Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-13, 16:10
Medlem
Hej!
jag har en hp-laptop med ett conexant-ljudkort.
Är det nån som vet nåt sätt att aktivera både analogt och digitalt ljud samtidigt?
Jag vet att datorn är fysiskt kapapel till det för i exempelvis winamp kan man ju välja uppspelningsenhet och då kan jag få musik analogt till ett par små högtalare, och allt annat digitalt via HDMI. (då digitalt är inställningen i windows).

Har sökt som fan på google men inte hittat nåt. Finns tydligen nån specifik lösning för realtek-kort men som sagt har jag Conexant.

Nån som har koll?

Tack
Citera
2008-05-13, 16:12
Medlem
vista home premium btw,
Citera
2008-05-13, 21:56
Medlem
DennisOlofs avatar
Har försökt med detta själv förut.

Jag har för mig det inte går att köra båda på en gång. Jag fick antingen välja digitalt via SPDIF eller analogt. Iofs hade jag ett realtek chip.

Men så var det för mig.

Kanske går om man har "dyrara" ljudkort ?
Citera
2008-05-14, 11:59
Medlem
Argh. jobbigt. Det är ju verkligen dumt gjort av antingen ms eller av conexant, vem felet nu ligger på. Eftersom korten uppenbarligen fysiskt klarar av det så borde det ju inte vara så svårt att fixa mjukvarumässigt.

Jag växlar nämligen hela tiden mellan vart jag låter ljudet komma ut och det vore skönt att slippa behöva ändra i inställningarna hela tiden. Speciellt eftersom jag måste starta om alla program jag vill ha ljud i efter att jag har gjort det.
Citera
2008-05-14, 12:35
Medlem
DennisOlofs avatar
Kanske går att lösa hårdvarumässigt.

Om man t.ex. matar ut ljudet från SPDIF till någon låda eller liknande som i sin tur kan mata vidare SPDIF och parallellt köra ut vanlig analogt stereo ljud ?

Om det finns något sådant vet jag inte.
Citera
2008-05-19, 13:46
Medlem
jo, det skulle väl funka, men så noga är det inte., =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in