2008-04-28, 13:14
Medlem
Det hade varit kul med lite uppdatering nu
Citera
2008-04-28, 13:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallis
Det hade varit kul med lite uppdatering nu

Det verkar som om TS gick till jobbet iallafall. Ser fram emot uppdateringen! Vad sa tjejen? Har hon fallit för honom? Vill hon köra hemliga möten i kopieringsrummet mest hela tiden?
Citera
2008-04-28, 13:45
Medlem
Skullheads avatar
Är kvinnor alltid otrogna på firmafester?
Citera
2008-04-28, 13:53
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sombrero_fallou
Min erfarenhet är att de flesta pinsamheter glöms bort relativt snabbt. När jag jobbade på mitt gamla jobb så ställdes det alltid till med skandaler av apokalyptiska mått under varje firmafest eller konferens. Folk var otrogna, söp och betedde sig allmänt illa. Den värsta skandalen jag själv bevittnat var när en arbetskamrat utförde "helikoptern" framför 6 ätandes kontorstjejer från samma firma.

Killen tog ledigt en vecka för undgå den värsta stormen, och det är klart att det snackades en hel del när han kom tillbaka. Men otroligt nog så föll denna enorma skandal i glömska efter 3-4 veckor. Tiden läker alla sår!
Du verkar ju inte glömt iaf. Säkert ingen annan heller, även om det inte nämns dagligen.

Har ett antal personer som vi i min bekantskapskrets hänvisar till genom att dra upp pinsamheter de gjort. Helt enkelt lättaste sättet att förklara vem man pratar om.
Ex)
- Men du vet killen som gick årskursen över oss och läste teknik
- ???
- Han som var tillsammans med tjejen med rastaflätor
- ???
- Jo men du vet, han som vart så full på kåren den kvällen det var darttävling och spydde mitt på dansgolvet.
- Jaha menar du han, säg det då.
Citera
2008-04-28, 14:33
Medlem
sombrero_fallous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Du verkar ju inte glömt iaf. Säkert ingen annan heller, även om det inte nämns dagligen.

Har ett antal personer som vi i min bekantskapskrets hänvisar till genom att dra upp pinsamheter de gjort. Helt enkelt lättaste sättet att förklara vem man pratar om.
Ex)
- Men du vet killen som gick årskursen över oss och läste teknik
- ???
- Han som var tillsammans med tjejen med rastaflätor
- ???
- Jo men du vet, han som vart så full på kåren den kvällen det var darttävling och spydde mitt på dansgolvet.
- Jaha menar du han, säg det då.

Jo, du har självklart rätt! Klart att folk fortfarande minns det, men när snacket lägger sig är mycket vunnet. Nu var ju detta ett väldigt extremt exempel, men när det gäller pinsamheter av den mildare graden så brukar de falla i glömska pga alla nya skandaler som inträffar regelbundet på arbetsplatser.

Sen tror jag även att man många gånger överskattar magnituden av det man själv ställt till med, eftersom de flesta människor är så egocentrerade att de bara kommer ihåg vad de själva gjort under gårdagens festligheter.
Citera
2008-04-28, 14:46
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Ofta är ju dessutom de man har gjort bort sig för också pissfulla så de inte har hela vidden klart för sig. För ca ett decennium sedan gjorde jag också en felsatsning och blev karatefull på en firmafest, gjorde bort mig på alla sätt och vis genom att häva ur mig en massa skit, ragga på fel personer och vara jävligt pinsam. Hade en ågren av Hysénklass när jag skulle gå tillbaks till jobbet på Måndagen men det var inte en käft som kom ihåg det.

Inte ens den stackars gifta donnan som fick lyssna på alla obscena förslag rörde en min så där kom jag riktigt lindrigt undan.

Men om du inte skötte ditt one-night-stand diskret så är det ju klart att det kommer att snackas en del, men det där om att du öppnade dig för en massa folk behöver du nog inte bekymra dig om, de kommer inte ihåg det ändå...
Senast redigerad av Riff-Ralf 2008-04-28 kl. 14:49.
Citera
2008-04-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
För övrigt gillar jag ordet "karatefylla". Hör inte det speciellt ofta.
Haha, visst är det ett skönt ord. Karatefyllor är jävligt obehagliga, allt går snett och man har inte riktigt kontroll på sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av sombrero_fallou
Sen tror jag även att man många gånger överskattar magnituden av det man själv ställt till med, eftersom de flesta människor är så egocentrerade att de bara kommer ihåg vad de själva gjort under gårdagens festligheter.
Så sant som det är sagt. Tror man överreagerar på vad man själv gjort meden egentligen är det knappt någon som kommer ihåg det och om de gjort det så tyckte det inte var så farligt som man själv tycker.
Citera
2008-04-28, 21:32
Medlem
Gautamas avatar
Uppdatering

Det första jag tänkte när väckarklockan ringde i morse var: FAN!!!
Gick upp och borstade tänderna med tankar om att jag är världens pinsammaste människa malandes i huvudet. Kom till jobbet, höll huvudet lågt och begravde mig i arbetsuppgifterna. Nickade lite igenkännande med ett påklistrat leende till folk på avstånd. Pratade enbart med människor som inte varit närvarande på festen. Träffade varken bruden eller hennes kille, eftersom de inte jobbar på samma avdelning som jag. Thank God! Fick en del svettiga ångestattacker under dagen när en del minnesbilder kom tillbaks om vad jag sagt och gjort. Hade visst kastat en stol och sparkat lyktstolpar så folk blev arga på mig. Kanske inte låter märkvärdigt, men med tanke på att jag alltid hållit en låg profil på jobbet, så känns det ju lite pinsamt.
Lever fortfarande som ni ser. Bävar inför morgondagen, dock inte samma grad av ångest som igår.
Senast redigerad av Gautama 2008-04-28 kl. 21:35.
Citera
2008-04-28, 21:47
Medlem
BobVlaesks avatar
Ta det lugnt som du gjorde idag så rinner det ut i sanden.
Kan ju iofs bli lite konstigt att träffa bruden igen, men vafan
Citera
2008-04-28, 22:50
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Lever fortfarande som ni ser. Bävar inför morgondagen, dock inte samma grad av ångest som igår.

Men nog finns det kar en del ågren..?

Klockan är 22.50 och tickar raskt emot tisdag..

Den här tråden kommer att följas de närmsta dagarna.
Citera
2008-04-28, 22:59
Medlem
Kasta lite snös avatar
Gautama>> Bruden som du fick sätta verkar ju i alla fall ha uppskattat din personlighet och ditt beteende på festen, så vem vet, flera andra på ditt jobb tyckte säkert att du var lika festlig och attraktiv som hon gjorde?
Citera
2008-04-28, 23:02
Medlem
Apspektakels avatar
Hahahaha
Det är inte firmafest utan skandaler!
Det låter som att även du prickade in alla klassikerna (som även jag gjorde på julfesten), good for you!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in