Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Är du seriöst en idiot? Ännu en gång så påstår du att jag sagt saker som jag aldrig har sagt?
Du jämför alltså Ronaldos debut säsong med Gelsons? Du försvarar ju alltid ronaldo, men nu verkar du inte ha särskilt höga tankar om honom?
Jag tar det här från början. Det Kenta och flera andra menar är att utländska spelare kan behöva tid för att anpassa sig till engelskt spel. Ofta är tempo, spelstil och spelschema inte alls vad spelarna är vana vid sedan tidigare. Oftast brukar detta vara något som sydeuropéer och spelare från andra kontinenter får känna på. Språket kan också vara ett problem för många.
Därför behöver många spelare en eller två säsonger för att anpassa sig och hitta rätt. Ronaldo och Adebayor är exempel på spelare som hade det tufft i början men som har utvecklats mycket. City har just nu ganska många spelare av den typen, exempelvis Corluka, Castillo, Gelson, Bojinov, Garrido, Elano, Caicedo.
Men du, som har följt City så pass mycket, har tydligen redan slagit fast att de är överbetalda skitspelare allihopa.