Hejsan! Har råkar ut för ett problem. Igår så uppdaterade jag senaste drivrutinen för mitt grafikkort (AMD RADEON HD 6870) Och efter det så började problemet, så såg jag på enhetshanteraren att mitt grafikkort var avaktiverat och när jag ska aktivera grafikkortet får jag blåskärm! Kan skriva lite information om problemet när jag starta windows igen :
Ytterligare information om problemet:
BCCode: ce
BCP1: FFFFF8800ACA70D5
BCP2: 0000000000000008
BCP3: FFFFF8800ACA70D5
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1
Hej, jag hade ett problem som verkar ha löst sig själv. Eller...?
I går råkade jag ut för en blåskärm, och datorn stängde av sig. När jag försökte starta upp den hörde jag hur fläktarna spann igång under någon sekund för att sedan tystna. Detta upprepas gång på gång utan att något annat händer. Jag hann inte börja felsöka då jag var tvungen att gå till skolan.
Jag kommer hem tre timmar senare, testar igen, med samma resultat. Då jag inte är supervass på hårdvarubiten drog jag mig för att öppna burken och testa varje enskild komponent åt gången (misstänkte hårdvarufel) sköt jag på det hela till i morse. Jag skruvade av chassit och skulle precis ge mig i kast med helvetet när jag bestämde mig för att pröva ytterliggare en omstart. Och se där! Burken spinner upp problemfritt.
Jag känner mig extremt lättad, men jag kan ändå inte släppa farhågorna att något är på tok. Är det någon som råkat ut för något liknande som vet vad jag kan ta mig till för att förhindra liknande i framtiden?
Halloj! Lyckades förstöra min dator med en mega-tabbe förra månaden så det blev någon kortslutning i moderkotet. Var en statisk stöt så hela datorn la av. Nu har jag fått nytt moderkort och satt in lite nya grejer, vilket kanske inte var så smart att göra direkt?
Hade installerat windows 7 avskilt på en ny SSD som jag nu kopplade in idag tillsammans med 8GB mer ram samt ett nytt grafikkort. Kan gå in i BIOS och hela köret, men bluescreenar när datorn laddar fram tills windows-loggan ska ladda. Där fryser den sig och efter en sekund så bluescreenar den och datorn startar om.
Har jag tabbat mig genom att koppla in båda hårddiskarna samtidigt? Är det bara att installera om windows på ena hårddisken eller? Testat ta ut ramminnen, testat att bara starta med 1 hårddisk i taget, både SSD och HDD:n.