2008-05-04, 17:52
Medlem
Bambuelos avatar
Har inskaffat en ny laptop med Windows Vista Home Premium och efter en vecka så hände följande problem:
Det är omöjligt att installera vissa saker. Alla installationer (t.ex ett 3-gb stort spel) tar extra lång tid, och själva 'tidsbaren' som mäter hur långt det är kvar rör sig aldrig. När det är klart så är det klart även om det tar sin tid. Men med alla windows-uppdateringar så hämtar datorn ner dom i all evighet utan resultat. står på 0%. Har även försökt uppdatera till SP1 genom ett installations-program som jag fick ladda ner från hemsidan. Även där är det samma sak att ingenting någonsin händer.

Dessutom när jag startar datorn så står det att "Uppdateringar konfigureras" i över en halvtimme, och kan inget göra förrän det är klart. Varför är det så här? Har en stor lust att byta tillbaka till mitt gamla hederliga XP.
Citera
2008-05-05, 02:22
Medlem
Bambuelos avatar
Nu löste jag problemet med att det står 'uppdateringar konfigureras' genom att ladda ner någon säkerhetsuppdatering manuellt, men installationer är fortfarande förbannat segt, och oftast funkar inte alls. Verkligen ingen som vet?
Citera
2010-11-26, 22:18
Medlem
CompuTerrors avatar
För er andra med samma problem kan jag lägga till att vi hade ett problem på jobbet så man inte kunde installera någonting från Windows Update på Vista.
Då laddade jag hem denna fil http://www.microsoft.com/downloads/d...0-b2903257f1fd
Och problemet blev löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in