Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-09, 19:39
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Wadling är alltså autist, men fungerar rimligt i vår värld med speed?
Ja jag får för mig att han vill att man ska tro det. Han har ju sagt i intervjuer att han blev inlåst som ung osv. Är det sant är det förskräckligt. Är det inte sant? så är det ju såå ruskigt barnsligt att det är förskräckligt.
Citera
2008-05-09, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Wadling är alltså autist, men fungerar rimligt i vår värld med speed?

Ja, det är väl inte så konstigt. Många missbrukare tar ju droger som en slags "självmedicinering"
Citera
2008-05-09, 21:16
Medlem
Kingen_kings avatar
Han yttrade väl inte ett ljud på 10 år som barn. Han berättade i en intervju att han blev så mobbad så han tappade talförmågan Sen upptäkte han att han kunde sjunga. Varje spelning han gjorde fram till han var i 30-årsåldern började med att han låg på golvet i logen i fosterställning och grät utav rädsla av att mobbarna skulle vara på plats. När han sen till slut gick ut på scen så var det för att visa dom jävlarna att han också kunde nåt.

Wadling är en stor artist. Han är en fantastisk sångare.
Citera
2008-05-09, 23:34
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Han yttrade väl inte ett ljud på 10 år som barn. Han berättade i en intervju att han blev så mobbad så han tappade talförmågan Sen upptäkte han att han kunde sjunga. Varje spelning han gjorde fram till han var i 30-årsåldern började med att han låg på golvet i logen i fosterställning och grät utav rädsla av att mobbarna skulle vara på plats. När han sen till slut gick ut på scen så var det för att visa dom jävlarna att han också kunde nåt.

Dessutom en riktigt bra bassist och låtskrivare.
Citera
2008-05-10, 07:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Läser man boken Freak så framkommer att många av myterna runt Wadling är just myter.
Wadling har som tur är en stor fantasi. Intervjuer med hans släktingar och vänner visar att allt han säger inte är sant.
Wadling är lite av en mytoman, men en skön mytoman
Citera
2008-05-10, 13:44
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Läser man boken Freak så framkommer att många av myterna runt Wadling är just myter.
Wadling har som tur är en stor fantasi. Intervjuer med hans släktingar och vänner visar att allt han säger inte är sant.
Wadling är lite av en mytoman, men en skön mytoman
Jag håller med, han vill så gärna va en läskig typ eller varför inte en maffioso. Men han är för snäll och han blev mobbad i yngre dar så han har inte hjärta att va otrevlig. Och är det inte så att det oftast är dom känsligaste som trillar dit, droger får ju en att bli lite bedövad, lite lagom.
Citera
2008-05-12, 18:39
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Radiodokumentär

Freddie Wadling - från punk till Poe
Citera
2008-05-12, 20:36
Medlem
Barytons avatar
Jävligt trist det hela. Freddie är en stor idol och jag trodde han hade kommit ur sitt missbruk...
Citera
2008-06-24, 21:22
Medlem
frugimmels avatar
Freddie känner sig krasslig:

http://www.gt.se/nyheter/1.1208925/rattegang-mot-artist-kan-stallas-in
Citera
2008-07-10, 17:04
Medlem
Ronilles avatar
http://www.bt.se/nyheter/svenljunga/skyddstillsyn-for-kande-artistenbr-som-kopte-knark-hos-red-devils(735255).gm

Domen!
Citera
2008-07-22, 13:53
Medlem
Antevantes avatar
Om jag förstod det hela rätt tjallade Freddie ner en kille i Red Devils.
Sådant brukar man väl inte göra ostraffat? Eller?
Citera
2008-07-23, 22:56
Medlem
Ogres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Om jag förstod det hela rätt tjallade Freddie ner en kille i Red Devils.
Sådant brukar man väl inte göra ostraffat? Eller?
Alla andra än F.W.
Han kan nog komma undan med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in