2010-08-04, 12:21
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sothis
Laddade ner ubuntu och det funkade alldeles utmärkt! Drog över allt viktigt på en extern och sedan formaterade jag hårddisken. Enda problemet nu är att när jag sätter i windows skivan kommer det upp ett meddelande som lyder "Press any key to boot from cd or dvd....." och självklart fungerar inga tangentbord till datorn Kanske borde ta detta i någon annan tråd men om det är någon här som vet hur man åtgärdar detta kan ni gärna få meddela mig!
Har du USB-tangentbord?
Försök låna/stjäl/köp ett PS/2 istället, de är alltid stabilare i dosmiljö.
Citera
2010-08-04, 15:23
Medlem
BSOD när jag kopplar in mitt 3G USB modem.

Hej!

Har ett Huawei E1750 usb modem jag fått av telenor. Det funkade perfekt, TILLS de tog tillbaka de för uppgradering av något. När jag fick tillbaka de och koppla in till datorn får jag BSOD. Så fort jag kopplar in de så blir det BSOD med felkoden:

***STOP: 0x0000007E (0xC000001D, 0xF78D28E2, 0xF78D27EC, 0xF78D24E8)

Jag pröva USB modemet i en annan dator och där funkade det utan några besvär med BSOD. Ringde Telesnor support som inte kunde hjälpa mig.

Det funkade ju innan de tog in stickan och uppgradera den. I deras log där det står vad de gjort står de att de uppdatera något som heter "Stay connected 1.6.4" och att de finns att hämta på telenor.se om man vill. gick in på telenor.se och försökte ladda ner de men när jag ska köra filen står de "ogiltlig win32 fil". Men han på supporten sa att det ändå skulle funka utan att ladda ner det där från deras hemsida...

Så, är de någon som vet vad jag ska göra?

Min (egentligen en farföräldrarnas som jag är hos på semester) spec är:

CPU: Intel pentium 4. 2,4GHz
Moderkort: Vet jag inte, men de är med inbyggt grafikkort.
datorn: En föredetta kontorsdator (Compaq)

//xey
Citera
2010-08-04, 17:31
Medlem
Prova att avinstallera och installera sedan om allt som har med modemet och telenor att göra.

Inaktivera energisparfunktioner i Windows.
Citera
2010-08-04, 18:14
Medlem
Sothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Har du USB-tangentbord?
Försök låna/stjäl/köp ett PS/2 istället, de är alltid stabilare i dosmiljö.
Ok! Har bara 2 usb tangentbord och ett gammalt vanligt så får väl kolla ifall jag kan låna ett PS/2 av någon. Tack så jättemycket för hjälpen!
Citera
2010-08-04, 20:07
Medlem
PerfA90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
Jag har haft problem med bsods ett tag nu, innan så hade jag en som hette memory_management eller liknande, denna tror jag dock jag fixade genom att ladda ner nya drivrutiner, men nu har det börjat dyka upp en ny med jämna mellanrum som heter pfn_list_corrupt, varför får jag denna och hur kan jag fixa den?

Tack på förhand

Testa uppdatera BIOS.
Citera
2010-08-04, 21:51
Moderator
Protons avatar
Stoppar i den här i den officiella tråden som du borde ha använt från början. /Mod
Citera
2010-08-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovarn
Prova att avinstallera och installera sedan om allt som har med modemet och telenor att göra.

Inaktivera energisparfunktioner i Windows.

You dont realy see it :P

Alla energispararfunktioner är inaktiverade.

Och de där med att installera om funkar inte :/ redan provat. Jag tog bort allt och stoppa in stickan igen. BSOD

Så stoppa in lånestickan igen och installera på nytt så jag kan skriva här.

Men är de ingen som vet vad BSOD'd beror på?
Citera
2010-08-05, 01:55
Medlem
Heaven23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfA90
Testa uppdatera BIOS.

Hur gör man detta?
Citera
2010-08-05, 05:54
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas62
Har ingen aning, någon som har tid och kolla vad som är fel?

får du bsod när du håller på med nåt som innefattar grafik?
vad står det för stopkod på bsod (den första)?
Citera
2010-08-05, 05:58
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeyloxxer
Hej!

Har ett Huawei E1750 usb modem jag fått av telenor. Det funkade perfekt, TILLS de tog tillbaka de för uppgradering av något. När jag fick tillbaka de och koppla in till datorn får jag BSOD. Så fort jag kopplar in de så blir det BSOD med felkoden:

***STOP: 0x0000007E (0xC000001D, 0xF78D28E2, 0xF78D27EC, 0xF78D24E8)

Jag pröva USB modemet i en annan dator och där funkade det utan några besvär med BSOD. Ringde Telesnor support som inte kunde hjälpa mig.

Det funkade ju innan de tog in stickan och uppgradera den. I deras log där det står vad de gjort står de att de uppdatera något som heter "Stay connected 1.6.4" och att de finns att hämta på telenor.se om man vill. gick in på telenor.se och försökte ladda ner de men när jag ska köra filen står de "ogiltlig win32 fil". Men han på supporten sa att det ändå skulle funka utan att ladda ner det där från deras hemsida...

Så, är de någon som vet vad jag ska göra?

Min (egentligen en farföräldrarnas som jag är hos på semester) spec är:

CPU: Intel pentium 4. 2,4GHz
Moderkort: Vet jag inte, men de är med inbyggt grafikkort.
datorn: En föredetta kontorsdator (Compaq)

//xey

det står inget felmeddelande högre upp eller nån teknisk info längre ner?
Citera
2010-08-05, 18:22
Medlem
Heaven23s avatar
Jag håller nu på att försöka uppdatera mitt BIOS, men filen är i något som heter .rom, hur öppnar jag den här filen?
Citera
2010-08-07, 02:07
Medlem
Namters avatar
Hur uppdaterar man bios ngn annan frågade men fick ej svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in