2008-04-30, 19:44
Medlem
Ja som topic lyder, datorn vägrar att starta, det piper och sen får man upp en skärm där man får lite snabb info om datorn, typ bios version, prossesor kapacitet och ram minne...

en bit under det står det:
1 AMD NORTH Bridge, Rev F2
Your case had been opened. (WTF! ee har då f*n inte öppnat ngt, så blir lite )
Press any key except "DEL" to continue....

jaja, hade man nu kunnat tryckt på ngn tangent så hade de väl vart en enkel sak, men tangentbordet e dött så det är inte så lätt...

hur som helst jag har en AMD Athlon 64 X2 4800+ på ett MSI K9VGM-V, Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB och XFX GeForce 8500GT 450M 256MB DDR2

Tacksam för svar snarast
Citera
2008-04-30, 19:47
Medlem
Flytande_argots avatar
Hur piper den? Alltså vilken kombination, typ två långa ett kort, tre korta och så vidare?
Och vilken BIOS är det i burken?
Citera
2008-04-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Hur piper den? Alltså vilken kombination, typ två långa ett kort, tre korta och så vidare?
Och vilken BIOS är det i burken?

Den piper korta pip såpass tätt att man inte hinner med att ränka antalet och den håller på en stund...
Det är version 2.1; å benämningen är A7369NMS V2.1 080207 om jag har fattat rätt...
Citera
2008-04-30, 19:58
Medlem
StigAllans avatar
Om du har ett trådlöst USB eller ett vanligt USB tangentbord så kan det bli på detta sättet.
Sätt in ett gammalt tangentbord med PS2 kontakt då kan du trycka på del och komma in i BIOS.
Citera
2008-04-30, 20:00
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidZZon
Den piper korta pip såpass tätt att man inte hinner med att ränka antalet och den håller på en stund...
Det är version 2.1; å benämningen är A7369NMS V2.1 080207 om jag har fattat rätt...

Hmm, men vilket BIOS-märke är det? Typ Award, Phoenix, AMI etc?

Sen så har StigAllan en poäng. Har du möjlighet (om du sitter med USB-tangenbord nu) så byt till ett PS2.
Citera
2008-04-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om du har ett trådlöst USB eller ett vanligt USB tangentbord så kan det bli på detta sättet.
Sätt in ett gammalt tangentbord med PS2 kontakt då kan du trycka på del och komma in i BIOS.
mm, men problemet är det att jag inte har ngt sådannt gammalt, men kan det funka om man har en sån där konverterare som följer med till vissa usb möss?? för jag kom just på att jag har en sådan liggandes ngn stans...
Citera
2008-04-30, 20:03
Medlem
Citat:
Hmm, men vilket BIOS-märke är det? Typ Award, Phoenix, AMI etc?
det är microstar...
Citera
2008-04-30, 20:05
Medlem
StigAllans avatar
Det är bara att testa.
Mus och tangentbordskontakterna passar ju i varandras hål.
Citera
2008-04-30, 20:10
Medlem
Flytande_argots avatar
Ah, men du, innan vi fortsätter. Har du satt tillbaka chassit? Kan det inte vara så att den stannar eftersom den känner av att huven är öppen s.a.s? Många burkar har ju den funktionen inbyggd.
Citera
2008-04-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det är bara att testa.
Mus och tangentbordskontakterna passar ju i varandras hål.
Jajjemensan det funkade

Citat:
Ah, men du, innan vi fortsätter. Har du satt tillbaka chassit? Kan det inte vara så att den stannar eftersom den känner av att huven är öppen s.a.s? Många burkar har ju den funktionen inbyggd.
jag har inte öppnat chassit eller ngt, men nu funkade det när jag använde den konverteraren

så tack så mkt för hjälpen
Citera
2008-04-30, 21:19
Medlem
StigAllans avatar
Alltid trevligt när tipsen fungerar och man får ett tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in