2008-05-09, 07:16
Medlem
Tja, jag funderar på att studera i uppsala, en utbildning som kommer bli närmare 6 år.

Är det någon annan som har studerat så länge som kan berätta om sin erfarenhet? Tär det på psyket att leva som student så lång tid, att inte kunna ha en ordentlig ekonomi på flera år t.ex., att vänta med att skaffa unge och så.
Citera
2008-05-09, 10:12
Medlem
Qquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayphillsou
Tja, jag funderar på att studera i uppsala, en utbildning som kommer bli närmare 6 år.

Är det någon annan som har studerat så länge som kan berätta om sin erfarenhet? Tär det på psyket att leva som student så lång tid, att inte kunna ha en ordentlig ekonomi på flera år t.ex., att vänta med att skaffa unge och så.

Det beror väl ganska mycket på hur gammal du är nu?
De flesta universitetsutbildningar kan dra ut på tiden och bli en 5-6 år så det är nog inget unikt. Börjar man när man är 19-20 som dom flesta gör så är det väl ok? Man kan jobba extra och jobba på somrarna för att få in lite extra pengar. Sen går det ju att skaffa barn samtidigt som man pluggar, även om det nog är ganska jobbigt.
Citera
2008-05-09, 11:01
Medlem
Jag blir 21 nu i år.
Det blir väl en del uppoffringar. Men det är väl sånt man får ta när man vill studera!
Citera
2008-05-09, 12:24
Medlem
rularns avatar
Snittåldern på de som börjar är 22 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in