Inget OS (XP/W2k) bootar, det stannar vid svart skärm och en liten vit markör. Alla fixar är provade tror jag och provade ett bootprogram som stannade på att hal.dll är fel, som kan vara olika fel. Det här var nytt
Citat:
Får man i gång datorn med startdiskett i Xp går det med 98:ans.. ´Sen kan ni kopiera filen från den här mappen---
C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\ Byt ut C: om enheten har någon annan enhetsbokstav. Döp gärna om org-filen innan,, sen är det bara köra omstart..
Som ni ser så har man allså servicepack installerat på datorn (det har väl dom flesta nu)då fungerar inte filen från cd skivan ,,är fel ver. samt storlek.
http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=3&rootid=484775
för det har lyckats förut, men nu har den rasade XPn SP, som den andra inte hade som jag lyckades med. Det hänger alltså på storleken av hal.dll ibland?
Jag har inte kvar den tråden, men vitsen med bootprogram är att sedan försöka hitta felet när man är inne i sitt OS, nästa problem?
Obs jag föredrar reparation först, före flyttning av disken och att leta filer mm som kan vara svårt att hitta, det är sämre tillsvidare. Att lära sig reparera är bättre till nästa gång, att bara börja om är för enkelt när en hel del inte kan hittas. Det lärdes när hal.dll fixades förut, men exakt samma går inte nu. Man lär sig alltid nytt, som gäller att komma ihåg eller söka