2009-11-02, 21:38
Medlem
jag fick också blue screen (hann ej se vad det stod på den innan den försvann) när jag installerade win7 64 bit pro edition, problemet var att min bios var så pass gammal att den inte kunde hatera 4gb RAm minne, så jag uppdaterade moderkortets bios och det fungerade

så om du har 4gb elr mer ram minne så kan det vara det
Citera
2009-11-04, 19:34
Medlem
dandifieds avatar
Bluescreen - hjälp!

För det första: Jag vet hur många bluescreen-trådar det finns, men eftersom det inte finns någon stor tråd om just bluescreen-helvetet så tar jag det i en ny tråd.

Det är såhär att jag har skaffat mig själv en bra gaming-dator. Jag har haft den sen i våras och den har inte krånglat sen dess.
Nu har datorn dock börjat tappa tålamod och börjat bluescreena mig, och jag vet inte varför.
Jag kan låta datorn vila efter en bluescreen-attack i några minuter för att sedan starta om den, och på så vis blir det inte någon mer attack förrens om några timmar. Så jag överlever med andra ord, men jag blir ju bara så förbannad när man sitter där med en skitfet killstreak i något pang-spel och är jätteglad, för att sedan bli helt frustrerad för att datorn bluescreenar.
Jag har kollat och sett ifall det går att uppdatera drivrutiner men det står redan att jag har de senaste uppdateringarna. Nu vet jag dock inte hur jag ska göra.. Detta var vad jag fick fram när jag startade om datorn efter en s.k attack, om det nu kan hjälpa:

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: a
BCP1: FFFFFA94D01F6178
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF800026C9029
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\Mini110409-23.dmp
C:\Users\XXXX\AppData\Local\Temp\WER-32588-0.sysdata.xml
C:\Users\XXXX\AppData\Local\Temp\WERCF11.tmp.versi on.txt

Är det någon som har någon aning om vad det beror på? Sjukt tacksam isåfall.
Citera
2009-11-04, 20:56
Medlem
Bluescreen vid start! HJÄLP!!

Hej min brors dator har pajat.
Den var avstängd, ett elavbrott i 5 minuter ungefär.
Och efter det så startar den inte som den ska. (Vista)
Första bilden kommer upp ("moderkortsbilden"), sedan kommer den klassiska menyn upp: Starta windows normalt, felsäkert läge, felsäkert läge med kommandotolk osv.

Och vad man än väljer så kommer man fram till en bluescreen där det står på engelska "Dumpar fysiskt minne"1-100% sedan startar datorn om igen och allt börjar om från nytt.

Det jag har försökt är att flytta ram-minnena i alla kombinationer, resetta moderkortet med hjälp av "batteriet" har även dragit ur strömmen på en hårddisk i taget och ser om det går att starta men inget händer. (har 2 hårddiskar)

Försökte även bränna ut det nya windows 7 och installera det men booten ville inte heller funka som den skulle.

Så snälla Hjälp!
Citera
2009-11-04, 21:17
Medlem
micaeles avatar
Du hinner måhända inte se den felkod som delges på blåskärmen?
Citera
2009-11-04, 23:22
Medlem
Vad har du för operativsystem?
Vad är det för dator och hårdvara?

Har du kollat vad det står i dumpen? Finns bra många program för det, bara googla.

Har du kört ett hårdvarutest? Har du kollat om någon systemfil är skadad?
Är det bara när du spelar som du får blåskärm, finns det några andra samband?
Citera
2009-11-05, 13:45
Medlem
dandifieds avatar
Jag har nu lokaliserat dumpsen med hjälp av ett program, jag undrar, vad gör jag nu?
Är det bara så att jag vet vart problemet ligger, eller ska jag helt enkelt radera filerna?
Citera
2009-11-24, 10:27
Medlem
Blåskärm på Windows 7

Jag har tidigare haft Windows Vista och stundom fått båskärm med det, ett par gånger i veckan. Jag nu en ren installation av Windows 7 på en annan partition och jag får oftare blåskärm på Windows 7 än vad jag får med Vista. Felet är säkert hårdvarurelaterat och det kan inte knytas till någon speciell händelse, som att jag startar ett visst program eller liknande. Naturligtvis har jag testat att koppla ifrån alla nödvändig hårdvara för att försöka felsöka mig fram, men det gav inget resultat.
Det synes som att felloggarna varierar i Windows 7, men här är den senaste: http://img27.imageshack.us/img27/1378/dscn3305s.jpg

Jag fick upp en fellogg i Windows 7:
Citat:
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 101
BCP1: 0000000000000041
BCP2: 0000000000000000
BCP3: FFFFF88003164180
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\112409-19734-01.dmp
C:\Users\Indocybin\AppData\Local\Temp\WER-46956-0.sysdata.xml
Jag har naturligtvis googlat på det mesta och jag har funnit att det finns "debugging tools", som kan specificera problemets uppkomst. De flesta sådana jag läste om var i reklamannonser och därför rådgör jag hellre på ett forum innan jag försöker mig på någon sådan.

Hur skall jag gå vidare?
Tacksam för svar
Mansig
Citera
2009-11-24, 10:37
Medlem
micaeles avatar
Har du allting inställt på standard i BIOS? T.ex. överklockning kan ge dessa där problem - en processor hänger inte med i svängarna eller går alldeles för fort för resten av systemet.
Tyvärr kan det bero på nästan vad som helst i hårdvaruväg, men kontentan är att alla komponenter inte pratar i samma takt.
Citera
2009-11-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Har du allting inställt på standard i BIOS? T.ex. överklockning kan ge dessa där problem - en processor hänger inte med i svängarna eller går alldeles för fort för resten av systemet.
Tyvärr kan det bero på nästan vad som helst i hårdvaruväg, men kontentan är att alla komponenter inte pratar i samma takt.
Om jag har allt inställt rätt i bios kan jag inte svara på, men själv har jag aldrig ändrat något där, mer än bootordning eller liknande. Finns det inget okryptiskt buggningsprogram som bara kan säga direkt vad felet är.

Jag har övervägt att lämna in datorn till en datorreperatör, men var väldigt dyrt.
Citera
2009-11-24, 11:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken version har du på OS?

32bit / 64bit?

Citat:
Jag nu en ren installation av Windows 7 på en annan partition

Har du Vista och vilken version?

OS på filsystemdisken?

Hur mycket internminne har du?

Grafikkortets spec?
Citera
2009-11-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version har du på OS?

32bit / 64bit?
64 bitar.
Citat:
Har du Vista och vilken version?
Vista Home Premium, Service Pack 2
Citat:
OS på filsystemdisken?
Vad är filsystemdisken? (Jag har googlat).
Jag har i alla fall flera hårddiskar i datorn. I en av dessa finns det flera partitioner, en av dessa har Windows 7 installerat på sig och den andra Windows Vista. Vid uppstarten av datorn kan man välja vilken man vill starta upp med.
Citat:
Hur mycket internminne har du?
Sex gigabyte.
Citat:
Grafikkortets spec?
Geforce 9500GS.

Datorprocessorerna:
AMD Phenom(tm) 8600 Triple-Core Processor 2.30 GHz
Citera
2009-11-24, 11:48
Medlem
micaeles avatar
Den här tråden kanske kan ge några felsökningstips:
http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=319&threadid=90533

I vilket låter det som att delar av din processor (AMD suger som vi alla vet getaballe) inte längre går i takt med resten av systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in