Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Det är inte jättemycket att gå på, måste jag säga. Men här är mina spontana idéer:
Det låter ju tveklöst som om den dyker för att någon slags energisparfunktion drar igång. Nu menar jag inte att dissa dig, men är du säker på att du stängt ner allt som har med energisparläge att göra?
Du har inte någon funkig skärmsläckare eller annan grej som drar igång när datorn idlar?
En del installerar ju diverse program som gör saker när skärmsläckaren drar igång. Du har inget sånt?
Skype/msn/andra onlineverktyg som ändrar läge när datorn idlar?
Jag har kollat under skärmsläckarinställningarn och där har jag ställt in att datorn inte ska stängas eller hamna i energisparläge.. Jag har msn och skype igång.. Får jag ingen bs så brukar både msn och skype crascha när dator idlar..
Citat:
Ursprungligen postat av Gibson131
Nu är jag ingen expert, men försök att skriva ner felmeddelandet vid nästa BS. Jag hade ett liknande problem förr, att efter lång användning frös allt med BS. Då var det RAM-minnet som var trasigt, eller rättare sagt RAM-portarna på mobo.
Men försök att se vad som står på BS för att man ska kunna hjälpa dig mer.
Kan vara minnet också. Jag vet att minnesplatserna inte är de bästa på mitt moderkort men det funkar iaf. Har aldrig fått problem med minnet när jag aktivt använt datorn. Har kört ableton live med tunga vst-pluggar osv. Ska tänka på det nästa gång jag får en bs. Men finns det inga loggfiler man kan titta i, borde det inte stå där? Jag är ny på windows 7.
Citat:
Ursprungligen postat av nlc2
öppna chassit för frisk luft (kolla om något går onormalt varmt? Går alla fläktar?)>installera senaste drivisar till ljud och grafikkort (Under grafikkorts installationen bocka ur hdmi ljud till graffet. Detta kan vara en random orsak till bsod. Installera dx9c... Funkar inget av detta så gör en färsk installation av w7 och gör avanstånde punkter. Funkar inte det så är det troligtvis fel på dina minnen kanske. Går cpu för varmt så brukar "skärmen" oftast frysa sig med ett pip från moderkortet om det är på det viset. Om graffet går för varmt brukar det oftast resultera i konstiga färger på skärmen eller spel. Där fick du lite att kolla och felsöka. glhf!

Chassit är öppet, har aldrig fått några pip, min processor är välkyld osv.. Installerade en fräsch install av win 7 för 2 dagar sedan.. men det verkar inte ha hjälpt. Har installerat dx10. Spelen funkar utmärkt.. inget fel på dom..