2008-05-04, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Precis. Skulle folk tänkt så som han tänker så skulle ju inte Adebayor eller Ronaldo spela kvar i PL...
Är du seriöst en idiot? Ännu en gång så påstår du att jag sagt saker som jag aldrig har sagt?
Du jämför alltså Ronaldos debut säsong med Gelsons? Du försvarar ju alltid ronaldo, men nu verkar du inte ha särskilt höga tankar om honom?
Citera
2008-05-04, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Ja, det är allmänt känt att väldigt många utländska spelare behöver en säsong för att lära sig de leriga planerna, den täta matchningen, den långa säsongen och det annorlunda tempot än de är vana vid. Bara för att en utländsk (eller ung) spelare har en ojämn första säsong i PL är inte värvningen dålig, särskilt inte när målet med flera värvningar har varit att skapa en bred trupp inför framtiden. I början av säsongen och tidvis under resten av säsongen har han ju visat den kvalitet som gjort att Dunga matchat honom i fler matcher i landslaget.
Suck...kommenterade bara att du skrev "allmänt känt" flera ggr i rad...
Citera
2008-05-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Anledningen till att de värvade Benjani var ju snarare att Bianchi hade hemlängtan och att Bojinov endast hann spela i fem minuter innan han skadades. Jag har följt City extra noga det här året och Svennis har aldrig lovat kvalificering till europaspel den här säsongen, när gjorde han det i sådana fall? Fram med en trovärdig källa tack. Tvärtom varnade han redan i höstas att det skulle bli tungt efter jul då många av hans spelare var ovana vid den tuffa matchningen och så unga.
Om du inte har fattat att såväl Svennis, fansen och schweiziska landslagsledningen ser honom som ett enormt framtidslöfte är du korkad eller blind. Snarare tycker jag nog att du för varje inlägg bara framställer dig som allt mer okunnig.
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag skrev att "Svennis FÖRMODLIGEN lovade europaspel" Alltså en logsik förklaring till att han ligger risigt till nu. Inte att någon gått ut och sagt det.
Är inte imponerad utav det jag sett av Gelson det minsta...stort att spela i schweiz landslag föresten. Sen är dte enormt stor skillnad på ett "löfte" och en spelare som gjort en bra säsong.
Citera
2008-05-04, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Läs mitt inlägg igen så ser du att jag skrev att "Svennis FÖRMODLIGEN lovade europaspel" Alltså en logsik förklaring till att han ligger risigt till nu. Inte att någon gått ut och sagt det.
Är inte imponerad utav det jag sett av Gelson det minsta...stort att spela i schweiz landslag föresten. Sen är dte enormt stor skillnad på ett "löfte" och en spelare som gjort en bra säsong.

Varfor skulle han ga ut i media med att saga en sak, och lova agaren en annan? I styrelsen ar ju en majoritet nojd med hans jobb i alla fall. Och han ar enormt uppskattad av spelare (forutom Isaksson kanske) ifall man ska tro tidningarna. Den enda logiska forklaringen tordes ju vara att klubben ags av en herre som forvantade sig att de skulle fa spela Champions League till nasta ar, och inte har talamodet att vanta nagot ar pa det.
Citera
2008-05-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Varfor skulle han ga ut i media med att saga en sak, och lova agaren en annan? I styrelsen ar ju en majoritet nojd med hans jobb i alla fall. Och han ar enormt uppskattad av spelare (forutom Isaksson kanske) ifall man ska tro tidningarna. Den enda logiska forklaringen tordes ju vara att klubben ags av en herre som forvantade sig att de skulle fa spela Champions League till nasta ar, och inte har talamodet att vanta nagot ar pa det.
Det här kommer kanske som en nyhet för dig, men typ 99% av alla lag har ett officiellt mål, samt ett mål inom gruppen/laget... Så varför skulle det inte kunna vara så?
Citera
2008-05-04, 12:50
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Är du seriöst en idiot? Ännu en gång så påstår du att jag sagt saker som jag aldrig har sagt?
Du jämför alltså Ronaldos debut säsong med Gelsons? Du försvarar ju alltid ronaldo, men nu verkar du inte ha särskilt höga tankar om honom?
Jag tar det här från början. Det Kenta och flera andra menar är att utländska spelare kan behöva tid för att anpassa sig till engelskt spel. Ofta är tempo, spelstil och spelschema inte alls vad spelarna är vana vid sedan tidigare. Oftast brukar detta vara något som sydeuropéer och spelare från andra kontinenter får känna på. Språket kan också vara ett problem för många.

Därför behöver många spelare en eller två säsonger för att anpassa sig och hitta rätt. Ronaldo och Adebayor är exempel på spelare som hade det tufft i början men som har utvecklats mycket. City har just nu ganska många spelare av den typen, exempelvis Corluka, Castillo, Gelson, Bojinov, Garrido, Elano, Caicedo.

Men du, som har följt City så pass mycket, har tydligen redan slagit fast att de är överbetalda skitspelare allihopa.
Citera
2008-05-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mahou
Jag tar det här från början. Det Kenta och flera andra menar är att utländska spelare kan behöva tid för att anpassa sig till engelskt spel. Ofta är tempo, spelstil och spelschema inte alls vad spelarna är vana vid sedan tidigare. Oftast brukar detta vara något som sydeuropéer och spelare från andra kontinenter får känna på. Språket kan också vara ett problem för många.

Därför behöver många spelare en eller två säsonger för att anpassa sig och hitta rätt. Ronaldo och Adebayor är exempel på spelare som hade det tufft i början men som har utvecklats mycket. City har just nu ganska många spelare av den typen, exempelvis Corluka, Castillo, Gelson, Bojinov, Garrido, Elano, Caicedo.

Men du, som har följt City så pass mycket, har tydligen redan slagit fast att de är överbetalda skitspelare allihopa.

Jag tar det här från början: När har jag sagt något annat? Det enda jag har sagt är att jag tycker att spelarna har gjort dåligt ifrån sig. Hänger du med? Och du som jag har väl en förmåga att kunna avgöra ifall en spelare har potential att bli något eller inte? Att du är av en åsikt och jag av en annan är en grej. Men när fan har jag sagt att det INTE kan ta tid för en utlänning tex att anpassa sig?! Att jämföra ronaldos första år med spelarna i city är ju ett hån mot ronaldo...han presterade ju nästan omgående i sitt första år. Även om han var gnällig och filmade mycket... Om man resonerar som det du/ni gör så skulle ju alla fotbollsspelare i hela världen vara potentiella "världsstjärnor" bara man bytte land och klubb...
Citera
2008-05-04, 23:15
Medlem
Citat:
Det här kommer kanske som en nyhet för dig, men typ 99% av alla lag har ett officiellt mål, samt ett mål inom gruppen/laget... Så varför skulle det inte kunna vara så?
Sa skulle det absolut kunna vara. Jag tror i alla fall att det ar agaren som vill ha mycket mer an vad laget har levererat. For jag tror inte att Svennis skulle ga ut med nagot toklofte om europaspel forsta sasongen.
Citera
2008-05-04, 23:17
Bannlyst
Citat:

Ronaldo var väl inte speciellt bra i sin debutsäsong, och det är precis det som är min poäng. Man måste ge honom tid. Det är nog du som är dum.
Citera
2008-05-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ronaldo var väl inte speciellt bra i sin debutsäsong, och det är precis det som är min poäng. Man måste ge honom tid. Det är nog du som är dum.
Humor...
Citera
2008-05-05, 14:18
Bannlyst
Citat:
Humor...

För att? Det är ju precis det du skriver, att han sög första säsongen så är han en jävla flopp. De flesta suger första säsongen, speciellt om man är ung, man måste ge tid.
Citera
2008-05-05, 15:17
Medlem
Citat:
För att? Det är ju precis det du skriver, att han sög första säsongen så är han en jävla flopp. De flesta suger första säsongen, speciellt om man är ung, man måste ge tid.
Jag inser från och med nu att ni varit ironiska tråden igenom. Jag ger denna tråd 5 st av 5 möjliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in