2014-09-12, 00:42
Medlem
Jag tror att du inte riktigt satt fast RAM-minnena ordentligt om jag ska vara ärlig.
Citera
2014-09-12, 01:13
Medlem
pyro860s avatar
Kolla först CPU-temps med HWMonitor (titta under cores och se vad dom ligger på i idle och load). Skulle kunna bero på minnena med, isåfall får du ladda ner WhoCrashed, BlueScreenView och WinDbg (om du är lite insatt) för att se om blåskärmarna pekar mot minnena, eller något helt annat.
Citera
2014-09-12, 02:19
Medlem
area50s avatar
Körde programmet "WhoCrashed", och enligt analysen kunde det bero på: ntoskrnl.exe
http://en.wikipedia.org/wiki/Ntoskrnl.exe
Citera
2014-09-12, 04:55
Medlem
area50s avatar
Har nu kollat tempen, och man kan säga att den var lite åt "800 grader" hållet!
CPU:n låg på 49, & System temp på 41.
När jag kollade tempen för ca ett år sedan låg det på 40 & 36.
Jag har kört med fläktregulator i snart ett år på de lägsta nivåerna & det har funkar bra, men nu när jag var tvungen att vända om cpu-fläkten för att få plats för mer ram så verkar tempen ha ökat rejält.
Jag har nu ändrat om minnena så att jag kunnat vända om fläkten till samma plats som jag alltid haft den. Ska kolla om det hjälper, eller om minnen blir för värma av sig själva.
Jag har även en frontfläkt som inte är inkopplad - för att få ner ljudnivån, så jag kan alltid koppla in den igen om det behövs.
Citera
2014-09-12, 11:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Körde programmet "WhoCrashed", och enligt analysen kunde det bero på: ntoskrnl.exe
http://en.wikipedia.org/wiki/Ntoskrnl.exe

Den är bara en styrfil typ. Det intressanta är 0x000000 filerna, .sys och liknande.

Tempen är väl okej, men det beror på hur datorn reagerar i load. Är det då den blåskärmar eller är det helt random utan att du pressar systemet?
Citera
2014-09-12, 15:48
Medlem
area50s avatar
Har inte märkt något sedan jag vände på fläkten igen, men senast det hände så surfade jag bara med några vanliga flikar uppe.
Citera
2014-09-13, 02:37
Medlem
area50s avatar
Den krashade igen nu när jag spelade Rome 2, kollade tempen och CPU:n var uppe på 49.
Ska testa att köra spelet igen med fullt fläkttryck på.
Citera
2014-10-19, 23:06
Medlem
Haft problem med bluescreens på den här datorn sedan jag byggde den. Har haft den ominstallerad flera gånger, aldrig orkat ta itu med problemet. Det känns som en djungel, kan ju vara mkt som spökar? Funderar ärligt på att slänga skiten istället? Hur går jag tillväga för att lösa skiten?
Citera
2014-10-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Haft problem med bluescreens på den här datorn sedan jag byggde den. Har haft den ominstallerad flera gånger, aldrig orkat ta itu med problemet. Det känns som en djungel, kan ju vara mkt som spökar? Funderar ärligt på att slänga skiten istället? Hur går jag tillväga för att lösa skiten?
Släng den till mig ^^ nä men det finns väl en snabb FAQ på det man bör testa innan man reklamerar något till återförsäljaren.
Citera
2014-11-02, 15:29
Medlem
Hej, hjälp någon snälla!

Jag har strul med datorn. Jag misstänker att jag fått något virus på dator, kunde inte gå in på någon webbläsare utan att den vill att jag automatiskt ska börja ladda ner olika skit/går skitslött. Jag laddar ner AVG-antivirusprogram och kör en Scan, helt plötsligt startar datorn om. Nu kan jag inte starta upp datorn längre än 1 minut innan datorn startas om och dpc_watchdog_violation dyker upp.. Jag hinner inte göra något/låta antivirusprogramet städa upp innan datorn startar om igen. What to do??

Tack på förhand
Citera
2014-11-04, 07:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappakeno
Hej, hjälp någon snälla!

Jag har strul med datorn. Jag misstänker att jag fått något virus på dator, kunde inte gå in på någon webbläsare utan att den vill att jag automatiskt ska börja ladda ner olika skit/går skitslött. Jag laddar ner AVG-antivirusprogram och kör en Scan, helt plötsligt startar datorn om. Nu kan jag inte starta upp datorn längre än 1 minut innan datorn startas om och dpc_watchdog_violation dyker upp.. Jag hinner inte göra något/låta antivirusprogramet städa upp innan datorn startar om igen. What to do??

Tack på förhand

Nu är förvisso inläggen felplacerad då det inte nämns om någon felkod eller felmeddelande.

Men om du klickar in under felsäkert läge och scannar igenom datorn, vad händer då?
Fungerar inte ditt säkerhetsprogram så hämtar hem programmet på nytt och lägg in det då på ett USB-minne. Portabla lösningar kan också fungera.
Citera
2014-11-07, 21:48
Medlem
Eyedols avatar
Godkväll gott folk,

Har på senaste tiden erfarit bluescreens flera gånger i veckan. Till synes helt slumpmässigt. Har nu tagit ut gamla mekaniska hårddiskar samt installerat om windows. Fick nu precis en ny bluescreen - dock med ny felkod; driver_irql_not_less_or_equal. Tidigare har felen bland annat varit ntfs_file_system.

Körde windows ramtest igårnatt och fick då inga fel.

Laddade upp .dmp på nån random fildelningssida:

http://www.speedyshare.com/dTwVw/download/110714-8112-01.dmp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in