2008-05-14, 20:26
Medlem
Soffpotatisens avatar
Betalar du Tv-licensen?
- Varför/ varför inte?

Nej. Publicservice ska vara skattefinansierat

* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden?

Alla har stor samhällsnytta av publicservice, både radio och tv. Därför ska alla dela på kostnaden genom skatt, inte som avgift

* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt)

Det finns ett grundläggande fel redan då man talar om en licens. Om jag använder min tv som blomvas eller att bara spela tv-spel på måste jag betala licensavgiften. Det är väll programen som kostar?

* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?)

Alla kanaler styrs av ekonomiska intressen.

* Tittar du på SVT?

Ja

* Använder du deras Webbplats?

Ja, men det är irriterande att de använder sig av RealMedia-formatet formatet fortfarande

* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat?

Inte mer än det redan är

* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna)

om några år är tv, dator och mobil samma sak. Då är vi tillbaka på ruta ett igen

* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen?

Svt borde helt sluta med program av underhållningsvärde och helt inrikta sig på samhällsdebatt och information.

är +30
Citera
2008-05-14, 20:33
Medlem
P.Gs avatar
* Betalar du Tv-licensen?
Nej
- Varför/ varför inte?
"Public service" producerar bara en massa skit, varför skulle jag stödja det?
Knappast
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt)
Riktigt dålig. Man borde få välja vilka kanaler man vill betala för och se på.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?)
En floskel. Public service får sin månadspeng genom en lagstadgad avgift, vilket gör dem beroende av staten istället, vilket inte är särskillt trevligt. Ett exempel är när främlingsfientlighet skulle diskuteras för några år sen i SVT, varpå Göran Perssons närmaste man ringer upp och påpekar att de anser att det hela är olämpligt. SVT lägger temat på is.
Drivs kanalerna däremot av vinstintressen så förlorar de pengar om de börjar tumma på sanningen, eftersom att konsumenterna byter kanal.
* Tittar du på SVT?
Nej
Nej
Ja
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna)
Riktigt vidrigt.

Ålder: Mellan 20 och 30
Citera
2008-05-14, 20:37
Medlem
ugge_das_boots avatar

- Varför/ varför inte?
för dyrt när man är student
troligen
dåligt, ta ut en skatt istället så är det slut på tjatet
bra med reklamfritt
* Tittar du på SVT?
jupp
jupp
nepp
idiotiskt, är en sådan sak som skulle mig låta bli att betala licens.. bara för att..

Vill gärna veta er ålder också i rent statistiskt syfte
born in the later part of the 70's

Tack för hjälpen!

tack själv
Citera
2008-05-14, 20:38
Medlem
Gravity2s avatar
Nej.

- Varför/ varför inte?
Jag har bättre saker att lägga pengarna på.

Nej, det ska krävas att de faktiskt kan kontrollera det först isf...

Principiellt är det bra, det kan säkert ge SVT och SR mer pengar till att göra vettiga saker.

De skulle imho fokusera mer på program som är "inne", och inte så mycket på skit (Högmässor och annat krafs som går). Iofs går det mycket skit på reklamkanalerna den tiden på dygnet också...

* Tittar du på SVT?
Det händer, oftare reklamkanaler dock.

Nej, fyfan. Den är så jävla usel och svårnavigerad att jag helt enkelt inte orkar. SR's webbplats använder jag till webbradio lite då och då dock.

Jag är faktiskt rätt nöjd med det som det är, men skulle de kunna visa mer högkvalitativa program så kanske...

Åt helvete.
Sluta finansiera de tjänsterna med tv-licenspengar säger jag.

-

EDIT:
Är runt 20 år gammal och bor med sambo i en liten stad.
Citera
2008-11-22, 16:11
Bannlyst
Ja

- Varför/ varför inte?
För att det är lag på det.

Jag tycker att det är bra.

Det är bra att man har kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter.

* Tittar du på SVT?
Ja dagligen.

Ja en hel del.

Vet inte.

Det är onödigt.

Har inga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in