2008-05-07, 15:13
Medlem
Fernets avatar
Har tänkt ta tag i det där med en databas över alla ens filmer...
En kolumn jag vill ha med är filmens IMDB-länk och för att hitta alla dessa tänkte jag knåpa ihop ngn slags "automatisering".
Till detta finns flera möjligheter på Mac vilka jag tänkt undersöka och lära mig "by doing".
Problemet uppstår på IMDBs jävla mongosida som inte by default sätter markören i sökfältet, såsom på Google och andra sidor gjorda av ngn med hjärna.

Frågan är nu om det finns ngn metod att tvinga markören att ställa sig i sökfältet??
Citera
2008-05-07, 16:06
Medlem
datajesuss avatar
finns nog nått program, annars kan du ju helt enkelt tabba eller använda ff-sökverktyget om du vill söka på imdb. fungerar kalas för mej.

har noterat att det är mycket som fuckar upp i osx när det kommer till att tabba runnt i fält, radioknappar och listor
Citera
2008-05-08, 01:03
Medlem
Jag vet inte riktigt hur automatiseringsverktyget i Mac fungerar då jag aldrig använt det. Men skulle det inte kunna vara ett alternativ att med hjälp av det, eller något script, bara ändra på sökvägen ungefär såhär:

http://www.imdb.com/find?s=all&q=filmenjagvillsökapå

Så är sökningen redan fixad och man slipper krångla med vart markören och grejer är, det tycker jag verkar lättast? Bara en tanke :]
Citera
2008-05-08, 16:18
Medlem
Fernets avatar
1000 tack och bock!
Problemet löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem