Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-07, 09:24
Bannlyst
Använder ljudkortet på moderkortet men de slutade fungera när jag installerade om windows och nu funkar endast ljudet i crysis av någon anledning.

drivrutiner för moderkortet är installerade någon som kan hjälkpa mig med problemet ?
Citera
2008-05-07, 10:23
Medlem
yantras avatar
Kanske först rätta till din stavning lite, sen kan du ju kanske säga vad du har för modekort?
Citera
2008-05-07, 12:05
Medlem
High definition audio

Det kan mojligen vara sa att du maste installera MS highdefinition audio hotfix.

Detta problem visar sig framst om man kor XP, sa gor du detta sa kan jag rekommendera att du manuellt avinstallerar ljudkortet, installerar fixen och sen installerar ljudkortet igen.
Citera
2008-05-07, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trixster
Det kan mojligen vara sa att du maste installera MS highdefinition audio hotfix.

Detta problem visar sig framst om man kor XP, sa gor du detta sa kan jag rekommendera att du manuellt avinstallerar ljudkortet, installerar fixen och sen installerar ljudkortet igen.

Installerade hotfixen men det verkar inte fungera bättre för de

när jag ska sätta på en låt i wplayer så står där att den inte hittar någon ljudmixer och att där inte är något ljudkort installerat

moderkort: MSI VIA
Citera
2008-05-07, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
Kanske först rätta till din stavning lite, sen kan du ju kanske säga vad du har för modekort?

inte lönt att du klagar på min stavning när din inte är mycket bättre
Citera
2008-05-07, 13:53
Medlem
Nippes avatar
Låter helt sjukt att du har ljud i Crysis men ej i windows.
Säkert att du inte hallucinerar ?

Prova kika på moderkortet vad det heter och kika sen på tillverkarens hemsida efter VIA Sounddrivers eller någe sånt. Bör fungera.

Modekort, typ som mode-kort, kör-kort.

/N
Citera
2008-05-07, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Låter helt sjukt att du har ljud i Crysis men ej i windows.
Säkert att du inte hallucinerar ?

Prova kika på moderkortet vad det heter och kika sen på tillverkarens hemsida efter VIA Sounddrivers eller någe sånt. Bör fungera.

Modekort, typ som mode-kort, kör-kort.

/N

har drivrutinerna på en skiva jag fick med moderkortet och dom är installerade ska testa hemsidan också återkommer med svar
Citera
2008-05-07, 14:30
Bannlyst
funkar fortfarande inte

http://i28.tinypic.com/al2qmb.jpg

så ser det ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem