2008-04-28, 19:21
Medlem
Slints avatar
Jag köpte in en Mystery Masterpiece häromdagen. Vad kan man säga? Den är flådig.
Skön i handen, ger rätt intryck till kunder, bra bläck etc.
Pennan är ett sammarbete mellan Mont Blanc och Van Cleef & Arpels.
Citera
2008-04-28, 19:53
Medlem
Fonnzs avatar
Skulle vara intressant att få veta vad pennorna kostar också. Är ingen penn-expert så bara ett märke säger inte så mycket.
Citera
2008-04-28, 20:07
Bannlyst
Den dyraste icke-vintage penna jag sett ville fountainpenhospital.com ha 21 000 amerikanska daler för. Det tycker jag är lite i dyraste laget....
Citera
2008-04-28, 20:32
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonnz
Skulle vara intressant att få veta vad pennorna kostar också. Är ingen penn-expert så bara ett märke säger inte så mycket.

En googling ger vid handen att Slints (inlägget ovanför ditt) penna kostar $730,000.

Nu tror jag inte för en sekund på att han har en sådan men ni som har pennor för flera tusen, vad jobbar ni med? Hur gamla är ni? Är det kutym på er arbetsplats med dylika skrivredskap?

Förstår om ni inte vill outa er för mkt men ni kan ju ge en hint...
Citera
2008-04-28, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
En googling ger vid handen att Slints (inlägget ovanför ditt) penna kostar $730,000.

Nu tror jag inte för en sekund på att han har en sådan men ni som har pennor för flera tusen, vad jobbar ni med? Hur gamla är ni? Är det kutym på er arbetsplats med dylika skrivredskap?

Förstår om ni inte vill outa er för mkt men ni kan ju ge en hint...

Är runt 35. Arbetar i en ledande position inom ett större företag och har min smärtgräns runt 4000 spänn. Ja, det är lustigt nog ganska vanligt med sådana pennor. Ta en titt på NKs pennavdelning. Den är förvånansvärt stor.
Citera
2008-04-28, 20:49
Medlem
Jag använder bara blyertspennor som det är präntat Adel på.
Citera
2008-04-28, 20:59
Bannlyst
Folk verkar vara lite förvånade över ämnet här. Kanske skulle vi göra tråden lite "folkligare" och byta namn på den till "Vilken märkpenna använder ni"?
Senast redigerad av dildodagger 2008-04-28 kl. 21:10.
Citera
2008-04-28, 21:05
Medlem
Dardels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
Folk verkar vara lite förvånade över ämnet här. Kanske skulle göra tråden lite "folkligare" och byta namn på den till "Vilken märkpenna använder ni"?

Oavsett ålder eller yrke så tycker jag att en "bättre" penna är någonting som förstärker känslan av noggrannhet hos din motpart, kollega eller kund. Det har inget att göra med skryt.

Du har en poäng i att det kan kännas lite "bajsnödigt" hos en person som är 25. Men jag vidhåller ändå att det alltid är att föredra att vara för "mycket" än att vara för "litet".
Citera
2008-04-28, 21:11
Bannlyst
Jämfört med tex armbandsur så är pennor ett billigt nöje. Tidigare nämndes en penna för 730 000 dollar. En klocka för motsvarande summa skulle ingen (i branschen) reagera över. Klockor för åtskilliga millar finns i varje märkestillverkares katalog.
Citera
2008-04-28, 22:34
Medlem
locmans avatar
har en Mont Blanc måste erkänna att ja ej vet modellen fick den av min far...
Citera
2008-04-29, 14:01
Medlem
Axells avatar
Kör på Corporate Express pennor Hur i helvete kan man bry sig om vad man har för pennor?
Citera
2008-04-29, 15:35
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Kör på Corporate Express pennor Hur i helvete kan man bry sig om vad man har för pennor?
Det är en accessoar, på samma sätt som t ex en klocka. Det är en viss känsla i att bära något man vet att det ligger ett hantverk i. Något som du med gott samvete skulle kunna lämna vidare till din son på din dödsbädd.

Jag kan förresten tipsa intresserade om det trevliga forumet The Fountain Pen Network.
Senast redigerad av troböd 2008-04-29 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in