkt från cd romen vid startup.?
mvh

När datorn startar, gå in i BIOS (tryck F2, Del eller vad som nu gäller för just ditt BIOS. I BIOS lär det finnas någon meny som heter Boot. Där ställer du in så att CD-rom är first boot device eller motsvarande.
Citera
2008-05-14, 23:07
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnited
Står ibörjan när du startar upp datorn vilken knapp du ska trycka på för att komma in i bios.
Brukar stå "Press DEL to run setup" eller liknande. Du borde se på skärmen när det står det.
Tryck en gång på knappen å sen kommer du in i bios-inställningen.

Sen letar du fram "advanced bios features" och där inne kan du välja boot-device och i vilken ordning datorn ska boota. Brukar vara Page-up och Page-down man väljer mellan de olika alternativen.

Hoppas du förstår vad jag menar

mvh manunited

tack för hjälpen alltså... underbart med fina svar ha det bäst!
Citera
2008-05-14, 23:08
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majakovski
När datorn startar, gå in i BIOS (tryck F2, Del eller vad som nu gäller för just ditt BIOS. I BIOS lär det finnas någon meny som heter Boot. Där ställer du in så att CD-rom är first boot device eller motsvarande.

taaaack värmer verkligen rock on! ha det bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in